Ik denk dat het gewoon vocht is maar het is wel vies.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

karinFTbing schreef:Precies, weg met de inlegkruisjes.
Ik heb er ook last van.
Pasgeleden toch even de huisarts ernaar gevraagd, voor de tweede keer. Even een testje gedaan, niks aan de hand.
Dus gewoon kappen met inlegkruisjes, al vind ik het heel eng, omdat het bij mij soms best veel kan zijn.
Van dichtbij stinkt het inderdaad, het is wit.
Als je zekerheid wil zal ik als ik jou was wel even naar de HA gaan.
Ik zat er soms best over in.
Even 5 minuutjes huisarts, die zorgt voor een kweekje, na 5 dagen heb je de uitslag

Balou_k schreef:Frouk schreef:en mocht het een schimmel zijn, ook geen tampons meer, omdat dit een broedplaats is voor de bacterieen
Geen inlegkruisjes en geen tampons, wat dan een pamper ?
![]()
@ TS toch maar even langs de dokter gaan lijkt me geen slecht plan ?
) het is bij mij heel wisselend en ik slik de pil.
(weet er alles van...
) Dan heb je dus ook geen Gynodactarin of canesten nodig
En nee schamen hoef je je zeker niet, want het is idd heel normaal, alleen zoals al meer gezegd is, de een heeft t erger dan de ander. Ik heb heb het ook, de ene periode meer dan de andere, en dan vooral voordat ik eigenlijk ongesteld zou moeten worden ( ik word niet meer ongesteld, lang leve het spiraaltje
maar ik voel nog wel wanneer het zou moeten zijn
)
Vandaar mijn keuze voor het spiraaltje, probleem opgelost
, met een tampon voel ik me veel zekerder.. Maggie_Eddy schreef:zolang je geen jeuk hebt, en geen korrelige afscheiding en EXTREEM stinkende en bruinige afscheiding, hoef je eigenlijk niet bang te zijn voor een schimmelinfectie, aangezien dat eigenlijk altijd samen gaat met deze dingen
Ik heb ook altijd redelijk veel gehad. Het is opzich wel vervelend maar sommige mensen hebben er nou eenmaal veel last van! Maggie_Eddy schreef:zolang je geen jeuk hebt, en geen korrelige afscheiding en EXTREEM stinkende en bruinige afscheiding, hoef je eigenlijk niet bang te zijn voor een schimmelinfectie, aangezien dat eigenlijk altijd samen gaat met deze dingen(weet er alles van...
) Dan heb je dus ook geen Gynodactarin of canesten nodig
En nee schamen hoef je je zeker niet, want het is idd heel normaal, alleen zoals al meer gezegd is, de een heeft t erger dan de ander. Ik heb heb het ook, de ene periode meer dan de andere, en dan vooral voordat ik eigenlijk ongesteld zou moeten worden ( ik word niet meer ongesteld, lang leve het spiraaltje
maar ik voel nog wel wanneer het zou moeten zijn
)
@frouk, bij mij was het in het begin juist zo dat ik geen maandverband kon verdragen en wel tampons, maar na verloop van tijd kon ik het beide niet meer verdragen en zat ik er ook standaard na m'n menstruatie aan vast, kon bij voorbaat de dokter al bellenVandaar mijn keuze voor het spiraaltje, probleem opgelost
![]()
@amazone: tja die mannen hebben het volgens mij idd maar makkelijk
Maar het is helaas niet te voorkomen. Als ik er de volgende keer weer last van heb zal ik toch maar weer eens met de arts in overleg, of er niet nog andere oplossingen zijn.. Lalidan schreef:Maggie_Eddy schreef:zolang je geen jeuk hebt, en geen korrelige afscheiding en EXTREEM stinkende en bruinige afscheiding, hoef je eigenlijk niet bang te zijn voor een schimmelinfectie, aangezien dat eigenlijk altijd samen gaat met deze dingen
Dit is bij jou misschien zo, maar dit hoeft lang niet altijd het geval te zijn. Een milde schimmelinfectie geeft lang niet altijd jeuk, of stinkende afscheiding, maar juist veel meer de afscheiding die lijkt op witte vloed. En juist dat maakt dit soort dingen zo moeilijk beoordeelbaar.
Overigens kan ik dus ook niet tegen maandverband, en wel tegen tampons. Omdat het bij mij vaak juist een verstoring van de uitwendige phbalans is. Dus ook dat verschilt heel erg van mens tot mens.
Tja, het is nou eenmaal een gevoelige plek, met een gevoelige ph balans die door heel veel dingen verstoort kan raken. Zelfs je eten kan er invloed op hebben (veel zoet eten zorgt voor 'zoete' urine, wat kan zorgen voor een verstoorde zuurgraad). Maar inderdaad, ook strakke broeken, synthetisch ondergoed, en meer van dat soort dingen kunnen voor problemen zorgen.
Lalidan schreef:Maggie_Eddy schreef:zolang je geen jeuk hebt, en geen korrelige afscheiding en EXTREEM stinkende en bruinige afscheiding, hoef je eigenlijk niet bang te zijn voor een schimmelinfectie, aangezien dat eigenlijk altijd samen gaat met deze dingen
Dit is bij jou misschien zo, maar dit hoeft lang niet altijd het geval te zijn. Een milde schimmelinfectie geeft lang niet altijd jeuk, of stinkende afscheiding, maar juist veel meer de afscheiding die lijkt op witte vloed. En juist dat maakt dit soort dingen zo moeilijk beoordeelbaar.
Overigens kan ik dus ook niet tegen maandverband, en wel tegen tampons. Omdat het bij mij vaak juist een verstoring van de uitwendige phbalans is. Dus ook dat verschilt heel erg van mens tot mens.
Tja, het is nou eenmaal een gevoelige plek, met een gevoelige ph balans die door heel veel dingen verstoort kan raken. Zelfs je eten kan er invloed op hebben (veel zoet eten zorgt voor 'zoete' urine, wat kan zorgen voor een verstoorde zuurgraad). Maar inderdaad, ook strakke broeken, synthetisch ondergoed, en meer van dat soort dingen kunnen voor problemen zorgen.
. En ik heb idd ook het probleem dat de zuurgraad binnen de korste keren overhoop ligt zeer vervelend!! ik heb wel van de huisarts eitjes gekregen die de zuurgraad weer een beetje op peil brengen, dat scheelt wel gelukkig 
Maar idd op het moment dat ik het heb kan ik wel mijn vriend besmetten! Maar zeker iets om bij stil te blijven staan
Citaat:Oke, dat is dan wellicht inderdaad nog een idee! Ik ben het namelijk zo zat dat ik er zo vaak last van heb.. Zit er momenteel ook weer mee en de laatste keer was in december dus dat valt dan voor de verandering 'mee' Gebruik ook dagelijks bioclin actigel, dat werkt wel goed om het tegen te gaanMaar het is helaas niet te voorkomen. Als ik er de volgende keer weer last van heb zal ik toch maar weer eens met de arts in overleg, of er niet nog andere oplossingen zijn..
Wie weet voor jou ook
Maggie_Eddy schreef:Citaat:Oke, dat is dan wellicht inderdaad nog een idee! Ik ben het namelijk zo zat dat ik er zo vaak last van heb.. Zit er momenteel ook weer mee en de laatste keer was in december dus dat valt dan voor de verandering 'mee' Gebruik ook dagelijks bioclin actigel, dat werkt wel goed om het tegen te gaanMaar het is helaas niet te voorkomen. Als ik er de volgende keer weer last van heb zal ik toch maar weer eens met de arts in overleg, of er niet nog andere oplossingen zijn..
Ja het was voor mij idd ook een uitzondering als ik een paar maanden zonder zat, en daarbij kwam nog eens dat mijn menstruatie niet te genieten was, dus dit was voor mij de oplossingWie weet voor jou ook

) heb ik heel veel antibiotica moeten slikken en waarschijnlijk heb ik er ook sinds dien al last van, dus al vanaf kinds af aan. Bij mij was het dus echter wel jaren heel mild tot ik begon te puberen en sinds mn 18e heb ik het regelmatig heel erg. Waardeloos.. Lara_Silver schreef:Ik lees hier de meest verschrikkelijke prognoses maar ik heb nog nergens het woord hormonen gelezen? Ik hoop dat jullie weten dat ook gewoon een verandering in de hormoonhuishouding een toename of afname in afscheiding kan veroorzaken? (dus geen soa's, schimmelinfecties etc etc..) Dit schommelt nogal eens per maand, vooral rond de menstruatie. En ze heeft ook geen jeuk dus een schimmelinfectie kan het niet zijn en aangezien ze nog geen seks heeft gehad ook geen soa. Ze heeft gewoon doodnormale wittevloei in haar onderbroek.
Trouwens snap ik niet waarom inlegkruisjes afgeraden worden. De vloei zakt of in het inlegkruisje of in het onderbroekje, contact met de vagina heeft het in beide gevallen. Dus een broedplaats wordt het toch, in beide gevallen. Een inlegkruisje is zelfs beter omdat je dit een paar keer per dag kan vervangen, ook als je op het werk of op school bent. (aangezien een onderbroek een paar keer verwisselen per dag nogal een klusje is, en voor veel vuile was zorgt)
TS, wat jij hebt is heel normaal en zeker niet iets om je zorgen over te maken. Pas als je vagina geiritteerd raakt, of gaat jeuken en het slijm van kleur gaat veranderen (van de normale ondoorzichtig witte soms beetje gele kleur naar bruinig of echt heel geel) dan moet je even langs de huisarts gaan.
O ja geen Lactacyt ofzo gaan gebruiken, daarmee haal je de hele zuurtegraad van je schede uit balans omdat die in de zuurtegraad toch altijd wat anders is dan dat spul en daar krijg je wel schimmelinfectie van. (zoiets mag je wel 1 a 2 keer gebruiken na de menstruatie om de zuurtegraad te helpen weer terug te komen naar haar oorspronkelijke omdat ze even veranderd tijdens de mens)
Frouk schreef:Inlegkruisjes worden afgeraden vanaf het moment dat het wel een schimmel infectie zou zijn. Niemand zegt ook dat ze dat heeft, maar het is wel zeker iets om even naar te laten kijken als je zoveel last hebt van die witte vloed
Lalidan schreef:Het verschil tussen je onderbroek en een inlegkruisje, is de warmte die het vasthoud. Een inlegkruisje hodut meer warmte vast dan je onderbroek, en is dus een broedplaats. Veel meer dan je onderbroek. Bovendien zijn inlegkruisjes over het algemeen ook iets 'ruwer' qua oppervlakte, zodat ook dat irritatie in de hand werkt en het dus schimmel kan bevorderen. Hetzeldfe geldt voor synthetisch ondergoed.
Als je overigens even terugleest naar de eerste reacties, dan zul je zien dat iedereen er eigenlijk vanuit gaat dat het bij TS inderdaad om iets onschuldigs als wittevloed gaat, maar dat ze voor de zekerheid beter even naar de huisarts kan gaan. Het kán namelijk ook minder onschuldig zijn. En dan zeg ik: better safe then sorry.
Lara_Silver schreef:Frouk schreef:Inlegkruisjes worden afgeraden vanaf het moment dat het wel een schimmel infectie zou zijn. Niemand zegt ook dat ze dat heeft, maar het is wel zeker iets om even naar te laten kijken als je zoveel last hebt van die witte vloed
En precies waarom dan? Wat is het verschil tussen slijm op je onderbroek en slijm in je inlegkruisje? Helemaal niks lijkt me. Voor haar eigen gemoedsrust kan ze inderdaad een kweekje laten nemen voor het labo. Maar de meid is 14, dus ze is in de puberteit, haar lichaam is heel erg aan het veranderen nu, moet je voorstellen wat voor een bonte wirwar het daar nu is in de hormoonhuishouding, vooral in de puberteit...
edit: Ik heb het wel over de normale katoenen inlegkruisjes.. Dus niet die troep van plastic, want die zijn idd wel slecht.
Lara_Silver schreef:Ik lees hier de meest verschrikkelijke prognoses maar ik heb nog nergens het woord hormonen gelezen? Ik hoop dat jullie weten dat ook gewoon een verandering in de hormoonhuishouding een toename of afname in afscheiding kan veroorzaken? (dus geen soa's, schimmelinfecties etc etc..) Dit schommelt nogal eens per maand, vooral rond de menstruatie. En ze heeft ook geen jeuk dus een schimmelinfectie kan het niet zijn en aangezien ze nog geen seks heeft gehad ook geen soa. Ze heeft gewoon doodnormale wittevloei in haar onderbroek.
.
weet het anders ook niet te beschrijven. Doet iets met je hormoon evenwicht en nog wat. Het is niet echt een medicijn, maar zoals ik al zeg een soort van "zeep"