Veel afscheiding?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aardbeitjeee

Re: Veel afscheiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 21:10

Ik ook. Het lijkt bij mij alsof ik in mijn broek heb gepist. :=
Ik denk dat het gewoon vocht is maar het is wel vies.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:29

karinFTbing schreef:
Precies, weg met de inlegkruisjes.

Ik heb er ook last van.
Pasgeleden toch even de huisarts ernaar gevraagd, voor de tweede keer. Even een testje gedaan, niks aan de hand.
Dus gewoon kappen met inlegkruisjes, al vind ik het heel eng, omdat het bij mij soms best veel kan zijn.

Van dichtbij stinkt het inderdaad, het is wit.

Als je zekerheid wil zal ik als ik jou was wel even naar de HA gaan.
Ik zat er soms best over in.
Even 5 minuutjes huisarts, die zorgt voor een kweekje, na 5 dagen heb je de uitslag ;)

Hier nog iemand die er last van heeft... Beetje jammer, maar weinig aan te doen..
Heb het een tijd geleden aan de HA gevraagd en die vond het niet nodig om een testje te doen.. Nou, dan niet!
Maar goed, inderdaad zorgen dat het niet gaat broeien, weg met die inlegkruisjes, ook al is dat eng...
Bij mij wisselt het per dag, als het 's morgens al begint, doe ik wel inlegkruisje in, want heb geen zin in een natte boxer in mijn mooie witte uniform :P
En dan heb ik het liefst van die ultra-dunne ipv die luiers die ze op werk hebben :P

Ik haal hem er trouwens wel na een paar uur uit... Want anders gaat het alleen maar NOG erger broeien...

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:38

Hmm ik hoef me dus niet te schamen aangezien ik het dus ook heb.
Ik heb het iedere dag, de ene keer wel wat minder dan de andere, maar mijn moeder zegt dat het normaal is, maar als ik het hier lees.... wil ik toch wel even naar de huisarts, of even de assistente bellen hoe en wat...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:42

Balou_k schreef:
Frouk schreef:
en mocht het een schimmel zijn, ook geen tampons meer, omdat dit een broedplaats is voor de bacterieen

Geen inlegkruisjes en geen tampons, wat dan een pamper ?

:+

@ TS toch maar even langs de dokter gaan lijkt me geen slecht plan ?

Tijdens menstruatie, gebruik ik alleen maandverband die ik dus heel vaak wissel. Anders zit ik direct na mn menstruatie weer met een schimmel. Tampons zijn nog meer een broeiplaats, want dat zit ook nog eens in je vagina en dan komt er helemaal geen lucht meer bij.
Syntetisch ondergoed is trouwens ook iets waar je mee uit moet kijken. Wanneer ik regelmatig syntetisch ondergoed draag kan ik de donder op dat ik weer een infectie krijg down under

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:43

ik ben bijna 32 en heb er ook nog steeds last van :+
2 x per dag een schone onderbroek aan en regelmatig even naar het toilet......als het niet jeukt of brand is het niet erg (anders is het een schimmel infectie,,,,,,,zooo vervelend weet ik ook alles van :o ) het is bij mij heel wisselend en ik slik de pil.
1 week voor ik ongesteld moet worden word het erger,en de week na de menstruatie heb ik helemaal nergens last van.......pffff het is ook zo oneerlijk verdeeld he.......mannen hebben volgens mij nergens last van :+

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:49

zolang je geen jeuk hebt, en geen korrelige afscheiding en EXTREEM stinkende en bruinige afscheiding, hoef je eigenlijk niet bang te zijn voor een schimmelinfectie, aangezien dat eigenlijk altijd samen gaat met deze dingen ;) (weet er alles van... :o ) Dan heb je dus ook geen Gynodactarin of canesten nodig ;) En nee schamen hoef je je zeker niet, want het is idd heel normaal, alleen zoals al meer gezegd is, de een heeft t erger dan de ander. Ik heb heb het ook, de ene periode meer dan de andere, en dan vooral voordat ik eigenlijk ongesteld zou moeten worden ( ik word niet meer ongesteld, lang leve het spiraaltje :+ maar ik voel nog wel wanneer het zou moeten zijn ;) )

@frouk, bij mij was het in het begin juist zo dat ik geen maandverband kon verdragen en wel tampons, maar na verloop van tijd kon ik het beide niet meer verdragen en zat ik er ook standaard na m'n menstruatie aan vast, kon bij voorbaat de dokter al bellen :+ Vandaar mijn keuze voor het spiraaltje, probleem opgelost :D
@amazone: tja die mannen hebben het volgens mij idd maar makkelijk :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:54

Ik heb er inderdaad ook last van, gelukkig niet superveel, alleen 1 week voordat ik ongesteld moet worden is het meer dan anders. Ik heb altijd een inlegkruisje in, ik vind het zo'n eng idee om die niet in te doen. Veel te bang voor een "natte" string/boxer.. Daarbij gebruik ik altijd tampons als ik ongesteld ben, maandverband vind ik zo verrot zitten, geheid dat ik dan doorlek de eerste 2 dagen (en dan verschoon ik het iedere anderhalf uur, met een tampon heb ik hier geen last van) en dan daarbij ben ik altijd bang dat als ik een strakke broek aanheb dat je die maandverband ziet :'), met een tampon voel ik me veel zekerder..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:59

Maggie_Eddy schreef:
zolang je geen jeuk hebt, en geen korrelige afscheiding en EXTREEM stinkende en bruinige afscheiding, hoef je eigenlijk niet bang te zijn voor een schimmelinfectie, aangezien dat eigenlijk altijd samen gaat met deze dingen

Dit is bij jou misschien zo, maar dit hoeft lang niet altijd het geval te zijn. Een milde schimmelinfectie geeft lang niet altijd jeuk, of stinkende afscheiding, maar juist veel meer de afscheiding die lijkt op witte vloed. En juist dat maakt dit soort dingen zo moeilijk beoordeelbaar.
Overigens kan ik dus ook niet tegen maandverband, en wel tegen tampons. Omdat het bij mij vaak juist een verstoring van de uitwendige phbalans is. Dus ook dat verschilt heel erg van mens tot mens.
Tja, het is nou eenmaal een gevoelige plek, met een gevoelige ph balans die door heel veel dingen verstoort kan raken. Zelfs je eten kan er invloed op hebben (veel zoet eten zorgt voor 'zoete' urine, wat kan zorgen voor een verstoorde zuurgraad). Maar inderdaad, ook strakke broeken, synthetisch ondergoed, en meer van dat soort dingen kunnen voor problemen zorgen.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:02

Ik heb er zelf ook wel last van ;) Ik heb ook altijd redelijk veel gehad. Het is opzich wel vervelend maar sommige mensen hebben er nou eenmaal veel last van!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:05

Maggie_Eddy schreef:
zolang je geen jeuk hebt, en geen korrelige afscheiding en EXTREEM stinkende en bruinige afscheiding, hoef je eigenlijk niet bang te zijn voor een schimmelinfectie, aangezien dat eigenlijk altijd samen gaat met deze dingen ;) (weet er alles van... :o ) Dan heb je dus ook geen Gynodactarin of canesten nodig ;) En nee schamen hoef je je zeker niet, want het is idd heel normaal, alleen zoals al meer gezegd is, de een heeft t erger dan de ander. Ik heb heb het ook, de ene periode meer dan de andere, en dan vooral voordat ik eigenlijk ongesteld zou moeten worden ( ik word niet meer ongesteld, lang leve het spiraaltje :+ maar ik voel nog wel wanneer het zou moeten zijn ;) )

@frouk, bij mij was het in het begin juist zo dat ik geen maandverband kon verdragen en wel tampons, maar na verloop van tijd kon ik het beide niet meer verdragen en zat ik er ook standaard na m'n menstruatie aan vast, kon bij voorbaat de dokter al bellen :+ Vandaar mijn keuze voor het spiraaltje, probleem opgelost :D
@amazone: tja die mannen hebben het volgens mij idd maar makkelijk :+

Oke, dat is dan wellicht inderdaad nog een idee! Ik ben het namelijk zo zat dat ik er zo vaak last van heb.. Zit er momenteel ook weer mee en de laatste keer was in december dus dat valt dan voor de verandering 'mee' Gebruik ook dagelijks bioclin actigel, dat werkt wel goed om het tegen te gaan :) Maar het is helaas niet te voorkomen. Als ik er de volgende keer weer last van heb zal ik toch maar weer eens met de arts in overleg, of er niet nog andere oplossingen zijn..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:07

Lalidan schreef:
Maggie_Eddy schreef:
zolang je geen jeuk hebt, en geen korrelige afscheiding en EXTREEM stinkende en bruinige afscheiding, hoef je eigenlijk niet bang te zijn voor een schimmelinfectie, aangezien dat eigenlijk altijd samen gaat met deze dingen

Dit is bij jou misschien zo, maar dit hoeft lang niet altijd het geval te zijn. Een milde schimmelinfectie geeft lang niet altijd jeuk, of stinkende afscheiding, maar juist veel meer de afscheiding die lijkt op witte vloed. En juist dat maakt dit soort dingen zo moeilijk beoordeelbaar.
Overigens kan ik dus ook niet tegen maandverband, en wel tegen tampons. Omdat het bij mij vaak juist een verstoring van de uitwendige phbalans is. Dus ook dat verschilt heel erg van mens tot mens.
Tja, het is nou eenmaal een gevoelige plek, met een gevoelige ph balans die door heel veel dingen verstoort kan raken. Zelfs je eten kan er invloed op hebben (veel zoet eten zorgt voor 'zoete' urine, wat kan zorgen voor een verstoorde zuurgraad). Maar inderdaad, ook strakke broeken, synthetisch ondergoed, en meer van dat soort dingen kunnen voor problemen zorgen.

Jup precies, zo schijn ik er al jaren last van te hebben gehad op de milde vorm, toen ik uiteindelijk met ernstiger vorm bij mn huisarts terecht kwam. Wat ik jaren zag als gewone witte vloed bleek dus al een milde vorm van Candida te zijn. Als je het eenmaal in je lijf hebt kom je er ook eigenlijk nauwelijks meer vanaf. Zeker als je het jaren onbehandeld laat zoals ik dus had :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:12

Overigens heeft TS geen seksuele relatie, maar voor degene die dat wel hebben en regelmatig last hebben van terugkerende infectie: Een partner kan drager zijn. Dus als je zelf problemen hebt, laat je partner dan mee behandelen. Anders heb je in no time weer hetzelfde probleem door herbesmetting....
Misschien nog iets om even bij stil te staan, omdat het iets is dat vaak vergeten word.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:18

Lalidan schreef:
Maggie_Eddy schreef:

uiteraard heb ik ook de mildere varianten gehad, ik heb ook weleens gehad dat ik dus weken doorliep met een minder prettig gevoel, en het niet kon plaatsen als zijn schimmelinfectie. Wat ik wel weet, is dat meestal als je voor de eerste keer een infectie hebt, je wel een heftige reactie krijgt vandaar dat ik het zo neer zette ;) . En ik heb idd ook het probleem dat de zuurgraad binnen de korste keren overhoop ligt zeer vervelend!! ik heb wel van de huisarts eitjes gekregen die de zuurgraad weer een beetje op peil brengen, dat scheelt wel gelukkig ;)

@Lalidan: ik weet zeker dat het in mijn geval van mezelf af komt, ik heb het de eerste keer gekregen in het ziekenhuis, toen ik 24/7 aan de antibiotica lag, en toen dus ongesteld werd en verplicht aan de maandverband moest. Het was warm, ging broeien, slechte weerstand.... tadaa schimmel -O- Maar idd op het moment dat ik het heb kan ik wel mijn vriend besmetten! Maar zeker iets om bij stil te blijven staan ;)

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:18

Goh wat fijn dat ik dit topic tegen kom :)
Nu weet ik dat ik me dus nergens zorgen over hoef te maken...heel mooi!

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:20

Citaat:
Oke, dat is dan wellicht inderdaad nog een idee! Ik ben het namelijk zo zat dat ik er zo vaak last van heb.. Zit er momenteel ook weer mee en de laatste keer was in december dus dat valt dan voor de verandering 'mee' Gebruik ook dagelijks bioclin actigel, dat werkt wel goed om het tegen te gaan :) Maar het is helaas niet te voorkomen. Als ik er de volgende keer weer last van heb zal ik toch maar weer eens met de arts in overleg, of er niet nog andere oplossingen zijn..

Ja het was voor mij idd ook een uitzondering als ik een paar maanden zonder zat, en daarbij kwam nog eens dat mijn menstruatie niet te genieten was, dus dit was voor mij de oplossing ;) Wie weet voor jou ook ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:35

Ik lees hier de meest verschrikkelijke prognoses maar ik heb nog nergens het woord hormonen gelezen? Ik hoop dat jullie weten dat ook gewoon een verandering in de hormoonhuishouding een toename of afname in afscheiding kan veroorzaken? (dus geen soa's, schimmelinfecties etc etc..) Dit schommelt nogal eens per maand, vooral rond de menstruatie. En ze heeft ook geen jeuk dus een schimmelinfectie kan het niet zijn en aangezien ze nog geen seks heeft gehad ook geen soa. Ze heeft gewoon doodnormale wittevloei in haar onderbroek.

Trouwens snap ik niet waarom inlegkruisjes afgeraden worden. De vloei zakt of in het inlegkruisje of in het onderbroekje, contact met de vagina heeft het in beide gevallen. Dus een broedplaats wordt het toch, in beide gevallen. Een inlegkruisje is zelfs beter omdat je dit een paar keer per dag kan vervangen, ook als je op het werk of op school bent. (aangezien een onderbroek een paar keer verwisselen per dag nogal een klusje is, en voor veel vuile was zorgt)

TS, wat jij hebt is heel normaal en zeker niet iets om je zorgen over te maken. Pas als je vagina geiritteerd raakt, of gaat jeuken en het slijm van kleur gaat veranderen (van de normale ondoorzichtig witte soms beetje gele kleur naar bruinig of echt heel geel) dan moet je even langs de huisarts gaan.
O ja geen Lactacyt ofzo gaan gebruiken, daarmee haal je de hele zuurtegraad van je schede uit balans omdat die in de zuurtegraad toch altijd wat anders is dan dat spul en daar krijg je wel schimmelinfectie van. (zoiets mag je wel 1 a 2 keer gebruiken na de menstruatie om de zuurtegraad te helpen weer terug te komen naar haar oorspronkelijke omdat ze even veranderd tijdens de mens)

edit: nog iets vergeten: het kan idd nog wel eens stinken. Dit komt door het contact met de lucht, nog binnenin de vagina zelf is het namelijk geurloos.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 26-03-09 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:36

Maggie_Eddy schreef:
Citaat:

Ja het was voor mij idd ook een uitzondering als ik een paar maanden zonder zat, en daarbij kwam nog eens dat mijn menstruatie niet te genieten was, dus dit was voor mij de oplossing ;) Wie weet voor jou ook ;)

Ja ik ga het zeker overleggen :)
Bij mij is het overigens waarschijnlijk ook door antibiotica gekomen, toen ik nog stukken jonger was (ben nu 22, dus valt ook nog mee :+ ) heb ik heel veel antibiotica moeten slikken en waarschijnlijk heb ik er ook sinds dien al last van, dus al vanaf kinds af aan. Bij mij was het dus echter wel jaren heel mild tot ik begon te puberen en sinds mn 18e heb ik het regelmatig heel erg. Waardeloos..
Doen of laten jullie verder toevallig nog dingen om de kans op candida zo klein mogelijk te houden?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:37

Lara_Silver schreef:
Ik lees hier de meest verschrikkelijke prognoses maar ik heb nog nergens het woord hormonen gelezen? Ik hoop dat jullie weten dat ook gewoon een verandering in de hormoonhuishouding een toename of afname in afscheiding kan veroorzaken? (dus geen soa's, schimmelinfecties etc etc..) Dit schommelt nogal eens per maand, vooral rond de menstruatie. En ze heeft ook geen jeuk dus een schimmelinfectie kan het niet zijn en aangezien ze nog geen seks heeft gehad ook geen soa. Ze heeft gewoon doodnormale wittevloei in haar onderbroek.

Trouwens snap ik niet waarom inlegkruisjes afgeraden worden. De vloei zakt of in het inlegkruisje of in het onderbroekje, contact met de vagina heeft het in beide gevallen. Dus een broedplaats wordt het toch, in beide gevallen. Een inlegkruisje is zelfs beter omdat je dit een paar keer per dag kan vervangen, ook als je op het werk of op school bent. (aangezien een onderbroek een paar keer verwisselen per dag nogal een klusje is, en voor veel vuile was zorgt)

TS, wat jij hebt is heel normaal en zeker niet iets om je zorgen over te maken. Pas als je vagina geiritteerd raakt, of gaat jeuken en het slijm van kleur gaat veranderen (van de normale ondoorzichtig witte soms beetje gele kleur naar bruinig of echt heel geel) dan moet je even langs de huisarts gaan.
O ja geen Lactacyt ofzo gaan gebruiken, daarmee haal je de hele zuurtegraad van je schede uit balans omdat die in de zuurtegraad toch altijd wat anders is dan dat spul en daar krijg je wel schimmelinfectie van. (zoiets mag je wel 1 a 2 keer gebruiken na de menstruatie om de zuurtegraad te helpen weer terug te komen naar haar oorspronkelijke omdat ze even veranderd tijdens de mens)

Inlegkruisjes worden afgeraden vanaf het moment dat het wel een schimmel infectie zou zijn. Niemand zegt ook dat ze dat heeft, maar het is wel zeker iets om even naar te laten kijken als je zoveel last hebt van die witte vloed

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:46

Frouk schreef:
Inlegkruisjes worden afgeraden vanaf het moment dat het wel een schimmel infectie zou zijn. Niemand zegt ook dat ze dat heeft, maar het is wel zeker iets om even naar te laten kijken als je zoveel last hebt van die witte vloed

En precies waarom dan? Wat is het verschil tussen slijm op je onderbroek en slijm in je inlegkruisje? Helemaal niks lijkt me. Voor haar eigen gemoedsrust kan ze inderdaad een kweekje laten nemen voor het labo. Maar de meid is 14, dus ze is in de puberteit, haar lichaam is heel erg aan het veranderen nu, moet je voorstellen wat voor een bonte wirwar het daar nu is in de hormoonhuishouding, vooral in de puberteit...

edit: Ik heb het wel over de normale katoenen inlegkruisjes.. Dus niet die troep van plastic, want die zijn idd wel slecht.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:50

Het verschil tussen je onderbroek en een inlegkruisje, is de warmte die het vasthoud. Een inlegkruisje hodut meer warmte vast dan je onderbroek, en is dus een broedplaats. Veel meer dan je onderbroek. Bovendien zijn inlegkruisjes over het algemeen ook iets 'ruwer' qua oppervlakte, zodat ook dat irritatie in de hand werkt en het dus schimmel kan bevorderen. Hetzeldfe geldt voor synthetisch ondergoed.
Als je overigens even terugleest naar de eerste reacties, dan zul je zien dat iedereen er eigenlijk vanuit gaat dat het bij TS inderdaad om iets onschuldigs als wittevloed gaat, maar dat ze voor de zekerheid beter even naar de huisarts kan gaan. Het kán namelijk ook minder onschuldig zijn. En dan zeg ik: better safe then sorry.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:55

Lalidan schreef:
Het verschil tussen je onderbroek en een inlegkruisje, is de warmte die het vasthoud. Een inlegkruisje hodut meer warmte vast dan je onderbroek, en is dus een broedplaats. Veel meer dan je onderbroek. Bovendien zijn inlegkruisjes over het algemeen ook iets 'ruwer' qua oppervlakte, zodat ook dat irritatie in de hand werkt en het dus schimmel kan bevorderen. Hetzeldfe geldt voor synthetisch ondergoed.
Als je overigens even terugleest naar de eerste reacties, dan zul je zien dat iedereen er eigenlijk vanuit gaat dat het bij TS inderdaad om iets onschuldigs als wittevloed gaat, maar dat ze voor de zekerheid beter even naar de huisarts kan gaan. Het kán namelijk ook minder onschuldig zijn. En dan zeg ik: better safe then sorry.

Dat laatste klopt ook wel ja.. Maar die normale extra dunne inlegkruisjes warmte vasthouden? Ik merk toch echt geen verschil met en zonder.. Synthetisch ondergoed is zowiezo nooit goed, katoen is zeker als je last hebt van afscheiding het beste.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:56

Lara_Silver schreef:
Frouk schreef:

En precies waarom dan? Wat is het verschil tussen slijm op je onderbroek en slijm in je inlegkruisje? Helemaal niks lijkt me. Voor haar eigen gemoedsrust kan ze inderdaad een kweekje laten nemen voor het labo. Maar de meid is 14, dus ze is in de puberteit, haar lichaam is heel erg aan het veranderen nu, moet je voorstellen wat voor een bonte wirwar het daar nu is in de hormoonhuishouding, vooral in de puberteit...

edit: Ik heb het wel over de normale katoenen inlegkruisjes.. Dus niet die troep van plastic, want die zijn idd wel slecht.

Precies zoals Lalidan boven mij al beschrijft. Met inlegkruisjes etc hou je meer warmte vast en is de lucht toevoer nog slechter dan wanneer je alleen al ondergoed en een broek draagt. Mijn huisarts heeft het me niet voor niets verteld en ik heb indd nog sneller een infectie wanneer ik inlegkruisjes/maandverband/tampons gebruik. Voor mij is menstruatie dus echt een ramp en ondanks dat ik helemaal niet heftig ongesteld ben probeer ik minimaal elke 2 uur toch wat nieuws er in te leggen.. Puur omdat ik anders al met zekerheid weet dat ik na mn menstruatie weer met problemen zit ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:57

Lara_Silver schreef:

.

Nou idd ik zat ook even met open mond te lezen!
Zeker als je niet aan de pil bent is dat heel erg normaal!
Ik lees hier verschillende keren dat het in het begin van de cyclus niet is maar later wel; dat is alleen maar goed. ;)
Rond je eisprong behoor je eiwitachtige afscheiding te hebben en daarna volgt de witvloed. Echt volkomen normaal en niets om je druk over te maken! :n

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:22

Ben je wel eens naar de gynaecoloog geweest? Die kon precies zeggen waar het aan ligt, ik heb het ook met momenten, en krijg je gewoon stopjes voor. Dan houdt het ook op, tis een soort van "zeep"? maar voor je binnenkant :D weet het anders ook niet te beschrijven. Doet iets met je hormoon evenwicht en nog wat. Het is niet echt een medicijn, maar zoals ik al zeg een soort van "zeep" ;)

Vond het ook raar het te moeten vertellen aan de gynaecoloog, maar die zal je zo weer gerusstellen hoor, want dat is gewoon het Doodnormaalste zaak in de wereld :D

aardbeitjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 18:15

Sorry, maar ik ga geen maandverband gebruiken, vind dat echt verrot spul! Ik voel me beter met tampons, en ik lek ook nooit door met dat. En ik voel me ook beter met een dun inlegkruisje, vind het veel fijner dan een natte onderbroek.. Maar dus er is niets ergs?