Wat te doen tegen rode vlekken/puistjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 13:02

Mijn gezicht reinigen doe ik altijd wel.
3 keer per dag :P
En voor de rest ''probeer'' ik het met rust te laten.
Vammidag ga ik na de apotheek. :D

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 16:28

Ik heb biodermal gekocht.
Maar vind niet dat het werkt.
Als het volgnde week net weg is ga ik na huisarts.
Maar is dat niet stom dat je met puistjes en vlekken naar de huisarts gaat? :P

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:30

Elke dag smeer ik creme op mijn gezicht ! zonder parfum er in verwerkt omdat ik daar niet tegen kan.
en goed je gezicht wassen sávonds. Ik heb bijna nooit puisjes misschien 2 in het jaar ofzo

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 18:08

Wat voor creme dan?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:46

LadyDaily schreef:
Ik heb biodermal gekocht.
Maar vind niet dat het werkt.
Als het volgnde week net weg is ga ik na huisarts.
Maar is dat niet stom dat je met puistjes en vlekken naar de huisarts gaat? :P

Nee, juist helemaal niet. Voor het zeelfde geld heb je een allergie tegen bepaalde producten ofzo. Beter een keer te vaak dan te weinig naar de HA.

Anoniem

Re: Wat te doen tegen rode vlekken/puistjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:57

Ik heb zelf ook een vervelende huid, ook niet echt puistjes (iig niet een hoofd vol :D ), maar meer vlekjes enzo. Gebruik nu een vers masker van lush en dat werkt echt ge-wel-dig. :j

http://www.lush.nl/cosmetic-warrior-mas ... .2419.html

Is een tientje, en ik doe er ongeveer 6-7 keer mee ipv 3 keer. :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:22

Ladydaily, bevatten jouw huidproducten alcohol of iets dergelijks? Dat kan ook snel irritatie veroorzaken.

En misschien dat je met rode vlekjes littekentjes bedoelt? PCLE-creme van biodermal schijnt daar goed tegen te zijn. De vlekjes zou je evt. met een goede (groene concealer onder foundation) kunnen camoufleren. Kies bij voorkeur voor minerale make-up trouwens. Dat is wat milder voor je huid en verstopt je poriën minder. Verder denk ik dat 3x per dag je gezicht reinigen misschien teveel van het goede is. Je verstoort 3x per dag de natuurlike balans van je gezicht.

Wist je trouwes dat het hele vernieuwingsprodces van je huid ca. 4 weken duurt? Zolang moet je eigenlijk een nieuw product uitproberen voordat je pas echt kan oordelen of het werkt. Maar zorg in ieder geval dat je milde producten gebruikt. Teveel zorgen met verschillende creme's/ reinigers/ make-up doet juist meer kwaad dan goed. ;)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:33

Misschien eens naar de dokter gaan? Ik heb gewoon een creme bij de dokter gehaald tegen acné, werkt super!! :)

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 12:27

Ik denk dat je moet proberen iets minder te doen. 3x per dag lotion... tussendoor die make-up en cremetjes.. Als ik dat zo zou doen zou ik daar zeker een slechte huid van krijgen!!

Ik denk dat je moet zoeken naar een wasgel achtig iets (ik heb er veel gehad, nu iets van etos eigen merk, en is eigenlijk heel goed, maar zoek naar iets dat werkt voor je), voor een gemengde huid. Was 's ochtends en 's avonds je gezicht, smeer daarna iets van creme erop, en probeer is over te stappen op poeder. Dat dekt niet zo af, camoufleert wel iets, en je gaat niet glimmen!
Mijn ervaring is dat middeltjes tegen een vette huid de huid soms stimuleren juist meer talg aan te maken, omdat het vrij aggresief kan werken op je huid. Dus iets voor de gemengde huid is dan beter. En wat ook kan schelen is 2 verschillende cremes gebruiken, 1 sochtends, 1 s avonds. Dat je toch 1x per dag een wat meer voedende creme smeert, zodat je huid ook echt de kans krijgt om te herstellen.

Besef wel dat je huid altijd even in evenwicht moet komen, dus als je middeltjes gaan wisselen, dat je niet in een week een wonder verwacht ;-) Mijn huid gaat in ieder geval heel goed tegenwoordig! Die pcle creme van biodermal moet je in ieder geval niet hebben, die is heel vet!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:09

Ik hbe nu de reinigings gel en hydraterende creme van vichy noramderm gehaald. Nu hopen dat dit gaat helpen tegen die evrvelende puistjes.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:14

wat ook erg goed helpt is de babycreme SUDOCREM.

Deze helpt namelijk goed tegen rode vlekken en irritaties.
Gewoon s'avonds opsmeren nadat je je gezicht gewassen hebt, en dan lekker laten intrekken.

én nog een voordeel, het is maar 2 a 3 euro ;)