Zonnebank, wel of geen factor douchen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:05

Nikki_L schreef:
Ik heb dit soort curcussen ook gevolgd toen ik bij Douglas werkte.
Je hoeft geen factor te gebruiken onder de zonnebank. Maar het is wel beter voor je huid, om een after sun op te doen of een vochtinbrengende bodylotion.
Omdat je door de zonnebank wel weer een droge huid kan krijgen, is dat fijner en beter voor je huid.

Ik ga dan ook als ik onder de zonnebank ga gewoon met after sun eronder.

Dan mogen ze weleens een nieuwe persoon zoeken voor die curssussen want daar klopt helemaal niks van.
Een aftersun heet niet voor niks aftersun die is voor after (na) het zonnen. Dat is gewoon een vochtinbrengende creme met eventueel een antiaging en dergelijke maar heeft geen voedende ingredienten die je huid nodig heeft VOOR het zonnen.

Ik denk dat het fijner is om na je sporten en douchen onder de zonnebank te gaan, je lichaam is dan lekker schoon.

Het is ook een tip, als je vóór de zonnebank gaat douchen, dat je dan je lichaam scrubt, dat kan door middel van een scrubhandschoen, of door een scrubcreme voor onder de douche, je hebt dan wel twee verschillende nodig.

Leuke tip maar zeg er dan wel bij dat je bovenste huidlaag weg is (je dode huidcellen) en de laag die er onder zit in eerste instantie dan gevoeliger is waardoor je sneller kunt verbranden als normaal, wel bruin je dan inderdaad beter omdat je dode huidlaag weg is. Maar moet je goed mee oppassen!

Omdat je die je voor het lichaam gebruikt niet op je gezicht mag gebruiken. Maar dan haal je de dodehuidcellen van je lichaam/gezicht dan kan het bruine tintje die je lichaam krijgt, beter en dieper pakken. Waardoor je dieper en langer bruin blijft.

Je mag je lichaam en gezicht maar twee keer scrubben in de week.
Ik heb nu het merk van Hema voor mijn lichaam, heerlijk en is ook niet op dieren getest.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en mocht je iets niet snappen kan je me PBen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:23

Dus als je iets donkerder wilt dan moet je een keer extra gaan en daarna is een keer per week weer voldoende.
En bronzers moeten dus langer inwerken na het zonnbanken? Want die gebruik ik altijd en daarna douche ik, dus dat betekend dat ze dan geen functie hebben?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 20:10

Het is ondanks ook tegenstrijdige verhalen een stukkie duidelijker!

Thanks voor de info :)

Van de week maar eens voor de eerste keer gaan dan, ik ga eind mei zee-zeilen in de Griekse wateren en dan is het wel handig dat ik een basiskleurtje heb zodat ik daar niet met factor 50 hoef rond te lopen :P

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 01:17

[LZP] > [MW]

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:52

Het droogt toch je huid uit, daarom de after sun (vochtinbrengend) Of een goede body lotion.

Ik doe dat nu al een hele tijd en mijn huid voelt veel fijner aan, dan dat ik het perongeluk vergeet.

Over dat scrubben, dat had ik er inderdaad even bij kunnen zetten, maar omdat ik zelf half indisch ben verbrand ik eigenlijk nooit. Dus vandaar dat ik het vergeten ben erbij te zetten.

Ondanks dat ik eigenlijk nooit verbrand, draag ik wel altijd een factor, dagelijks in mijn dagcreme, maar ook als ik gewoon ga zonnen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:59

Ik kreeg van de zonnebankmevrouw ook altijd te horen dat ik niet na het zonnenbanken direct mocht gaan douchen. Dat had temaken met het verspreiden van het pigment in de huidlaag... Anders kon je huid "vlekkerig" worden.
Ik douche wel bijna altijd tevoren. Staat zo stom als je erachter kwam dat er een veeg blubber op je arm of been zat en dus wit is gebleven _O- |(

fionaa

Re: Zonnebank, wel of geen factor douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:07

Hmm.. heb t al eens eerder gelezen ofzo..
Maar ik douche wel altijd na t zonnebanken. Heb er ook nog nooit last van gehad.. Ga ook niet vaak onder de zonnebank ofzo.

Ook al ga ik onder de zonnebank gebruik ik nooit een cremé of iets..

Is dit een foute manier.. hoe ik t doe? Of kan t geen kwaad.