Iemand enig idee wat hier zit? (plaatje)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:56

GRRRRRRRRRRRR

Ik zeg maar direct m'n zorgverzekering op denk ik. Hulp krijg je niet, en anticonceptie, paracetamol en benzine om bij de huisarts te komen moet ik toch zelf betalen. Waarvoor doe ik het dan eigenlijk nog...

Conclusie: ze snapte eigenlijk niet hoe ik er zo veel pijn aan kon hebben, het bultje voelde niet alsof het zomaar weg zou gaan, ze kon geen ontsteking ontdekken en ik moest 't maar eens met paracetamol proberen, want met ibuprofen en naproxen at ik mezelf nog eens een gat in m'n maag.

Ik ben verdomme voor 2009 vijf-jaar-lang niet bij de huisarts geweest en ik kom verdomme NIET voor een klein wissewasje. Ik wilde hier gewoon niet het weekend mee in, ik heb al twee nachten niet tot nauwelijks geslapen en het doet gewoon PIJN. Dan mag ik toch op z'n minst verwachten dat daar wat aan gedaan wordt?

Maar nee, in plaats daarvan word ik afgescheept met paracetamol omdat ze die twee ibuprofen 400 mg (gister ca. 16:00 en 22:00) en twee naproxen 225 mg (vannacht uurtje of 3 en uurtje of 6) zo extreem veel vindt. Mens, het doet PIJN!

Yessy

Re: Iemand enig idee wat hier zit? (plaatje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:59

Leuk he, dokters! Ik zou het gewoon proberen en als het echt niet gaat naar de HAP, die helpen je meestal prima, want die snappen ook wel dat je niet voor je lol midden in de nacht of in het weekend gaat bellen!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:02

Kun je niet beter een andere huisarts zoeken ipv klagen over je zorgverzekering?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:03

Ik heb maandagmiddag weer een afspraak bij dezelfde huisarts (andere klacht, had ze vandaag geen tijd voor). Zal d'r wel even duidelijk maken dat iemand die gerust vijf jaar lang zich de moeite bespaart en direct thuis blijft uitzieken niet voor de lol even op en neer knalt naar de huisarts. Hoop alleen écht dat ik de komende nachten een beetje slaap ga krijgen want ik ben echt moe...

Ik heb trouwens op aanraden van tante dok net paracetamol smelttabletten met een smaakje gekocht, omdat ik gewone paracetamol echt niet kan slikken. De eerste is al door het toilet gegaan, getver wat ranzig. Twijfelde even of ik op een bruistablet zónder fruitsmaak aan het zuigen was in plaats van op een smelttablet met fruitsmaakje. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:03

Katja schreef:
Kun je niet beter een andere huisarts zoeken ipv klagen over je zorgverzekering?

Ik klaag niet over m'n zorgverzekering, ik vind de verzekering op deze manier alleen een beetje jammer van mijn geld... Bovendien kom je niet zomaar bij een andere huisarts binnen als je al een huisarts in dezelfde stad hebt, alles zit vol joh.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:11

heb jij je verstandskiezen eigenlijk al allemaal door??
als het voelt alsof het tegen je kaak aanzit zou het ook nog dat kunnen zijn in plaats van een lymfeklier.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:12

Wat vervelend, Nouks! :(
Irritant ook dat je klachten eigenlijk niet heel serieus genomen werden. Je hebt toch duidelijk aangegeven dat je het eerst een tijdje hebt aangezien, en dus niet met ieder pukkeltje naar hem toe stapt?!
Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht, en niet weer zoveel pijn hebt. :(:)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:13

Heb je dat de laatste jaren nog wel eens geprobeerd? Door het nieuwe zorgstelsel nemen de meeste huisartsen meer patiënten aan dan eerst. En eventueel kun je altijd bij een aangrenzende plaats kijken of je daar terecht kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:16

ellepel schreef:
heb jij je verstandskiezen eigenlijk al allemaal door??
als het voelt alsof het tegen je kaak aanzit zou het ook nog dat kunnen zijn in plaats van een lymfeklier.

Nee, dit zit minimaal een centimeter of 7 verwijderd van de locatie waar mijn verstandskiezen zitten. Bovendien heb ik alleen boven verstandskiezen en geloof ik ook niet dat onder ooit zal komen (niet iedereen heeft er vier).

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:17

Ik had daar ook pijn, waren mijn lymfekleiren en bij mij is pfeiffer gekonstateerd duss dat zou ook nog kunnen.

Succes

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:25

Lekker, zo;n huisarts...
De goedkope paracetamol, die ronde, platte dingen krijg ik ook niet weg (ja, in vieren gebroken, maar ja, als je er dan 2 wilt slikken blijf je bezig), panadol is wel een stuk duurder, maar is langwerpig en een stuk beter weg te krijgen.

Bright sight van het hele verhaal? je bent in elk geval vandaag bij je eigen huisarts geweest. Blijf je te veel last houden, vanavond of morgen gewoon bij de HAP gaan drammen. Ze kunnen nu in elk geval niet meer zeggen dat je dan eerst maar naar je eigen huisarts had moeten gaan.

Ik snap echt niet dat als zij je hoeveelheid NSAIDs al extreem te hoog vond, ze je met paracetamol naar huis stuurt.... ze kan dan toch begrijpen hoeveel pijn het doet??? Het klinkt trouwens ook wel iets als een verstopte speekselklier, die bevinden zich daar ook. Een lymfeklier doet wel pijn, maar dan zou de hele klier opgezet moeten zijn, en ik begrijp uit jouw verhaal dat dat niet zo is.

Veel sterkte, en als het niet gaat: Drammen bij de HAP hoor!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:33

Hmmmja ik ga het nog één nacht proberen en anders sta ik morgen bij de HAP op de stoep. Ik wilde juist voor het weekend omdat ik dan niet nóg minstens 3 nachten niet zou kunnen te slapen...

Overigens is deze hoeveelheid NSAID's helemaal niet zo extreem. Ik slik meer als het echt noodzakelijk is en heb braaf een paar uur gewacht tussendoor (6 uur tussen eerste en tweede ibuprofen, 4 uur tussen tweede ibu- en eerste naproxen, 3 uur tussen eerste en tweede naproxen) en had vandaag überhaupt nog niks geslikt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:18

nee de hoeveelheid valt opzich mee, maar ibuprofen en naproxen tegelijk is geen goed idee. Pak 1 van de 2 ( liefst ibu = minder schadelijk, tenzij je allergisch bent zoals ik) en dan paracetamol erbij. Bij mij begon het ook met pfeiffer en die bulten zitten er 10 jaar later nog. De rest komt en gaat wanneer het uitkomt heb er weinig last van tenzij ze tegen spieren/zenuwen drukken wat ook wel gebeurt.