Baantjes zwemmers ook hier ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:17

Weet je wat ook leuk is om te doen? Ben ik ook sinds van de week mee begonnen, namelijk squashen.
Maandagavond voor 't eerst weer gedaan en nu nog spierpijn :o ..

_Kimmm

Re: Baantjes zwemmers ook hier ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 15:21

Squashen is ook erg leuk ja maar ik hou daar mijn motivatie niet bij ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:28

Hey nog een banen zwemmer die zich meldt.
Elke week een uur ongeveer, soms wat langer.
Ligt aan de zin/drukte en alles.
Zwemmen zo'n 40/50 baantjes per avond.

Begonnen met een half uurtje is zat hoor. Nu zwem ik fluitend er 50. Maar het is heerlijk voor je lijf, heb niet het idee dat je er van afvalt maar caloriën verbranden doe je natuurlijk altijd meer dan dat je stil gaat zitten.

Vanavond mag ik weer. Samen met een vriendin, in het kader van, we kunnen ook kleppen onder het zwemmen ipv onder de koffie.

En ik ben ook wel benieuwd of iemand een oplossing heeft voor de chloorlucht.
Haar is trouwens belangrijk om goed te wassen nadien en ook een conditioner te gebruiken. Anders wordt het snel droog. Maar stinken doet het echt nog steeds daarna.
Kapper rook het vrijdags nog terwijl ik woensdag was wezen zwemmen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:34

Ik heb gisteren voor het eerst met een badmuts op gezwommen in de hoop mijn haar een beetje gezond te houden maar helaas was de onderkant toch nat geworden dus ik hoop dat het morgen beter lukt.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:37

Jaren, 2 keer in de week gedaan, maar al een tijdje niet meer geweest, na het banentrekuur is er waterpolo en dan gaan ze het water aanvullen tot aan de rand, maar dat water is echt bizarkoud dan, wel jammer want vind het wel leuk.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:44

Katja schreef:
Ik heb gisteren voor het eerst met een badmuts op gezwommen in de hoop mijn haar een beetje gezond te houden maar helaas was de onderkant toch nat geworden dus ik hoop dat het morgen beter lukt.

ik doe het zelf altijd zo: je haar nat maken onder douche, dan kun je het veel beter in staart doen. En dan badmuts van achter naar voor aandoen. Vergt wel even oefening maar je haar wordt dan meestal wel helemaal verborgen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:46

Mijn haar zat er goed onder maar ik gok dat de onderkant van de badmuts niet helemaal mooi aangesloten heeft gezeten.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:49

Toen ik 19 jaar oud was werkte ik tegenover het zwembad. Omdat het zwembad 1,5 uur eerder open was dan dat ik moest beginnen ging ik gemiddeld 4x in de week zwemmen.
Dat was echt super. In het begin een beetje zwaar om het vol te houden maar uiteindelijk zwom ik zo een uurtje vol, lekker rustig schoolslag.
Ik had toen mijn ideale gewicht en figuur.
Nu heb ik sinds 2 jaar zelf een zwembad van 15 bij 7 meter en ik zwem bijna nooit. Maar ik heb me nu toch voorgenomen om zeker 3 keer in de week een half uurtje te gaan zwemmen. In de hoop dat mijn streefgewicht en figuur weer een beetje de oude wordt.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:01

Jaa hier nog een baantjes-zwemmer!

Tot voor kort regelmatig, meestal eens in de week (soms eens in de twee weken) ben ik met mijn vriend.
Laatste tijd weer minder aangezien wij het beide heel druk hebben. Maar wil hem binnenkort weer meeslepen (liefst a.s. zondag nog).
Wij zwemmen dan vaak een uurtje, ik een half uur actief gewoon schoolslag met mn kop boven water. Mijn vriend racet door het water (is wedstrijdzwemmer geweest) en leert mij na dat half uur de borstcrawl en een goede ademhalingstechniek. Begin het langzaam een beetje door te krijgen, al stik ik ook nog vaak genoeg in het water :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:21

Ik heb het heel lang met een vriendin samen gedaan, wij zwommen altijd 40 baantjes en kletsten intussen even bij. Was heel gezellig, maar we hadden er op het laatst niet echt de motivatie meer voor + dat het zwembad bij ons heel erg koud was en dat hielp ook niet echt :P

Inmiddels zitten we samen op spinning les, is ook erg leuk en goed voor je conditie :j

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 07:26

:) gezellig nog meer mensen die zwemmen hihi!

Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de ideaale oplossing om die lucht uit je haar te krijgen ! :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:09

Nou ik stink ook weer naar chloor maar weiger een badmuts op te zetten.
Gisteren 50 baantjes binnen een uur. Was niet druk dus lekker door gezwommen. En heerlijk geslapen natuurlijk na die tijd.

Hebben jullie dat ook zo goed slapen na het zwemmen?

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:14

Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer gezwommen en mijn collega moest toch wel toegeven dat een half uur genoeg is..hihi

En slapen..dat gaat prima na deze inspanning

Ik heb geen chloorlucht in mijn haar. Gisteren na het zwemmen meteen gewassen en vanochtend weer.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:18

Ik zwem meestal zomers 2-3 x p.w. in het buitenbad baantjes.
We hebben hier geen binnenbad in de buurt waar ik ook ´s winters kan zwemmen.
Wbt de bejaarden: hier in het buitenbad hebben we een flinke groep ouderen die echt fanatiek baantjes zwemmen zodra het buitenbad weer geopend is, iedere dag en weer-of-geen-weer!
(Dat doe ik dan weer niet; als het koud is of regent ga ik wel een dagje later :+ .)

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:46

Miepie1980 schreef:
Hebben jullie dat ook zo goed slapen na het zwemmen?

Jaaa! Ik hoef maar aan m'n bed te denken en ik slaap al, haha! Nee, zo erg is het nu ook weer niet, maar ik kan inderdaad ook erg goed slapen, nadat ik heb gezwommen.

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:05

Ik zou deze week ook weer beginnen met zwemmen en was eigelijk al bijna bang dat ik het verleerd ben zo lang is het geleden. Zowiezo wel 10 jaar geleden. Ik heb altijd veel last van vastzittende schouders en bovenrug en mijn conditie is barslecht.... Revlidatie arts had twee jaar geleden al eens gezegd ga gewoon lekker zwemmen.... Het enigste probleem... Alleen zwemmen lijkt me niks, maar ik krijg niemand zover om mee. Intussen heb ik keelontseking gehad en daarop een enorme allergiereactie.. Helaas moet ik dus nog even wachten met zwemmen... Maar oh wat wil ik graag beginnen!!!! En helemaal als ik die verhalen van jullie allemaal lees.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:19

Ik ga meestal 's ochtends vroeg zwemmen dus gelukkig val ik niet direct daarna in slaap. :+

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:04

Val je op je werk, of weet ik veel waar, in slaap, haha!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:19

Leuk! Wij zwemmen (mijn vriend en ik) ook twee keer per week, en na afloop als beloning even lekker in het Turkse stoombad en stoeien in het recreatiebad. :D

Zwemmen vind ik éen van de fijnste sporten om te doen, en het is eindelijk iets waar ik niet tegenop kijk zoals wel het geval is als ik naar de sportschool ging.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:35

Ik, ik, ik *\o/*

Ik hou van zwemmen :D Ik zwem een à twee keer per week een uurtje baantjes, in series van 2x een half uur. Dus 1/2uur zwemmen, kwartiertje bubbelbad ( :D ), 1/2 uur zwemmen, kwartiertje bubbelbad (of hoelang ik tijd heb eigenlijk :P)

Ik doe het omdat ik heel slecht slaap, en na het zwemmen gaat het supergoed :)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 07:31

Nou goedemorgen ! :D

Vanavond weer aan de slag met zwemmen I love it :+:

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:36

Ik heb het ook een tijdje gedaan en vond het echt heerlijk, maar ben weer gestopt, mede om redenen die anderen hier ook al noemden: bejaarden, extreme drukte en imitatie Pieter van de Hoogenbanders :\

Het vervelende aan ons zwembad is echter vooral dat ze echt onmogelijke tijden aanhouden, waardoor het voor mij heel erg rennen en vliegen wordt..Ik heb er dus de brui maar aan gegeven, maar mis het wel! Fitness nu, ook leuk! :j

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 09:38

hahah ja die imitaties hebben wij ook !! :')
Bejaarden zul je ook inderdaad wel houden hoop dat ik het lange tijd volhou want ik vind het echt heerlijk!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:42

Bij ons gingen die bejaarden echt lopen rellen joh! :oo Ik wist niet wat ik meemaakte! Eén oudere man had bijvoorbeeld zijn verstandelijk gehandicapte dochter bij zich en zij werd vervolgens vreselijk uitgescholden door een andere oude man omdat ze blijkbaar in de weg zwom :\ Ik ben daar toch wel erg van geschrokken en de lol van het zwemmen was er zo snel af...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:47

In "mijn" zwembad hebben we gelukkig 4 baden waardoor er op drukke tijden meerdere open zijn.
Bejaarden vallen hier nog wel mee maar toen ik met mijn blessure in het warme water wilde zwemmen was het wel een beetje schuifelen tussen de veel te dikke huisvrouwen die voor de lijn aan het zwemmen waren maar in 45 minuten 10 baantjes deden en verder alleen aan het ouwehoeren waren.