Jezelf 'kraken'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:33

elke dag als ik wakker word kraak ik mezelf.. je hoort dat ook wel 15 knakjes achter elkaar haha
als ik dat niet doe, loop ik de hele dag met een stijve rug
ik ga als ik wakker word vanuit lig-stand helemaal naar voren met mijn handen totdat ik mijn rug helemaal bol heb en mijn tenen aan kan raken

en daarna ben ik weer zo fit als een hoentje :P

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:52

tja ben hyper mobiel maar moet echt men nek en m'n rug zelf kraken voor het slapen gaan ander kan ik niet normaal liggen. Ook m'n tenen vingers en pols moet ik af en toe knakken voordat t "lekker" zit zeg maar ;)

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:59

hm,, ik heb het wel vaak dat ik me vingers knak omdat ik anders niet kan schrijven heel vreemd maar goed, heb ook vaak dat als ik door me knieen zak dat die kraken, en me enkels ook... maar goed dat is dan niet dat ik dat expres doe want dat is meestal als ik ga zitten ofzo...

Anoniem

Re: Jezelf 'kraken'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:13

ik knak ze ook , maar heb wel vaker last van mn vingers enzo.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:27

Oooh bah mensen die hun vingers kraken, daar kan ik echt niet tegen. Vind het zo vies klinken. :r En het is ook nog eens slecht.

Ik krak trouwens soms wel mijn rug. Als ik moet werken heb je achter de kassa zo'n stoel en daar kan het perfect op. :D (Rug ontspannen tegen rugleuning aan en even afzetten met je handen zeg maar.) Hihi niet dat ik daar expres even lekker voor ga zitten hoor, maar gebeurt gewoon als ik me uitrek. :D En onderrug kraken deed ik eerst ook best vaak want we hadden zo'n apenstokje in huis en dan moet je daar even aan hangen en je rug zeg maar loslaten. :D (Met dat apenstokje krak je je onderrug, kassastoel je bovenrug.)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:45

Ik kraak mijn nek en rug ook zelf los.
Ben hypermobiel en heb van de manueel therapeut wat trucjes geleerd om mezelf los te kraken. Anders kan ik 2 of 3x per week bij haar op bezoek komen.
Het is slechter om je vast te laten zitten en verkeerde houdingen aan te nemen omdat je stijf bent dan dat je je los kraakt :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:21

Mijn vingers en knieen kraken al zolang ik oud ben.

Mijn rug daarin tegen is pas begonnen nadat ik bij een manueel therapeut ben geweest 4 jaar geleden(die de boel ook nog in de soep heeft gedraait toen), die moet ik af en toe echt even loswerken.
Zo stond ik 3 minuten geleden op van de stoel waar ik nu op zit en werkelijk alles knakte in mijn rug.
Nu is mijn rug al een brok ellende dus of dit allemaal zo goed is....

Maar is je onderrug niet gewoon je SI gewrichten?

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:27

Mijn rug, nek, vingers, tenen, knieën, het kraakt allemaal :D

Als ik niet kraak (en dan vooral mijn rug) dan heb ik heel de dag last.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:02

Ik kraak altijd met mijn vingers/tenen/nek/rug/schouders/polsen/enkels. Als ik het niet doe heb ik de andere gigantische spierpijn.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:25

ik krak men rug altijd op mijn stoel, voeten om de stoel en draai men rug om, zo ver mogelijk, heeerlijk :D ...

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:27

Het enige wat er gebeurt bij knakken is dat je gewrichten losser gaan zitten. Als je ouder wordt kan dit als gevolg hebben dat alles constant uit de kom schiet. Verder krijg je er geen reuma van oid, dat is onzin.
Ik weet dat het slecht is maar ik kan hetgewoon niet laten om m'n vingers te knakken :=

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:29

Mijn knieen, mijn enkels, mijn vingers, mijn tenen, mijn elleboog. Het knakt allemaal.
Ik ben er zelf niet expres of bewust mee begonnen. Op een gegeven moment leek het wel op slot te zitten en ging het vanzelf.

Volgens de één is het weer beter voor je kraakbeen, volgens de ander krijg je er reuma van.
Tja, allemaal leuk en aardig maar ik kom er niet meer vanaf.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:30

Ik kraak altijd mijn linker wijsvinger. Ik vind dat echt vreselijk lekker :+ :D Heb een tijd geleden op tv gehoord, dat het helemaal niet zo slecht is als gezegd wordt. Ik weet het verder ook niet, maar weet wel dat het lekker is ;) De rest van mijn lichaam kan ik niet kraken..

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:31

Voor zover ik weet is het idd niet slecht. In principe kan zo'n knak/plop/krak weinig kwaad, tenzij het pijn doet.
Of het slim is om het 30x op een dag te doen durf ik niet te zeggen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:34

Cowgirl schreef:

Mijn rug daarin tegen is pas begonnen nadat ik bij een manueel therapeut ben geweest 4 jaar geleden(die de boel ook nog in de soep heeft gedraait toen), die moet ik af en toe echt even loswerken.
Zo stond ik 3 minuten geleden op van de stoel waar ik nu op zit en werkelijk alles knakte in mijn rug.

Hoe lang ben je dan al oud? :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:49

@Cowgirl: Je SI gewricht is een deel van je onderrug, maar als ik me niet vergis is dit geen gewricht wat soepel is, maar een massief stuk bot dat maar minimaal kan bewegen. Niet zoals een normaal gewricht dat het echt heen en weer draait.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:57

Mijn knieen knakken hel erg. Soms als ik loop bij elke stap.
Ik ben daarvoor bij mijn HA geweest. Zij wist niet zo goed wat ze hiermee moest en zou mij terugbellen om en afspraak met een fysio te maken. Helaas ging ik een week later naar Cyprus.

Nog steeds moet ik nog een keer terug daarvoor.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 06:15

www.gezondheidsplein.nl

Meestal zijn knakkende gewrichten een soort vacuumfenomeen in de ruimte tussen het gewrichtsvlak en het omhullende kapsel, niets bijzonders.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:40

klopt, heb ik hier ook eerder gepost. Je moet alleen wel uitkijken als je die knakken gaat forceren (bijv. door om de haveklap aan je vingers te trekken om ze te laten knakken), dan kun je je kapsels uitrekken, waardoor het allemaal te soepel gaat worden en je daar weer klachten van krijgt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:08

Loose schreef:
Cowgirl schreef:

Hoe lang ben je dan al oud? :+

33 :D maar voel me vaak genoeg al 80.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:48

Volgens mij is dat kraken inderdaad slecht.

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:57

Rug, heupen, en schouders op advies van mijn chiropractor, en onbedoeld: regelmatig knie, soms polsen en elleboog. Tja, ik zit nogal wrakkig in elkaar... :D

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:26

Ik ben hypermobiel en werkelijk álles kraakt, bedoeld of onbedoeld :+
Mijn nek, heup en rug moet ik soms zelf even kraken voor het weer lekker zit of ik uberhaupt weer verder kan lopen (heup).
Heb bij verschillende artsen/fysio gevraagd in hoeverre dit slecht is, schijnt niet zo te zijn, alleen wanneer je door moet duwen of echt door moet zetten om te kunnen kraken, niet wanneer je een extra zetje moet geven om het te kraken.
Wel is het zo dat er elke keer lucht komt tussen de gewrichten waardoor de kans er is dat je dit steeds vaker moet doen om het lekker te laten zitten...

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:28

Ik heb dat ook altijd met m'n enkel,
Maar dan is het het echt een hele harde knak.
en als ik 'sochtens de trap af loop is het bij elke stap; 'knak' 'knak' 'knak'
Volgens de podoloog was het iets met je cellen ofzo die dan verspringen,
maar ik snapte dat niet helemaal O:)

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:06

Heb echt een fobie aan die knakkers haha, als ik dat hoor sta ik echt te shaken. Me moeder zegt altijd dat je er reuma van kan krijgen. Ik zou het niet weten en doe het ook niet. :)