als ik dat niet doe, loop ik de hele dag met een stijve rug
ik ga als ik wakker word vanuit lig-stand helemaal naar voren met mijn handen totdat ik mijn rug helemaal bol heb en mijn tenen aan kan raken
en daarna ben ik weer zo fit als een hoentje
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En het is ook nog eens slecht.
(Rug ontspannen tegen rugleuning aan en even afzetten met je handen zeg maar.) Hihi niet dat ik daar expres even lekker voor ga zitten hoor, maar gebeurt gewoon als ik me uitrek.
En onderrug kraken deed ik eerst ook best vaak want we hadden zo'n apenstokje in huis en dan moet je daar even aan hangen en je rug zeg maar loslaten.
(Met dat apenstokje krak je je onderrug, kassastoel je bovenrug.)

...
Cowgirl schreef:Mijn vingers en knieen kraken al zolang ik oud ben.
Mijn rug daarin tegen is pas begonnen nadat ik bij een manueel therapeut ben geweest 4 jaar geleden(die de boel ook nog in de soep heeft gedraait toen), die moet ik af en toe echt even loswerken.
Zo stond ik 3 minuten geleden op van de stoel waar ik nu op zit en werkelijk alles knakte in mijn rug.
Nu is mijn rug al een brok ellende dus of dit allemaal zo goed is....
Maar is je onderrug niet gewoon je SI gewrichten?

Loose schreef:Cowgirl schreef:Mijn vingers en knieen kraken al zolang ik oud ben.
Mijn rug daarin tegen is pas begonnen nadat ik bij een manueel therapeut ben geweest 4 jaar geleden(die de boel ook nog in de soep heeft gedraait toen), die moet ik af en toe echt even loswerken.
Zo stond ik 3 minuten geleden op van de stoel waar ik nu op zit en werkelijk alles knakte in mijn rug.
Nu is mijn rug al een brok ellende dus of dit allemaal zo goed is....
Maar is je onderrug niet gewoon je SI gewrichten?
Hoe lang ben je dan al oud?
maar voel me vaak genoeg al 80.