Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:09

Ik vind je echt niet dik hoor kirsten :n , als je toch wil afvallen zou ik dat idd via een dietiste doen (hoewel ik zelf zou zeggen -helemaal in jouw geval aangezien het echt niet zo ernstig is bij jou- dat je dan mss beter wat aan je zelfbeeld kan doen). Die kan je daarin goed begeleiden en zorgt er ook voor dat je niet gaat jojo'en, crashdiëten etc.
Ik krijg zelf binnenkort wsl begeleiding van het ziekenhuis om af te vallen, omdat ik dus 30kg ben aangekomen :) ..

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:12

benangelique schreef:
Jantine_ schreef:
Ik wil graag 5 kilo eraf voor de zomer :o

hoe lang ben je wat is je huidige gewicht en hoe wil je gaan afvallen?

Ik ben 15 jaar, rond 1.80 weeg *gaat wegen* :wow: 68 kilo. Wat betekent dat ik 8 kilo wil afvallen.

Minder snoepen, meer gezonde dingen eten zoals salades.
Ipv snoep op school, komkommer, paprika etc.
Hoop dat 't helpt.

Ik sport trouwens 3 keer in de week voor voetbal. (1 x hardlopen 1x trainen en 1x wedstrijd)
En rijd bijna elke dag paard.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:12

benangelique schreef:
maar 7 kg is er niet zomaar af, ook niet met het stoppen met snoepen en het meer bewegen. je moet namelijk je hele levenswijze omgooien en dat kan je niet alleen.

het is niet dat ik je wil tegenhouden, maar zeker wel behoeden voor het eea

Dit wist ik dus niet :o

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:14

Vergeet niet dat spieren zwaarder wegen dan vet. Kijk dus niet alleen naar je gewicht, maar ook naar de buitenkant.
Ikzelf deed 5 keer per week aan wedstrijdzwemmen en woog 68 kg met 1.70. Ik was niet dik of mollig o.i.d.
Na het stoppen met zwemmen woog ik na ong 2 maanden nog maar 62 kg. Puur omdat ik spiermassa was verloren.

Jantine_

Re: Afvallen, wie nog meer? (14 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:15

Ik heb ook aardig wat beenspieren van voetbal.
Mensen zeggen vaak dat ik er niet dik uitzie, maar wil toch wel wat kwijt bij bovenbenen en buik. Is dit mogelijk?

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:17

Ik wil opzich niet afvallen ,maar wat meer spieren :=
Ik wil gewoon gezonder gaan leven, niet veel chips meer (af en toe) en meer fruit :j
Sinds dat ik dat doe, heb ik opeens helemaal geen eetlust meer.. Dus ik dwing mezelf wel om te eten, vriendinnen letten er op en me ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:17

maar 1.80 en 68kg is ook niet iets om je zorgen over te maken.
Sterker nog... Als ik jou was zou ik er niet aan beginnen op eigen houtje. Kans dat je gaat jojo'en, vreetbuien krijgt etc. krijgt is redelijk aanwezig met als resultaat dat je mss alleen maar dikker wordt.

Maar ik ben van mening dat je sowieso, als je het echt om je gezondheid doet je het onder begeleiding van een diëtiste ed moet gaan doen. En niet dmv sonjabakker en dat soort zooi allemaal.

En als het puur om het esthetische is, en je gezondheid je niets doet... Tja :)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:19

Als je nu afvalt, en je gaat minder eten en je eet daarna weer super vel kom je onderhand 10 keer meer aan.. Dus zou daar mee uit kijken :j
volgens mijn moeder als ik nu eet komt er later aan, dus als ik nu super veel eet en niet aankom, heb ik kans dat ik het later erbij krijg.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:19

Ik heb van iedereen die hier heeft gezegt dat ze willen afvallen foto's bekeken op de profielen(ik weet het, spion in de dop)
En jullie zijn allemaal harstikke normaal! Echt geen één mollige bij (voor zover ik het op de foto kan zien..) Dus maak je niet druk!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:20

Ik ben het geheel met BA eens alles wat zij zegt. En vergeet niet dat je volop in de groei bent afvallen betekent stoppen met groeien. Plus daarkomt bij dat wanneer je groeit je vaak al slanker wordt uit jezelf.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:21

Olijkje schreef:
Ik heb van iedereen die hier heeft gezegt dat ze willen afvallen foto's bekeken op de profielen(ik weet het, spion in de dop)
En jullie zijn allemaal harstikke normaal! Echt geen één mollige bij (voor zover ik het op de foto kan zien..) Dus maak je niet druk!

Het gaat mij ook meer om gezond te leven ipv al dat vettige troep.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:21

Nja ik eet gewoon veelste veel snoep chips en koek nu, daar wil ik mee stoppen :j
Teminste, met mate :+

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:22

ukje schreef:
Ik ben het geheel met BA eens alles wat zij zegt. En vergeet niet dat je volop in de groei bent afvallen betekent stoppen met groeien. Plus daarkomt bij dat wanneer je groeit je vaak al slanker wordt uit jezelf.

Ik hoop dattik niet meer groei :+

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 22:22

Ik ben op die foto's op mn profiel idd nog dunner. Maar helaas nu niet meer..

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:22

WiskyBokjes schreef:
Olijkje schreef:

Het gaat mij ook meer om gezond te leven ipv al dat vettige troep.

Ik bedoelde jou ook niet :P jij zei toch niet dat je wou afvallen..? Meer spieren dacht ik ofzo.. :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:23

Vergeet ook niet: vet heb je ook nodig. Dus vet met mate is echt niet erg. Als je gezond wilt leven, zorg je ervoor dat je elke dag voldoende beweegt; 2 ons groente en 2 stuks fruit eet en niet teveel calorieen per dag eet. Je hoeft echt niet alleen mager te eten, want dat houden jij en je lichaam niet vol.

En als je precies wilt weten wat je moet eten om gezond te leven, zou ik eens contact opnemen met een dietiste.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:23

Ja zoiets :+ Maar ik eet nu gewoon de hele dag door.. en daar wil ik mee op houden.. na school meteen zak chips open etc.
Dat wil ik dus anders

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:26

Jantine_ schreef:
ukje schreef:

Ik hoop dattik niet meer groei :+

Je was toch 1,80 dan kan je gerust gewoon rond de 75 78 wegen. Dun zijn is misschien wel mooi maar heeft vele nadelen en zeker als je te licht voor je lichaam wordt.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:33

WiskyBokjes schreef:
Ja zoiets :+ Maar ik eet nu gewoon de hele dag door.. en daar wil ik mee op houden.. na school meteen zak chips open etc.
Dat wil ik dus anders

ah, daar heb ik ook last van, en speculaas, daar ben ik verslaafd aan :P
Maar daar mee ophouden is iets heel anders dan afvallen.. Dus aan al die afvallers hier, :+ gewoon niet doen, als je gewoon normaal eet is afvallen niet nodig. En kijk even naar je BMI, is altijd heel geruststellend voor allen hier die zichzelf dik vinden, ik vond mijn bovenbenen altijd zo blubberig, maar mijn BMI is okay! :D
Maar ik gaat, doeg..

Ik ben trouwens ook 1.80 jantine, en hoop óók dat ik niet meer groei! :+ Ben nu al iets te groot voor mijn pony..
Laatst bijgewerkt door Olijkje op 17-03-09 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:34

Ook ik meld me.
Tot nu toe steef ik het naar weer in mijn broek van 2 jaar geleden passen.
Er zijn al wat kilo's af, maarja broek hangt nogsteeds in de kast.
Ik hoop hem over een (paar) maandje(s) weer aan te kunnen en dan maar weer zoeken naar een doel!
Het 'zwaarste' tot nu toe is toch nee zeggen tegen lekkers :9

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:37

Probeer in ieder geval niet te snel te willen afvallen, dat werkt afverechts, en dat kunnen heel veel mensen je wel vertellen denk ik.
Dan zit er binnen no-time weer 16 kilo bij... Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat je dan zelfs aan gaat komen wanneer je je standaard 2000 kilocalorien op een dag eet...

Langzaam afvallen werkt het best, niet meer snoepen en misschien iets kleinere porties avondeten en 10 minuten langer je hond uitlaten lijkt me wel voldoende om langzaam af te vallen. :j

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:43

Ik heb mezelf voorgenomen over 4 jaar me steefgewicht te berijken, dat is zo'n 65 kilo, dan ben ik zeeer tevreden als me dat gaat lukken!
Dus, er moet nog een kilotje of 10 af, denk dat dat me wel gaat lukken binnen 4 jaar :P

Even erbij vermelden dat ik nu zo'n 2 kilo kwijt ben in 10/11 weken :)
Laatst bijgewerkt door Liiesjjj op 17-03-09 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:44

Ik meld me dan ook maar!

Ik ben 1,81 ongeveer, nu 15 jaar. Ik woog eerst 86 kilo, maar nu 75. Ik heb bij een dietiste gelopen omdat mijn ouders dat wilden.. Volgens mij ben ik daar zelfs aangekomen ofzo xD! Ik wil nu nog 6 kilo eraf. Dan ben ik echt tevreden!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:45

emotie-eten is niet onder controle te krijgen met een dieet...

jantine, het is nu avond en dan weeg je 68 kg. morgenochtend is dit 67 kg of minder. dat betekent dat je een BMI hebt van 20,8. Dit betekent dat je aan de ondergrens van het gemiddelde zit. Als vrouw heb je een gezonde BMI tussen de 20 en 25 namelijk. Wanneer je naar de 60 kg gaat, heb je een BMI van 18,5 en dus officieel ondergewicht...

lous; daar sla je de spijker op zijn kop! spieren zijn veel zwaarder dan vet. maar als mensen gaan lijnen op de verkeerde manier, spreken ze hun spiermassa aan en niet hun vetmassa.
wanneer je veel spiermassa hebt, is je verbranding (ook in rust) veel groter.
wanneer je veel spieren hebt op je benen, krijg je dit niet weggelijnd. als je een 'dikke' buik hebt, kan je beter je spieren daar trainen dan afvallen. afvallen is niet plaatselijk namelijk....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:47

Afbeelding

+:)+

daarnaast, veelste jong om zelf te prutsen, laat je lijf eerst uitgroeien ga daarna afvallen, ga trouwens meer sporten, niet minder eten.