Meedoen aan een geneesmiddelenonderzoek.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Meedoen aan een geneesmiddelenonderzoek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:32

ik zou er wel aan mee willen werken.
maarja zie maar eens 3 weken zomaar vrij van je werk te krijgen bv

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:15

Ik vind het zeer nuttig onderzoek. Maar een gedeelte van de onderzoeken ben ik huiverig voor. En zeker ook zaken welke pas na een aantal jaren voor problemen zorgen.
Nu ik nog geen kinderen heb wil ik er zeker niet aan meewerken. Stel dat je er iets aan over houd waardoor je kinderwens niet meer vervuld kan worden.

Proefdiergebruik voor medicijnen en ziekteonderzoek juich ik helemaal toe.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 22:24

Jammer dat je dat "toejuicht". Niet bekend met al het leed wat proefdieren meemaken?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:26

Zonder proefdieren nog steeds geen medicatie, en alles wat vervangen kan worden, wordt ook vervangen (binnen de redelijke limieten van kosten). In Nederland tenminste, in de VS vallen muizen en ratten nog altijd onder het ongedierte en zijn tegen het vogelvrije aan.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:27

zeker ben ik daar bekend mee. Maar zolang de wetenschap nog niet zo ver is dat alles op ''mechanische'' modellen getest kan worden is het gebruik van proefdieren zeker noodzakelijk.
Als er een alternatief is moet deze gebruikt worden. Hierbij worden altijd de 3 V's in acht genomen.

Als je tegen proefdiergebruik bent, moet je in mijn ogen geen enkel medicijn nemen. Ook niet als dit je ''redding'' zou kunnen zijn.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 22:41

Ik wilde typen "ik ben niet tegen proefdiergebruik" maar kan dat toch niet neerzetten.

Ik vind het heel erg dat wij God spelen en dieren opsluiten om medicijnen te testen, máár, lang niet zo erg als voor cosmetica, shampoo's, enzovoort.

En daarbij zit er toch een stemmetje in m'n hoofd die zegt: je kan niet van de toren blazen over "schandalig voor de dieren, dierenmishandeling" omdat ik er zelf ook schuldig aan ben (wat ik persoonlijk wel erg vind). Maar ik gebruik zelf nou ook eenmaal medicijnen, en ook medicijnen die ik echt nodig heb.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:42

waarom denk je dat ze er zoveel voor geven? omdat er helemaal niet bekend is of je er iets van krijgt, last van zal hebben en of het veilig is, je bent eigenlijk een levend proefkonijn met kans op alles wat mogelijk is.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 22:49

Ik zal nog wel even zeggen dat de bedragen die worden genoemd, bruto bedragen zijn en de belastingdienst nog even aan komt kloppen om een flink gedeelte in te nemen. -O-
Laatst bijgewerkt door Flower op 17-03-09 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:49

Ik doe ook mee op dit moment, ik hoef er maar 4x heen en krijg een onkostenvergoeding en...ben nu ingeënt tegen de vogelgriep!
Ik werk met medicijnen en wilde nu weleens aan het begin staan. (nouja niet helemaal het begin maar tis nog niet op de markt)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:50

En je na zo'n onderzoek de famaceut niet aansprakelijk kunt stellen mocht je er iets aan overhouden

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:51

annastasia schreef:
En je na zo'n onderzoek de famaceut niet aansprakelijk kunt stellen mocht je er iets aan overhouden

die was ik idd vergeten :)*

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:54

Er wordt een verzekering voor je afgesloten (verplicht), dus het is echt niet zo dat je maar pech hebt als er iets mis loopt en nergens iets kunt verhalen. Dat "niet aansprakelijk kunnen stellen" valt nogal mee.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:55

JaneJansen schreef:
Ik doe ook mee op dit moment, ik hoef er maar 4x heen en krijg een onkostenvergoeding en...ben nu ingeënt tegen de vogelgriep!
Ik werk met medicijnen en wilde nu weleens aan het begin staan. (nouja niet helemaal het begin maar tis nog niet op de markt)

Ben je in groningen geweest?
Zou je een verlsagje willen schrijven over hoe het precies in zn werk gaat? (als dat is toegestaan)
Ben nl erg benieuwd.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:31

Ja dat was in Groningen!
1e x:Ik werd lichamelijk onderzocht, zwangerschapstest, bloed afgenomen, bloeddruk getest, geënt. (en t dagboek werd doorgenomen) Duurde 2 uren.
2e x:Zwangerschaptest, bloeddruk getest, bloed afgenomen, geënt. Dagboek doorgenomen. Duurde 1 uur.
3e x:Bloeddruk getest, bloed afgenomen, dagboek doorgenomen. Duurde hooguit een half uur.
Er komt nog een tel. consult en in augustus nog een onderzoek zoals de 3e x denk ik.
Ik heb geen last gehad van de entingen, het bloed afnemen werd de laatste keer door een ander gedaan. Dat was wat minder netjes, had een dikke bult en blauwe plek.
Maar goed dat trekt aardig snel weg.
Over het algemeen aardige mensen, goede sfeer, ja ik zou het wel weer doen alleen hebben ze niet zo vaak gewone, gezonde vrouwen nodig.
Voor de andere 2 onderzoeken moest je iets aan je hart hebben of last hebben van oorsuizen(niet langer dan een jaar)
Zo goed?
Ik denk wel dat het is toegestaan, ik heb het neutraal gehouden.
Dit onderzoek is trouwens afgelopen, je kon je tot eind januari aanmelden.
De onkostenvergoeding was gauw besteed want ik kom op de terugweg altijd langs Divoza en de Paardendrogist.....;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:40

JaneJansen schreef:
De onkostenvergoeding was gauw besteed want ik kom op de terugweg altijd langs Divoza en de Paardendrogist.....;)

Die kom ik ook altijd tegen op weg van school naar huis en andersom, maar meestal kan ik me in houden.

Dat onderzoek viel dus wel mee. Je hebt maar 1 enting gehad, en het duurde geen hele dagen.
Wel interessant om te lezen hoe ze het precies uitvoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:54

Maar zijn jullie dan helemaal niet bang met wat ditmet je lichaam kan doen in de toekomst, met het voorbeeld wat ik eerder in dit topic had genoemd?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 07:06

misschien wel.
maar als iedereen er zo over denkt,dan komen er veel minder medicijnen op de markt die een hoop leed kunnen verlichten.

al is jouw verhaal ook eng......

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:37

Angst op basis van 1 voorbeeld? Neuh....

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:48

Annastasia ik heb 2 entingen gehad met 3 weken ertussen.
Poeh jij komt elke dag langs Divoza? Lastig..;)
Ik ben niet zo bang voor inentingen in het algemeen. Heb de griepprik gehad vorig jaar ivm mijn werk,DTP en Twinrix ivm een reis. Ik reageer er nooit zo heftig op vandaar dat ik het aandurfde. (en ik heb een voltooide kinderwens)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:56

JaneJansen schreef:
Ik reageer er nooit zo heftig op vandaar dat ik het aandurfde. (en ik heb een voltooide kinderwens)

Denk dat de stap dan al iets makkelijker is.
Mocht er wel iets verkeerd gaan en blijkt dat het aan het geneesmiddelenonderzoek heeft gelegen dan kun je jezelf wel voor de kop slaan.

Degene waar ik les van heb die werkt bij divoza, vraag heb al speciaal niet meer wat ze allemaal nieuw in het assortiment hebben en of ze nog leuke aanbiedingen hebben ;)
niet goed voor mijn portomonnee

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:28

mijn stiefvader werkt bij PRA- zuidlaren(dus vlak onder Groningen)

hij is verantwoordlijk voor de stuedies die uitgegeven worden ect.
Ik hoor altijd van hem dat het erg veilig is om mee te doen, en raad mij het ook aan om het te doen. Omdat het gewoon makkelijk geld verdienen is.
En voor vrouwen zijn er veel minder studie's vanwege onze vruchtbaarheid. Erg jammer, maarja alles voor onze gezondheid.

En dierenleed ofniet, ze ontwikkelen die medicijnen niet voor niks!
ALs mensen mee willen doen geef elkaar op dit leverd weer 250 euro op!

edit: voor zover ik weet word het geld uitgekeerd door het bedrijf wat de medicijnen heeft ontwikkeld dit is dus niet PRA. Voordat een medicijn op de markt komt moet het getest zijn op bijwerkingen zonder dat kan het niet op de markt komen. Het testen is dus van groot financieel belang, anders kunnen ze er nooit wat aan verdienen. Daarom word er zoveel geld voor betaald.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:25

Ik heb een aantal jaar bijna naast PRA zuidlaren gewoond en regelmatig groepjes mensen begeleid zien wandelen en winkelen.
Wil zelf altijd nog een keer meedoen maar er worden maar weinig gezonde jonge vrouwen gezocht.

Ik denk alleen dat heel veel mensen er vrij makkelijk over denken, sommige onderzoeken zijn vrij intensief en vereisen dat je een bepaald dieet volgt.
Om goed te kunnen testen moet dan iedereen hetzelfde eten en drinken ook qua hoeveelheid enz.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:31

Het is wel veel geld, maar ik weet niet of ik dit wel zou durven.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:39

Ik zou het niet zo gauw doen, ik ben niet zo voor proefdieren, maar om dan maar proefmensen te gaan gebruiken... Ik snap wel dat dingen getest moeten worden voordat je ze echt in kan zetten, maar toch liever niet op mij! Volgens mij kan je beter een paar wietplantjes in je tuin zetten als je makkelijk wat geld wilt verdienen en je gezondheid niet op het spel wilt zetten, haha!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:13

dovish schreef:
Volgens mij kan je beter een paar wietplantjes in je tuin zetten als je makkelijk wat geld wilt verdienen en je gezondheid niet op het spel wilt zetten, haha!

Zèg, wil je ons aansporen tot 'lichte' criminaliteit? :D