Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vaak ben ik dan bij rond de 200 in slaap en zonder het tellen lig ik uren wakker. _Tivoli_ schreef:Hermelijn schreef:Als je wakker wordt, gewoon lekker niks doen. Niet je i-Pod opzetten, niet internetten. Ogen dichthouden en denken; ook als ik niet slaap, rust ik uit, dus het maakt niet uit of ik slaap of niet. Liggen met je ogen dicht is ook fijn, beetje dagdromen...
Oh,bij mij werkt dat echt averechts.
Hoe harder je niks doet,hoe harder je denkt 'ik moet nu slapen' ... hoe erger het mislukt.
Ik wordt er gefrustreerd van,en geloof me,na drie uur plafondstaren pak je liever een boek.
Als ik echt te lang blijf liggen,krijg ik rusteloze benen en een heel opgefokt gevoel.
Je moet helemaal niet slapen, je moet gewoon je ogen dichtdoen, en wat 'wegdromen'. Hoe harder jij gaat denken 'ik moet slapen', des te frustrerender het wordt ja. Maar als je eenmaal hebt geaccepteerd dat je niet MOET slapen, dat je gewoon lekker rustig in bed ligt, des te makkelijker wordt het om in te slapen. Geloof me, ik weet er alles van
Lag vroeger regelmatig op deze manier 3 uur in bed. Uiteindelijk viel ik dan wel in slaap, rond 4 uur 's nachts... maar doordat je lichaam en geest rust krijgen is het niet zo belastend als dat je tot 4 uur 's nachts blijft internetten.
(werkte toen bij mij ook niet voordat ik die pillen gebruikte)
Is in iedergeval al beter als de normale 3 uur.