Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wij verkopen ook producten van de professionele merken, maar ook die vind ik niet allemaal even fijn. Niet alles is even geschikt voor alle haartypen, gevoelige hoofdhuidjes etc etc.

(Zijn producten dan hè, niet persoonlijk.
)
Vind het wel duur spul allemaal. Wat gebruik jij dan van JF dat je haar zo glanzend is en lekker ruikt etc? 

pitbullgup schreef:Nou kapster aan het woord!![]()
Er zit wel degelijk verschil tussen een drogisten shampoo en een kapper schampoo!!!!
Kappers schampoo heeft namelijk dezelfde PH-waarde als je huid en haar (tussen 4,5 en 5,5) wat menig drogisten shampoo niet heeft en dus je haarschubben juist open zet in plaats van sluit. In drogisten shampoo zijn de moleculen van de verzorgende ingerdiënten groter dan de openingen in je haar en de verzorging dus niet van binnenuit de kern van de haar gebeurt maar alleen maar in de buitenste laag. In bijna alle drogisten shampoo's zitten siliconen (voor een mooi glansje) die niet oplosbaar zijn in water waardoor je dus een laagje om je haar gaat vormen waardoor het kan gaan verstikken. Merk je meetsal na een paar maanden, "de tijd dat je overstat op eenandere shampoo omdat ie toch niet zo bevalt". Een l'oreal shampoo van de drogist of van de kapper is al een wereld van verschil terwijl het toch hetzelfde merk is!
Ook is een shampoo van de kapper is veel geconcentreerder dan van een drogistenmerk waardoor je dus zuiniger in gebruik bent en de shampoo veel langer mee gaat (3 tot 5 maanden)
Ik gebruik zelf schampoo van €18,95 voor 250ml maar doe er dan wel zeker 4 maanden mee terwijl een drogisten shampoo +/- 6 tot 8 weken mee gaat. Als ik dan ga rekenen ben ik €0,05 duurder uit als met een drogisten shampoo.
Neemt niet weg dat het raar is dat je kapper geen John Frieda kent (die heeft zelf ook nog een aparte proffesionele lijn voor in de kapsalon). En je kunt als kapster natuurlijk altijd adviseren aan de klant dat staat vrij en hoort bij je beroep (alleen moet je dan de klant niet het gevoel geven dat je idd iets gaat aansmeren wat de klant niet wilt).
Je kunt dus idd die siliconen spullen er in smeren, die vullen een kapotte haarvezel op zodat het lijkt alsof het gezond er weer uitziet, maar dat is maar schijn. Feit is en blijft dat het haar beschadigd en dus kapot is.
Sim0ne schreef:Waarom verkopen ze die kappersshampoo dan niet gewoon in de winkel?
BuBBLeGuM schreef:Verder vind ik de argumenten van pitbullgup zo uit een schoolboek komen. Ben het voor een groot deel met je eens maar op sommige punten niet.