Stelling: Mannen moeten besneden worden om baarmoederhals...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:25

Als goede hygiëne inderdaad scheelt, dan kunnen ze daar beter goed in gaan voorlichten. Een ongewassen penis komt er bij mij sowieso niet in! Ik vind besnijden nog al ver gaan eerlijk gezegd.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:25

Ik heb gehoord dat peniskanker, dat komt al niet zo heel veel voor, alleen nog maar is geconstateerd bij mannen die niet besneden zijn. Dus eigenlijk ken ik alleen maar pluspunten.

@ Vende, maar ze snijden toch niet het hele jasje weg? Alleen de voorkant voor zover ik weet.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:26

Doordat een onbesneden penis meer bacterien bij zich draagt worden de cellen van de baarmoedermond meer geprikkeld.
dit zou uiteindelijk tot baarmoederhalskanker kunnen lijden..

Maar ik vraag me af of er nog meer grote verschillen zijn met "ons" sexleven

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:28

tita schreef:
luxje schreef:
Als iedereen zich zou beperken tot veilige seks, hoef je je ook niet af te vragen of je man jou kan besmetten, met òf zonder voorhuid...

Jaaaaaaaaaaaa duhhhh dan moet je de rest van je leven met een condoom doen :r elke relatie kan uitgaan na bepaalde periode.
En ik heb geen zin om elke keer te laten testen.

Bovendien iemand die zijn geval niet zo goed wast, brengt ook veel zooi mee naar binnen dus doe maar besnijdenis

akkoord en niet akkoord...

Het is properder als het zaakje besneden is, maar ik heb al bijna 5 jaar een relatie met mijn vriend, ik trouw in juli en wij hebben nog steeds geen seks gehad zonder condoom.

Van mij zou besnijdenis helemaal niet moeten. Als ik later een zoontje heb verplicht ik hem ook niet, dat moet hij zelf maar weten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:29

een condoom beschermd niet tegen het HPV. Dit kan ook via andere wegen tot een besmetting leiden.

een man laten besnijden om dit bij de vrouw te voorkomen, als dit al helpt vind ik het te ver gaan. Je moet tenslotte een keus houden over je eigen lichaam.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:29

FitzChivalry schreef:
Doordat een onbesneden penis meer bacterien bij zich draagt worden de cellen van de baarmoedermond meer geprikkeld.
dit zou uiteindelijk tot baarmoederhalskanker kunnen lijden..

Maar ik vraag me af of er nog meer grote verschillen zijn met "ons" sexleven

en deo, en roken, en alcohol, en frituren en weet ik veel wat nog meer. we laten ons veel te veel bang maken terwijl er niets is bewezen.
verder vind ik mannen wel veel frisser als ze besneden zijn

AaronYve

Re: Stelling: Mannen moeten besneden worden om baarmoederhals...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:32

Ik denk niet dat het DE oorzaak is ,maar het is natuurlijk wel een stuk schoner voor beide.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:33

waarschijnlijk is het aantal baarmoederhalskanker gevallen in islamitische en joodse gemeenschappen ook minder omdat meisjes daar niet op hele jonge leeftijd sex hebben,maar eerst gaan trouwen......wij doen dat hier anders....uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:12

siskeh schreef:
maar zijn er nog meer verschillen bij de joodse en islamitische gemeenschap?(in vergelijking met "gemiddelde" mensen)
of is het enige verschil in het sexleven dat de mannen besneden worden?

Volgens mij (and don't shoot me if I'm wrong :D ) mogen Joodse mensen geen orale sex hebben.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:13

Ik ben zoiezo voor een hele goede (overdreven :o sorry ik kan dr echt niks aan doen maar het moet gewoon schoon zijn) hygiene daar down under dus als ie hem iedere dag was, en daarbij ook het voorhuidje ff wegtrekt en schoonmaakt is dr niks aan de hand

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:27

Ik heb het mijn vriend gister gevraagd. Als er bewezen zou worden dat ik dan een veel kleinere kans op baarmoederhalskanker zou hebben zou hij zich wel willen laten besnijden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:29

luxje schreef:
Als iedereen zich zou beperken tot veilige seks, hoef je je ook niet af te vragen of je man jou kan besmetten, met òf zonder voorhuid...

hoe moeten we dan nog kinderen krijgen :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:30

HPV wordt niet alleen tijdens seks overgedragen, dus ik denk dat het daarvoor weinig uit maakt.

Echter heb je wel een veel kleinere kans op HIV besmetting (zowel van man op vrouw als andersom) bij besneden mannen. In veel afrikaanse landen is het percentage besnijdenissen gegantisch gestegen toen dat bekend werd :j

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:04

@yessy: ookal zou de kans op hiv kleiner zijn met besnijdenis, ik zou toch niet dat risico willen lopen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 22:26

siskeh schreef:
@yessy: ookal zou de kans op hiv kleiner zijn met besnijdenis, ik zou toch niet dat risico willen lopen

Die snap ik even niet, welk risico? Je bedoelt op het krijgen van HIV door het vrijen zonder condoom?

In onze samenleving heb je als vrouw meer keus dan in veel andere landen. Het beste daar werkt nog altijd om zo min mogelijk verschillende partners te hebben. Ik heb hier een grafiekje voor m'n neus liggen dat in landen in Afrika waar besnijdenissen veel voorkomen de HIV prevalentie ongeveer 2 procent is, terwijl in de landen waar besnijdenissen ongebruikelijk zijn, zo'n 20% HIV besmet is.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:07

Hoe groot is de kans uberhoubt dat je baar moeder hals kanker krijgt ?

In procenten ?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:00

Het aantallen verschillen per site. Maar per jaar krijgen ongeveer 750 vrouwen baarmoederhalskanker en overlijden er 200. Maar goed elke vrouw is er 1 teveel.