Ik kan er echt niet meer tegen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:15

Je mag kiezen in je bil of bovenbeen. Niet zo bang dames! ;)
1x in de 3 maanden, geen menstruatie en omdat je geen eisprong hebt is het zo goed als 100% veilig ( geen ei = geen baby)
Het is net zo (on-) gezond als de normale pil, wat vroeger anders was heb ik me laten vertellen.
Verder nog vragen? :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:15

Neeheee, je komt niet vervroegd in de overgang als je je laat steriliseren. Alles blijft gewoon doorgaan, je blijft ook gewoon ongesteld, en je bent ook gewoon sjagerijnig. Er veranderd namelijk niks. Alleen is je eileider geblokkeerd en kan het eitje niet meer naar beneden.

Alleen als je je hele kippenhok eruit laten halen dan ga je vervroegd in de overgang. Maar dat doen ze alleen als je een vorm van kanker daar hebt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:16

Ik was ook heel erg ongestelt. Ik heb nu een mirena spiraaltje (spiraal met pil erin) en word nu niet ongestelt meer! Heerlijk is dat hoor....

Anoniem

doet t pijn? Ik heb namelijk een spuiten fobie! Als ik een prik moet dan slaap ik al 3 nachten van te voren nie en voel ze al voor ze erin zitten!
En mag iedereen t zomaar?

Ronne

euhm oeps, ja dat bedoel ik ;)

zij had het er nl ook over om de baarmoeder te laten verwijderen, vandaar..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:17

Ronne schreef:
Ik ben echt een enorm fan van het mirenaspiraaltje!! Lekker nergens meer last van, kan hem niet vergeten en lekker veilig! :D
Als je daar meer over wil weten, zou ik eens op het anticonceptie topic kijken, staan heel veel ervaringen!

@lovemeintje: Volgens mijn HA is het laten zetten idd ongelooflijk pijnlijk (kan ik idd over meepraten), maar het eruit halen voel je nauwelijks.. dus als je er echt zoveel last van hebt: gewoon weghalen dat ding! En het feit dat je geen kinderen meer kan krijgen is niet het enige nadeel aan een sterilisatie.. je komt dan dus ook vervroegd in de overgang! Ook bepaald geen pretje!!

als je een sterilisatie hebt gedaan kom je niet in de overgang :+ je eierstokken zitten er nog.

ik heb geen baarmoeder meer maar wel nog eierstokken en kom gewoon straks in de overgang ;)

Ronne

Re: Ik kan er echt niet meer tegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:19

yup, zie vorig bericht ;)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:22

De huisarts of assistente rijgt je er aan -grapje!- ik vond in mn been wat pijnlijk maar in mn bil merk ik t niet eens. Verschilt per keer per persoon. Normaal gesproken voel je het nauwelijks. Als je t eng vind gewoon in je bil dan zie je het niet.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:26

Ik heb ook lang de diane pil gehad, menstruatie werd err neit minder op, buikpijn ook niet.
Twas zo erg dat de congiere me regelamtig naar huis heeft moeten brengen omdat ik het niet meer zelfstandig kon lopen.

Na de diane heb ik nog een aantal andere pillen gebruikt. Uiteindelijk gestopt met alles, en nu heb ik nog maar 1 dag buikpijn (alleen eerste dag).

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:27

Ik vind de prikpil absoluut geen uitkomst! Heb hem in totaal 2jaar gehad omdat ik niet tegen de gewone pil kan. Ben niks aangekomen, maar mijn hormonen waren erg van slag! Ik was vaak 6maanden achter elkaar ongesteld, dan een paar weken niet en dan weer een paar maanden wel. Verschrikkelijk haha! Heb nu een spiraaltje, en vind hem echt super! Het zetten doet alleen wat zeer, maar ben daarna amper ongesteld geweest. (heb btw wel zeer ernstige ongesteldheid) Heb verder geen last meer van mijn hormonen(Chagerijnig etc) en heb de komende 4jaar nergens om mee rekening te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:29

oeh dat klinkt weer minder sunrise, dat wil ik echt nie een ha;f jaar ongesteld

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:29

Wat een rozengeur en manenschijn hier omtrent de mirena spiraal.

Ik heb hem bijna 4 jaar (!) en lieg niet wanneer ik zeg dat ik bijna elke maand nog vloei...

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:30

maar is het minder geworden of ook dat niet?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:30

Zo! Jeetje dat lijkt me niet gezond.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:48

britt schreef:
Wat een rozengeur en manenschijn hier omtrent de mirena spiraal.

Ik heb hem bijna 4 jaar (!) en lieg niet wanneer ik zeg dat ik bijna elke maand nog vloei...

Ben je daar al een keer voor naar de HA voor gegaan?

Ik heb in het begin ook nog gevloeit, maar dat is nu helemaal weg. Erna kreeg ik 1 keer in de maand minder dat ik vloeide, en nu is dat helemaal weg! hier voor heb ik een koper spiraaltje gehadmaar daar werd ik erger ongestelt van en is dit echt een uitkomst!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 02:01