Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

MISTRAL94 schreef:Moet je bloedgroep wel bekend zijn, bij de meeste is dat niet het geval namelijk

phaser schreef:MISTRAL94 schreef:Moet je bloedgroep wel bekend zijn, bij de meeste is dat niet het geval namelijk
Iedereen heeft toch ooit bloed laten nemen lijkt me ?
Voor je je identiteitskaart had, zat er toch een briefje bij met je bloedgroep?
Dat heb ik in mn portefeuille steken. Moet m'n portefeuille maar openklappen en je ziet onmiddellijk het briefje steken " A positief ".
Ennuh ik vind om het jaar een tetanusinjectie nogal vrij overdreven...
Je hebt een volledige bescherming van 5 jaar en een heel veilige bescherming tot 10 jaar.

Ik was er als de dood voor maar kom, liever een prik dan de klem te krijgen 

phaser schreef:MISTRAL94 schreef:Moet je bloedgroep wel bekend zijn, bij de meeste is dat niet het geval namelijk
Iedereen heeft toch ooit bloed laten nemen lijkt me ?
Voor je je identiteitskaart had, zat er toch een briefje bij met je bloedgroep?
Dat heb ik in mn portefeuille steken. Moet m'n portefeuille maar openklappen en je ziet onmiddellijk het briefje steken " A positief ".
Ennuh ik vind om het jaar een tetanusinjectie nogal vrij overdreven...
Je hebt een volledige bescherming van 5 jaar en een heel veilige bescherming tot 10 jaar.

phaser schreef:Zeker als je met paarden aan het werken bent...
Je moet maar een kleine wonde hebben...
De bacterie die tetanus veroorzaakt zit standaard in het maag-darm stelsel van paarden.
Dus het maakt op zich niet uit of je paard nu gezond of ziek is.
Kerngezond heeft ie nog altijd die bacteriën in z'n mest.
Dus 1 kleine wonde en je kan het zitten hebben. Zal eerst gepaard gaan met grieperige symptomen. Maar het wordt erger. Zware spierkrampen en uiteindelijk een volledige verkramping van het lichaam en het 'plank' maken. Je spant je zo hard op dat mensen je bij je voeten kunnen nemen en je door de bacterie gewoon horizontaal blijft hangen.
" 
phaser schreef:Kost je niets
1 simpele vraag is toch genoeg
Is 1 vakje extra aankruisen op je bloedafname formulier