Vaak bloedneus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 21:49

Ja ik ga er ook heen morgen.
Heb de spray nog niet gebruikt, lijkt me indd erg tegenstrijdig...

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 11:17

Ik ben vandaag naar de dokter geweest.
Wat mij opvalt, is dat ik het vaak krijg nadat ik in een warm bad heb gezeten, gisteren weer.
De dokter heeft mijn bloeddruk gemeten, die was 130/70, dus netjes zei die.
Hij heeft in mijn neus gekeken en mijn bloedvaatjes zijn ontstoken. Ik heb een zalfje gekregen die ik een week moet gebruiken.

WillemYntJee

Re: Vaak bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:03

Dat kan inderdaad ook, jongen bij mij op de basisschool (heeel lang geleden :P ) had dat ook altijd als t echt warm werd in de zomer.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:10

Jetje1985 schreef:
Ik had er vannacht weer 1..werd wakker van een vies gevoel in de keel.
Bah.
Nu heeft mijn moeder vanmorgen de assistente gebeld en die had het over een tijdje een neusspray gebruiken..

Wat grappig dat ik dit topic vandaag tegenkom. Ik ben namelijk vandaag naar de KNO-arts geweest om mijn neus
dicht te laten branden. Ik had ook heel vaak een bloedneus en mijn huisarts zei ook dat ik eerst neusspray moest gebruiken.
Dat advies moet je echt niet aannemen want het helpt voor geen meter!

Ik zal even vertellen wat er bij de KNO-arts gebeurde zodat je er ook heen gaat, het is namelijk totaal niet eng of pijnlijk. :D
De arts ging eerst een paar vragen stellen, of ik vaak een bloedneus had etc.
Dan kijkt hij heel eventjes in je neus met een lampje en daarna krijg je een watje in je neus.
Dat watje is gedrenkt in verdovingsspul. Je ruikt er niks van en doet helemaal niet zeer. Zo moet je even een kwartiertje blijven
zitten totdat je slijmvlies is verdoofd. Toen riep hij mij weer terug en haalde die het watje eruit, pakte een buisje, deed daar de vloeistof in, depte het 2x tegen mijn neus aan en KLAAR! :D
Ik voelde er helemaal niets van!

Kortom: steeds naar de dokter gaan en allemaal middeltjes en zalfjes uitproberen helpt niet!
Gewoon naar de KNO-arts en je bent er pijnloos vanaf! :D

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 20:55

Hoe vaak heb je een bloedneus?
Ik probeer dit eerst uit.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:31

@Jetje1985: je bloeddruk kan inderdaad steeds verschillen :j

Nou dit verhaal is werkelijkwaar ongelofelijk: Van de week moest ik met een patient (ik ben verpleegkundige) naar de kno arts toe. Die patient had de dag ervoor een vaatje laten dichtbranden in zn neus en nu had hij alweer 2 uur lang een bloedneus van zn andere neusgat. Zelfde verhaal als _Rapido_ de patient kreeg een watje in zn neus en moest even in de wachtkamer zitten. Toen we zaten te wachten voelde ik opeens iets lopen achter in mn keel. Dus ik snel naar het toilet en ja hoor, ik ook een bloedneus!!! Gelukkig stopt het bij mij vrij snel en kon ik zo weer naar de man terug. Gelukkig kon de patient er ook om lachen! :D

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 12:55

Ik ben er nog steeds niet helemaal vanaf...
Ik heb dus een zalfje van de dokter en iedere keer als ik het zalfje " vergeet" begint die weer iets te bloeden..

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:50

Even langs de huisarts.
Volgens mij is er een soort neusspray dat het tegengaat ;)

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 17:53

milatje schreef:
Even langs de huisarts.

Ja het bloeden is niet zo erg meer hoor. Maar als ik de zalf vergeet, heb ik weer iets bloed in de neus.
Ik wacht nog even af en dan weet ik de ha te vinden.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:54

Jetje1985 schreef:
milatje schreef:
Even langs de huisarts.

Ja het bloeden is niet zo erg meer hoor. Maar als ik de zalf vergeet, heb ik weer iets bloed in de neus.
Ik wacht nog even af en dan weet ik de ha te vinden.

Ohja. Inderdaad slim ;)
Wel vervelend van die bloedneuzen.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 15:52

Het stopt gewoon niet. Net zelfs op het werk. Ik heb gelijk de dokter gebeld. Morgen moet ik er weer heen.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:54

Ik had ook altijd veel bloedneuzen, en dan niet een beetje, maar echt goede en veel ook (17 in 1 week is mijn record :+). Wanneer het weer stopt en er komt littekenweefsel worden je aderen juist dikker dan 'normale'. Op een gegeven moment heb je er geen last meer van ;) dan ben je 'extra verstevigd'.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 09:06

Ben bij de ha geweest en ik moet naar de KNO arts...ik zie er vreselijk tegenop, aangezien ik een pieperd ben voor z'huizen e.d
Ik ga zo van mijn stokkie :Y)
Ze gaan het dichtbranden.
Iemand ervaring?

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 14:43

Heb toen ik jong was ook erg veel bloedneuzen gehad. Nooit laten dichtbranden want dokter zei dat dat niet veel zou helpen, aangezien de bloeding dan wel ergens anders verder zou gaan.
Hij heeft een soort watjes achtig sponzig spul erin gestopt, wat ik 2 dagen moest laten zitten, en meestal hielp dat wel.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 17:24

niet laten dichtbranden??

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:27

Ik heb vroeger heel veel bloedneuzen gehad, was altijd een hele waterval.
Ze zeggen dat je dan dunne/zwakke aders hebt in je neus, die door warmte of je neus snuiten kunnen springen en dan krijg je een bloedneus.
Heb de laatste tijd nooit meer een bloedneus dus weet ook niet of het waar is van die dunne/zwakke aders. :Y)

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 18:15

maar waarom zeggen veel mensen dat het goed is om te laten dichtbranden

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:04

Splendesco schreef:
Ik heb vroeger heel veel bloedneuzen gehad, was altijd een hele waterval.
Ze zeggen dat je dan dunne/zwakke aders hebt in je neus, die door warmte of je neus snuiten kunnen springen en dan krijg je een bloedneus.
Heb de laatste tijd nooit meer een bloedneus dus weet ook niet of het waar is van die dunne/zwakke aders. :Y)

littekenweefsel maakt je dunne aders extra dik ;) op een gegeven moment valt er weinig nog kapot te gaan in dat dichtgeslibde gebeuren hahaha (misschien dat ik daarom altijd een koude neus heb :Y))

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:17

het is gewoon irritant...vooral als je het op je werk krijgt.

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:22

Ik heb ook met regelmaat bloedneuzen. Ook een tijdje achter elkaar en daarna stopt het.
Meestal voel ik van te voren ook druk in mn nek, en als de bloedneus geweest is, is die druk ook weg.
Al heb ik dit ook bij mijn HA vermeld en die zei dat dit geen verband kon houden. :?
Heb ook een zalfje gehad (aantal jaar geleden) Bactroban Nasal. Is witte vaseline (simpel gezegd, maar er zal vast nog iets bij in zitten).
Het hielp aardig, maar dat is lastig te zeggen als je periodes bloedneuzen hebt, en dan weer niet.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:22

LadyFilou schreef:
Ik heb ook met regelmaat bloedneuzen. Ook een tijdje achter elkaar en daarna stopt het.
Meestal voel ik van te voren ook druk in mn nek, en als de bloedneus geweest is, is die druk ook weg.
Al heb ik dit ook bij mijn HA vermeld en die zei dat dit geen verband kon houden. :?
Heb ook een zalfje gehad (aantal jaar geleden) Bactroban Nasal. Is witte vaseline (simpel gezegd, maar er zal vast nog iets bij in zitten).
Het hielp aardig, maar dat is lastig te zeggen als je periodes bloedneuzen hebt, en dan weer niet.

Heb ik ook gehad. Hielp bij mij niet

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 12:07

Nou, ik moet vandaag naar de KNO-arts en ik ben zo zenuwachtig!!
Ik heb 3 weken geen bloedneus gehad en toevallig was ik gisteren met mijn moeder aan het ouwehoeren zo van ow dan hoef je er morgen ook niet heen blabla...even later moest ik niezen...en je raadt het al. Wel was het een hele korte. Vanmorgen op het werk had ik een langere...
Ik ben echt bang, omdat ik gauw flauw val

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:19

Jetje1985 schreef:
Nou, ik moet vandaag naar de KNO-arts en ik ben zo zenuwachtig!!
Ik heb 3 weken geen bloedneus gehad en toevallig was ik gisteren met mijn moeder aan het ouwehoeren zo van ow dan hoef je er morgen ook niet heen blabla...even later moest ik niezen...en je raadt het al. Wel was het een hele korte. Vanmorgen op het werk had ik een langere...
Ik ben echt bang, omdat ik gauw flauw val

Welnee. Doet echt geen zeer. Lees de ervaringen boven je maar eens.
En als je er vanaf wil, moet je er ook wat voor doen. Niet jezelf opjutten want valt hardstikke mee.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 12:21

Oke...laten we het hopen!!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 10:31

Ik ben inmiddels bij de KNO -arts geweest. Ik heb 2 bloedvaatjes dicht laten branden, maar nu een week later komt er iedere keer een beetje "geel achtig" vocht uit.
Iemand een idee?