Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Sissi87 schreef:In een ander topic over galstenen (die ik nu even niet meer kan terugvinden) verteld ik al dat ik soms last had van aanvallen. Het lijkt dan of ik zowat door de grond ga van de pijn, echt een hel.. kan het niet anders omschrijven. Ik heb dan altijd last van mijn buik! Nu ben ik daar dus laatst voor naar de dokter geweest en ik gaf al aan dat ik dacht dat het eventueel galstenen konden zijn (omdat dat erg in de familie zit, ook nierstenen, cholesterol en blinde darm) De dokter vond dat maar "onzin" en dat kon haast niet bij iemand die zo jong was als ik (ben 21). Nou toch maar een beetje op aangedrongen en hij zei dat als ik het de volgende keer weer had, dat ik of naar hem moest komen of als het weekend was naar het HAP/EHBO moest gaan!
Nu was ik dus gisteren met het heeerlijke weer op stal buiten aan het rijden! Dat was echt geweldig! Maar opeens kreeg ik weer last van zo'n aanval, ik dacht ik stap af, en wilde m'n pony nog even uitstappen, maar halverwege dacht ik dit "trek ik ECHT niet", dus ik heb dr als een speer in de paddock gezet, en ben meteen gaan zitten met een glas water, wat een Hel zeg, zo'n pijn! Ik vertelde dit ook tegen wat stalgenoten en ze zeiden dat ik toch naar de EHBO moest gaan. Dus uiteindelijk toch maar gedaan.
Kom ik daar op de EHBO, zit er niemand achter de balie, dus ik even op de bel gedrukt! Komt er een mevrouw aan die vraagt waar ik last van heb, nou ik het hele verhaal uitgelegd. Vraagt ze me of ik me wel heb aangemeld bij de balie "HALLO IK PIJN, dacht ik" maargoed ik zei nee. Oh nou dat moet je wel doen eigenlijk zei ze. Ik dacht al ik heb geen zin in gezeur nu, ik wil geholpen worden. Komt ze ineens weer met wat anders: Weetje wel hoe duur het is om hier zomaar naar de EHBO te gaan, weetje dat wel? Wil je dat echt weten? 200Euro! En dat gaat ook nog eens van je eigen risico af, en we betalen allemaal al zoveel premie. (oftewel hoe HAALDE IK HET IN M"N HOOFD OM NAAR DE EHBO TE KOMEN) Ik dacht echt: mens, stik erin! Ik wil geholpen worden. Zegt ze: Moet je kijken hoe druk het is in de wachtkamer, dan kan je lang wachten hoor... (er zaten 3 mensen :S) Maargoed na een hele preek over waarom we de huisarts niet hadden gebeld, en waarom ik hier stond mocht ik dan uiteindelijk in de wachtkamer gaan zitten!
Ohja nog iets hilarisch: zitten we in de wachtkamer, staat daar zo'n koffieautomaat met een briefje erop: beste patient u moet nuchter zijn, dus dat betekend niet eten en niet drinken! M'n broer zei al: waarom zetten ze dat in vredes naam zo'n apparaat hier neer! Maar dat terzijde.
Uiteindelijk werd ik geroepen en mocht ik meekomen met een dokter/zuster! Zij vroeg mij waar ik last van had, en ging overal even op "kloppen" of hoe je dat noemt, dus ik zeg tegen haar, kunnen jullie misschien een echo maken, want dit is al de 5e keer dat ik er last van heb! Krijg ik als antwoord: Nee, sorry dat mag in het weekend niet zomaar, alleen in "ernstige" gevallen!
Poeh he dat kan er ook nog wel bij dacht ik! Dus ik werd weer doorverwezen naar de huisarts, die mij dan weer kan doorwijzen naar het ziekenhuis voor een echo... snappen jullie het nog?!
Nou al met al dus een lekker weekend gehadNu de huisarts maar is bellen wat hij te vertellen hebt!
Ohja tot slot nog: En bedankt he de EHBO![]()
![]()
daar kan je dus ook niet altijd van op aan!
Zo hehe, ik moest het even van me afschrijven!!!
Maar nu snap ik dus waarom sommige mensen zo reageren. En nog iets: MIJN huisarts vertelde zelf tegen mij dat ik naar de EHBO moest gaan als het in het weekend voorkomt. En als je ervan uit gaat dat bijna 15 andere mensen in mijn familie nog gal of nierstenen hebben gehad, is voor mij de link gelegd. Het is geen "menstruatiebuikpijntje" hoor...
) van mijn arm en binnen een minuut werd ik al geholpen!! Geen lastige vragen, niet eerst formulieren invullen. Eerst geholpen, daarna pas de rest. Zoals het hoort op een eerste hulp, niemand komt daar voor de lol lijkt me!!! Sissi87 schreef:En waarom denken sommige mensen dat ik "zomaar" een buikpijntje heb, ik kan heus wel onderschijt maken tussen buikkrampen of door een hel gaanMaar nu snap ik dus waarom sommige mensen zo reageren. En nog iets: MIJN huisarts vertelde zelf tegen mij dat ik naar de EHBO moest gaan als het in het weekend voorkomt. En als je ervan uit gaat dat bijna 15 andere mensen in mijn familie nog gal of nierstenen hebben gehad, is voor mij de link gelegd. Het is geen "menstruatiebuikpijntje" hoor...
(en ben blij dat ik het zelf niet hoef te voelen) Maar daar kunnen ze op een EHBO echt niet 1,2,3 iets aan doen. Hoe graag ze ook zouden willen. En als jij geen diclofenac wil nemen, is dat ook wel een beetje jouw probleem. Een huisarts hoort (normaal gesproken) voor een verwijsbrief te zorgen. Ik heb het zelf een keer met een bult die steeds onverwachts kwam. Ik heb naar de huisartsenpost gebeld, situatie uitgelegt, brief mee, en ik werdt geholpen en kreeg een echo. Dan doen ze echt niet moeilijk. 
breezy302 schreef:Zo werkt het tegenwoordig nu eenmaal.
Mijn schouder was uit de kom en ik zat in de wachtkamer van het ziekenhuis, er zat ook een man die ze vingers had afgezaagt, die man bloedde als een rund, hele plassen bloed lagen er op de grond terwijl hij er 3 handdoeken omheen, had, zijn vingers in een zakje ijs. En wie helpen ze eerder? MIJ! vond ik toch wel erg raar