Hart slaat over?? gaat sneller..??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeanneee_

Re: Hart slaat over?? gaat sneller..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:38

ik heb een hele lage bloeddruk, waardoor mijn hart soms ook ineens als een gek begint te kloppen. Heel vervelend, tenminste ik word er enorm duizelig van.

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:46

Ook ik heb al 8 jaar last van een hartoverslag dus iets anders dan hartkloppingen.
Hartkloppingen voel je hart constant hard bonken die zeker even aan houden en een hart overslag voel je dat je hart echt voelt een slag overslaan maar dat is niet zo het zijn eigenlijk 2 slagen bij elkaar soms zijn het wel meedere rare slagen bij elkaar, maar meestal voel ik het 1 x, maar kna best meerdere malen zijn. Ik heb door de hyperventilatie gekregen en angst- paniekstoornissen. Ben voor 5 jaar terug ook helemaal na gekeken en mijn hart mankeerde helemaal niks aan. Ze zeiden dat een hartoverslag iedereen wel heeft en juist als je gefocust raakt op je lichaam voel je het veel duidelijker. Zoals ik!
Maar ik zou ook voor je eigen gevoel, in het ziekenhuis voor de zekerheid na laten kijken. Kan geen kwaad toch? Gaat immers om je eigen hart!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:53

Ik heb er ook last van, maar dan best regelmatig en soms wel meer dan een kwartier lang last van. Erg vervelend gevoel is het he :j
Bij mij is het ook onbekend hoe het komt, heb wel onderzoek gehad. Heb nu adrenalineremmers gekregen, waardoor je hartslag iets vertraagd maar moet zeggen dat ik ze niet slik.. word er enorm moe en duf van. Dus dan maar dit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 20:58

hmm.. heb er vandaga maar 1x last van gehad even. in de ochtend.

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:16

Bij mij verschilt het ook per dag. Soms heb ik zo dagen nergens last van, maar kan ook zo zijn dat ik het eens per dag het voelt of soms wat ik ook wel heb dat ik het wel de gehele dag wel zo nu en dan rare slagen voelt. Vind het ook zeker een rotgevoel en soms krijg ik nog steeds lichtelijke paniek aanval, maar ook weet ik dat het niks ernstigs is omdat dat het uitgesloten is en zelf in het ziekenhuis hebben ze mij gerust gesteld, als ik het niet vetrouwde wilden ze het echt gewoon op nieuw onderzoeken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 21:18

Paniekaanvallen heb ik gelukkig nog niet.. hoop ik ook zeker niet te krijgen.

Ik ga het eens in de gaten houden

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:43

precies hetzelfde gehad.
Was hyperventilatie volgens arts. Door het verkeerde ademen van me ging hartslag of opeens sneller of net of slaat hart een tel over.

Heb het nu nog wel eens in stressy situaties maar herken het nu meteen terwijl ik oten echt dacht die is gek ik heb het in rust niet bij inspanning en ik adem goed dus kan geen hyperventilatie zijn.

Was dus toch zo!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:45

Misschien maak jij je onbewust toch meer druk over dingen dan goed voor jezelf is..Stress kan het heel goed zijn.
Ik heb het wel eens gehad en forceerde een soort genies, dat hielp wel eens.
Hyperventilatie ken ik ook; maar dan komen er meer symptomen de hoek om kijken.
Sterkte.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:03

ik heb dat ook vaak.... het hart maakt dan een soort Extra slag.... soms zelfs een paar achter elkaar.
Ik heb toen 24 uur zon kastje op mijn borst gehad, die dus 24 uur je hartslag registreerd. Ook moet je dan een lijst met tijden bijhouden wat je doet, zodat ze kunnen opzoeken wat je hart toen deed.

het bleek idd niet meer te zijn dan een extra slag, en niet gevaarlijk.,
Ikzelf heb het niet alleen bij negative stress, ook als ik me ergens op verheug heb ik het,
was er eerst heel bang voor, nu weet ik wat t is en maak me er niet druk om.

sterkte, hou het in de gaten, maar maak je niet te druk.
als je het niet vertrouwd, stap naar je huisarts en leg je angst voor.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 20:57

Jij hebt heel waarschijnlijk last van VESSEN (ventriculaire extra systole), dit is een meestal onschuldige kwaal die zowel bij een gezond als bij een ziek hart kan voorkomen. In 95% van de gevallen is het inderdaad onschuldig. Maar er is ook die 5% die niet onschuldig is. Dus laat je nakijken als je het blijft hebben, dan ben je er gerust in, want dit kan toch wel een akelig gevoel geven.
Bij drinken van cafeïnehoudende dranken zoals redbull, koffie, cola, kleurstoffen (E4.., 6..) kan je er meer last van hebben.
Extra inname van magnesium doet VESSEN verminderen als de oorzaak stress is.