Activia, helpt het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

none

Re: Activia, helpt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:07

Ik ben wel positief over Activia :j
En het is lekker :o

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:32

Activia is eigenlijk een toetje met daarin een vermalen boterham, zo moet je het eigenlijk zien. Als je voldoende brood eet krijg je meer dan genoeg vezels binnen. Brood is ook nog is een stuk goedkoper ;)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:32

ik denk dat het komt als je darmen lui zijn dat het helpt, maar als er niks aan de hand is, je het niet moet eten.
mijn biologie leraar heeft mij uitgelegd dat die bifidus essencus cultuur (of wat dan ook) een natuurlijke bacterie is, die al in je darmen zitten, en dat zeggen ze er alleen bij om het ''professioneler'' te laten klinken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:35

joplin_1 schreef:
Of het echt werkt weet ik niet, ik heb geen darm problemen maar ik vind de yoghurt erg lekker.

Ga ik in mee. Ik eet de joghurt omdat ik het lekker vind, niet specifiek voor de werking dat het moet hebben. :o

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:42

Ik heb het volgens mij ook niet nodig, maar vind ze ook lekker :+
Voor mn moeder hielp 't wel zei ze :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:44

Fleur_Laura schreef:
ik denk dat het komt als je darmen lui zijn dat het helpt, maar als er niks aan de hand is, je het niet moet eten.
mijn biologie leraar heeft mij uitgelegd dat die bifidus essencus cultuur (of wat dan ook) een natuurlijke bacterie is, die al in je darmen zitten, en dat zeggen ze er alleen bij om het ''professioneler'' te laten klinken.

De namen van die bacteriën zijn sowieso grotendeels verzonnen om het werkend te laten klinken. Dat stond ook uitgelegd in die link die ik een paar posts eerder al gaf.
Mensen die dus te weinig van deze bacteriën in hun darmen hebben kunnen er wel iets aan hebben om activia te eten. Maar voor gezonde mensen is een bruine boterham en een plak ontbijtkoek net zo goed ;)