Darmprobs > ik weet het echt niet meer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Re: Darmprobs > ik weet het echt niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:50

pfff heftig TS!
hoop dat het snel beter gaat!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:29

Iris82 schreef:
Ik heb inderdaad tot gisteren in het ziekenhuis gelegen...
Ik zal wel een volledige update plaatsen als ik mezelf wat beter voel. Bedankt dat jullie me toch gemotiveerd hebben om naar de dokterspost te gaan.

Had ik het toch goed :7
TS heel veel beterschap en we wachten je update af ;)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:04

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:27

Ben ook benieuwd hoe het nu met je gaat en wat er gebeurd is na nadat je je berichtje had geplaatst heftig!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:31

Klinkt heftig idd!
Hoop dat het nu wat beter gaat met je.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:06

he TS hoe is het nu met je? Voor iedereen als je echt meer dan een paar dagen niet naar de wc kunt, altijd anar de arts gaan hoor!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:10

Beterschap!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:13

Iris82 schreef:
Ik heb inderdaad tot gisteren in het ziekenhuis gelegen...
Ik zal wel een volledige update plaatsen als ik mezelf wat beter voel. Bedankt dat jullie me toch gemotiveerd hebben om naar de dokterspost te gaan.

Ik lees het nu pas, wat een zak hooi heb jij als huisarts zeg!!! Bloed bij je ontlasting kan een heeeele hoop dingen betekenen, en het feit dat je opgenomen bent.... Ben heel benieuwd naar je updeet als voormalig mede darmpatient. Sterkte!!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:14

Sjee meid, dat is ook wat !
Gelukkig maar dat je toch naar de hapost bent gegaan :j
Ik neem aan dat je je huisarts wel even flink op zn kl*ten geeft ?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:33

jeetje, wat naar allemaal zeg!! heel veel beterschap.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:03

Ga je met zo'n problematiek nog steeds gewoon naar een HA ? :?

Ik zou onmiddellijk naar de spoedafdeling van het ziekenhuis gaan.
Daar zullen ze waarschijnlijk een CT nemen van je buik.
De volgende dag nemen ze een colonscopie om te kijken wat in je darmen zit. Eventueel een lavement ofzo.

Een huisarts kan toch niets doen? Je hebt foto's nodig.
Nu ben blij dat ze naar het ziekenhuis kon. Hopelijk valt alles mee.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:05

@TS: veel beterschap zeg! Wat had je nu?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:44

Jeetje dat is schrikken zeg! heel veel beterschap!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:51

Ik ben ook wel benieuwd wat het nou was :)

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:17

Goed dat je toch bent gegaan, vooral als ik je nu hoor.
Ben benieuwd wat er aan de hand was, heelveel bterschap in ieder geval!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:53

Jeetje heftig zeg, hoe gaat het nu met je? Veel beterschap!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:11

ik heb er ook last van...
heb erge buikpijn en als ik bij mijn darmen druk doet het zeer.
ben ook al meer als een week niet naar de wc geweest dus heb vanmiddag een afspraak bij de ha.
hoop dat hij wat kan vinden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 19:42

Nou bij deze toch maar even een update, voel me gelukkig eindelijk wat beter.
Bedankt trouwens voor de pm's! :+:

Ik ging zondagavond naar de HA post. Gelukkig hoefde we niet zo lang te wachten, ben het wel anders gewend. Nouja, daar mn verhaal nog een keer gedaan en de HA lang naar mn buik geluisterd en op mn buik geduwd en gevoeld. :x zei dat ie niet wist wat het precies was en dat ie me door wilde sturen naar het ziekenhuis. Omdat ik echt niet dacht dat ik opgenomen moest worden, ben ik naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis gegaan met mn vriend. Daar aangekomen bloed geprikt (2 keer door mn ader heen geschoten) en infuus aangelegd (nog 2 keer door mn aders heen geschoten) en foto's gemaakt. Bleek ook weer verhoging te hebben 38.5 graden. Daar door de EHBO arts nogmaals geluisterd, gevoeld en geduwd. :=
Ik kon het wel uitgillen. Het duurde lang (natuurlijk), en zoals gewoonlijk was er in mijn bloed weer eens niets te zien.

Ik vraag me soms wel eens af of ik wel witte bloedcellen heb, want ze reageren nergens op. Dus: geen ontstekingswaarden in het bloed te vinden. Maar ze wilden me toch opnemen want ze vonden het maar raar. Er was echter geen bed meer vrij in het ziekenhuis, dus ik moest naar een ander ziekenhuis waar ze mee samen werkten. (als ik dat geweten had, was ik nooit naar dat ziekenhuis gegaan, maar naar een andere in Tilburg!) Nu moest ik naar Waalwijk. Ze vroegen of ik met de ambu wilde, maar ik wilde liever met mn vriend. Want dan konden we nog even spulletjes thuis halen. Vriendlief was ondertussen op van de zenuwen en erg snauwerig. Dat kon ik er ook niet meer bij gebruiken, dus we hadden in de auto even woorden. |( T was ondertussen ook al half 2 snachts!!

Daar in het ziekenhuis aan gekomen, had gelukkig in mijn 1tje een 2persoonskamer. Meteen gaan slapen. Volgende dag mocht ik niets eten en alleen thee en water totdat de dokter geweest was. Die kwam eind van de ochtend. Smiddags kwam de internist ook mee. Ze wilden er voor zorgen dat mijn darmen weer op gang kwamen en onderzoeken wat de oorzaak van de klachten was middels een colonscopie. Maar die kon pas op woensdag. Mocht gelukkig wel andere vloeibare dingen, dus de Smooties die mn vriend meegenomen hadden gingen er wel in.

Kreeg de hele dag door laxeermiddelen (dosis 3 keer verhoogd) en diepte-klysma's (niet leuk), maar het hielp allemaal niet. Dinsdagavond was het tijd voor de voorbereiding van het onderzoek. Ik moest binnen 4 uur, 4 liter Klean Prep (smerig drankje) naar binnen werken. Maar de internist had bedacht dat dat beter via een neussonde kon omdat ik al dagen zo weinig gegeten en gedronken had. Inbrengen viel erg mee. Alleen het bochtje dat die sonde moet maken in je neus doet erg veel pijn. Alsof ze in je hersenen prikken. :(
Werd al om half 3 ingebracht, maar de eerste liter werd pas om half 6 aan de standaard gehangen. Duurde een uur voordat het leeg was, dan een uur rusten en dan de volgende zak. Tussendoor ben ik na de eerste en de tweede zak nog een keer wezen roken, maar toen begon het feest van naar de wc rennen. :=

Het voelen lopen van die koude vloeistof door je neus is een heel vervelend gevoel, dus ik had gevraagd of ze de snelheid wat op konden voeren. Nou ik kon op een gegeven moment niet eens meer praten omdat ik dan al over mn nek ging. Owww... Wel weer goed geslapen! Toen het onderzoek, ik had 0.5ml Dormicum gekregen (slaapmiddel). Ben er niet van gaan slapen, heb alles gezien, maar heb er werkelijk niets van onthouden. Zo raar, ik was er wel, maar ik was er niet. Voelde wel dat het zeer deed, maar ook niet echt dat ik het bewust mee maakte. Wel weer lekker geslapen. ;) Volgende dag kwam de arts weer en die zei dat ze wel wat gevonden hadden, maar dat ze zo niet wisten wat het was. Ze hadden biopten genomen en die zijn op kweek gezet. Net als mn bloed en urine.

Donderdag mocht ik naar huis. Ik hoefde niet meer aan het infuus en ze wisten niet precies wat het was. En ziek zijn kon ik thuis ook. Daarvoor hoefde ik niet in het ziekenhuis te liggen. Was nog heel moe en slap. Vriendlief had ondertussen de griep gekregen dus die had hoge koorts en hoeste vreselijk. We waren dus samen ziek. Wisten niet wie wie moest verzorgen! Aantal dagen bij moeten komen. De arts zei dat ik tot dat de uitslag bekend was, nog last kon houden van buikpijn, bloedverlies en koorts. 14 april moet ik terug naar de poli. Keilaat. Maar de internisten moesten eerst op vakantie.

Nu ben ik vrijdag naar de bedrijfsarts geweest en mag ik weer voor halve dagen aan het werk.
Voel me nog wel misselijk (voornamelijk sochtends) en heb regelmatig buikpijn. Heb voor de zekerheid maar een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief. Ben heel benieuwd naar de uitslag.

Bedankt voor het medeleven en het lezen van mijn lange verhaal. :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:01

Oei beterschap!
En vooral sterkte!!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:25

Bah, wat vervelend allemaal! Goed dat je toch maar naar de HA post bent geweest. Zo'n neussonde heb ik ook 2 keer een dag gehad, is inderdaad niet zo heel erg fijn. Afschuwelijk die gezondheidszorg in Nederland, eerst je in het ziekenhuis houden en dan je tot 14 april op de uitslag laten wachten :roll: Heel veel succes tot die tijd iig, en hopelijk komt er iets uit wat makkelijk te verhelpen is! :(:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 20:33

Ik hoop het ook, ik vind het alleen zo gruwelijk irritant om zo misselijk te zijn de hele tijd. Snap er helemaal niets van wat dat met een ontsteking in mn grote darm te maken heeft, maar tis toch zo.

Het onderzoek wees uit dat er wel een ontsteking zat, er zat zelfs een soort van zweer. Het kon Crohn zijn, een andere chronische ontsteking waarvan ik de naam niet meer weet, iets wat alleen bij oudere mensen voorkwam (en eigenlijk dus niet zou kunnen) of iets wat ze 'nog niet wisten wat'.

Hoop echt dat het meevalt. |(

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:16

Gewoon van het beste uitgaan :(:) Ik snap echt niet dat ze je zo lang rond kunnen laten lopen, beetje mens onteerend eigenlijk.

Pb-box staat open hoor, als je even een vreemd luistenend oor wil (of een lezend oog ;) )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:10

Jeetje dat is niet fijn zeg... Zeker als je niet weet wat 't is en nog moet wachten tot 14 april. Beetje belachelijk eigenlijk...
Hoop voor je dat je er de komende tijd niet te veel last van hebt.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 08:26

Iris82 schreef:
Ik hoop het ook, ik vind het alleen zo gruwelijk irritant om zo misselijk te zijn de hele tijd. Snap er helemaal niets van wat dat met een ontsteking in mn grote darm te maken heeft, maar tis toch zo.

Het onderzoek wees uit dat er wel een ontsteking zat, er zat zelfs een soort van zweer. Het kon Crohn zijn, een andere chronische ontsteking waarvan ik de naam niet meer weet, iets wat alleen bij oudere mensen voorkwam (en eigenlijk dus niet zou kunnen) of iets wat ze 'nog niet wisten wat'.

Hoop echt dat het meevalt. |(

Crohn of Colitis Ulcerosa was ook het eerste waar ik aan dacht, heb zelf een jaar of 10 CU gehad. Ben alert, vraag desnoods bij dat andere ziekenhuis waar je meer vertrouwen in hebt naar een second opinion daar heb je gewoon recht op, voor jezelf een bevestiging of juist niet. Bloed en/of slijm bij de ontlasting, buikpijn, afvallen, misselijk, niet of nauwelijks kunnen eten en op een gegeven moment als je naar het toilet kan heb je een paar seconden om het te halen, dat zijn allemaal symptomen van een ontsteking. Kleanprep sucks meis, ik weet er helaas alles van, thuis kan je er nog een kwak ranja doorheen doen maar daar denken ze niet aan in het zh. Mocht je meer info willen na een eventuele diagnose (want gissen en jezelf gek maken dat heeft geen enkel nut) dan geef maar een gil, ik ken een goede site/ forum waar je veel info vandaan kan halen. Sterkte en niet te veel hooi op je vork nemen he!! :(:)