Leren leven met astma. Ervaringen gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Re: Leren leven met astma. Ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:02

Ik vind het raar dat je geen echte longfunctietest krijgt. En een allergietest heb je ook nooit gehad? Ik zou dan toch echt terug gaan.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:02

Paula schreef:
Die is inderdaad permanent, 2x per dag een pufje. Als ik een verkoudheid voel aankomen neem ik er 2x 2 op een dag. Van de zomer ga ik proberen of ik ook zonder pufje kan. Ik ben niet zo graag medicijn afhankelijk en ik heb het idee dat ik mijn weerstand er op langere termijn wel wat mee verzwak.

Dat vind ik ook. Ik heb goede en slechte periodes, en als ik een goede heb laat ik mijn flixotide ook wel eens vallen. Heb niet zo graag dat ik heel het jaar door op cortisone sta (ook al in het een lage dosis), want ik wil liever niet dat mijn lichaam eraan went ofzo.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 05-03-09 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:09

Mij wordt juist geadviseerd om nooit een dag medicijnen over te slaan :\

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 21:15

Paula schreef:
Ik vind het raar dat je geen echte longfunctietest krijgt. En een allergietest heb je ook nooit gehad? Ik zou dan toch echt terug gaan.

Allergie test heb ik in november gehad, daar kwam niks uit. Net zoals uit de bloedtest die is afgenomen toen ik de eerste keer zo benauwd binnen kwam.

Ik heb over 2 weken weer een afspraak en wil zowieso van huisartspraktijk gaan wisselen (zit nu nog in mijn ouderlijke woonplaats) en mocht hij mij weer niet door willen verwijzen, heb ik bij mijn nieuwe huisarts weer een kans :+

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:17

urselin schreef:
Mij wordt juist geadviseerd om nooit een dag medicijnen over te slaan :\

Ik doe het ook op eigen initiatief hoor, maar ik ben nogal huiverig m.b.t cortisone, daarom dat ik het niet het jaar rond wil nemen :).

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:18

Ach ja, je kan altijd uitproberen of je zonder kan :j

Ethelate: Zou dan idd bij je nieuwe huisarts proberen, sommige huisartsen zijn een beetje eigenaardig, o.a. mijn eigen huisarts :=

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:33

Ik heb mijn hele leven al Bronchitus/astma.
Zijn ze bij de dokter niet helemaal achter.
Veel antibitica's gehad vroeger, Nu medicatie + inhalers.
K heb momenteel er een long infectie bij.

Er valt wel mee te leven. Maar je moet even weten hoe. ;)
Ik kan gewoon alles doen. Ik ben alleen kort ademig naar sporten/ paardrijden. Maar door sporten krijg ik naar die tijd wel weer meer adem vrijheid.

Ik ben wel snel ziek. Veel sneller vatbaarder.
Sterkte ermee!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:49

En nog eentje die astma/bronchitus heeft.
Ik heb nog niet veel verschillende medicijnen gehad en daar ben ik wel blij om. Ik gebruik nu Salbutamol en flixotide. Als ik de flixotide een dag niet gebruik dan heb ik het gevoel dat ik dood ga en de salbutamol kan ik wel een dag zonder. " heb soms het idee dat ik verslaafd ben of zo?"

Mijn conditie is ook achteruit gegaan, niet extreem gelukkig.

Heel gek, maar als ik ga sporten heb ik totaal nergens last van. Ook niet als ik klaar ben met sporten. Wanneer ik er wel heel veel last van heb is wanneer ik me heel erg druk maak om iets of als ik stress heb..

Heb ook tal van allergieen, vraag me soms af of ik ergens niet allergisch voor ben :+

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:02

Ben toch is even gaan kijken wat ik gebruik nu eigenlijk Sochtends en savonds 2 pufjes seretide en savonds slik ik daar een pil singulair bij. En heb nog ventolin voor de dagen dat meer last heb erbij gekregen. Moet wel mijn medicatie in nemen met zon flowding want anders krijg ik ze gewoon echt niet binnen. Loop dus altijd met die toeter :+

Wat ik je al verteld had blijf ik dus onder controle bij de longarts waar idd een longfunctietest wordt gedaan steeds.

Ik heb geen idee hoe het bij mij is vastgesteld omdat al heel lang heb alleen tijd geen last gehad. Tot zoals je weet ik in het ziekenhuis lag,moet er nu dus echt aan geloven en elke dag mn medicatie in nemen mag absoluut niet meer het achterwege laten.

Heb ook idd allergie test gehad en nog een fietstest en bij de kno arts geweest. En ook nog is fysio voor mn ademhaling..Klinkt als heel gedoe zo.

Maar ik snap wel dat je gewoon ff naar de longarts wil al is het voor extra controle. Vind echt vervelend voor je eef..:(:)