Oxazepam 10mg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:14

_janet_ schreef:
ik heb ze onder algehele narcose laten verwijderen, allemaal tegelijk.

Ik vond het ideaal. Je gaat slapen, je wordt wakker en kiezen zijn eruit.

Heb erg weinig na pijn gehad. Ik zag er alleen een paar dagen niet uit. Heb een paar dagen op zacht voedsel geleefd.
Maar je bent er wel in 1 keer af.

idiaal narcose :P ik ga voor een gaatje al onder lichte narcose, maar ik ben echt als de dood voor tandarsten en naalden dus bloedprikken doe ik ook niet zomaar.

zelf eb ik gene ervaring met het medicijn maar ik weet dat narcose zoveel fijner is.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:18

_janet_ schreef:
ik heb ze onder algehele narcose laten verwijderen, allemaal tegelijk.

Ik vond het ideaal. Je gaat slapen, je wordt wakker en kiezen zijn eruit.

Heb erg weinig na pijn gehad. Ik zag er alleen een paar dagen niet uit. Heb een paar dagen op zacht voedsel geleefd.
Maar je bent er wel in 1 keer af.

dat is natuurlijk ook een optie, en dan het hele zaakje in één keer.
Alleen doet geloof ik neit elk ziekenhuis dat standaard of op aanvraag, dus dat zou je dan wel even uit moeten zoeken.

_janet_

Re: Oxazepam 10mg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:24

Ik kon kiezen, terwijl ik niet eens angst heb voor naalden ofzo.
Het werd me aangeboden.

Mijn verstandskiezen lagen ook helemaal op zn kant. Je merkt gewoon helemaal niets van het getrek enzo.

meagan_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 10:42

Onder algehele narcose vond hij ook geen probleem. Alleen dan moeten
ze moeten dan alle 4 tegelijk en dat zie ik weer niet zitten :o
Ik hoop gewoon dat de oxazepam goed werkt en dat het in werkelijkheid
allemaal wel meevalt. En anders moeten we opzoek naar een rubber hamer,
dat was zijn derde optie. :+

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:07

Tja, je hebt wel het risico dat als je er nu 2 laat doen en dat misschien wat tegenvalt wat pijn betrefd en zenuwen enzo, dat je dan tegen die andere 2 straks nog veel meer opziet...
Persoonlijk, als narcose een optie zou zijn, zou ik gaan voor alle 4 tegelijk onder narcose, als het hele gebeuren toch al zo veel angst en stress oplevert.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:10

Eh, ik heb uit mijn omgeving dan wat slechtere en extremere ervaringen.

Mijn vader vond het zo lekker dat hij geestelijk verslaafd werd aan het spul en nu zonder dat spul dingen ziet die er niet zijn (psychose).
Maargoed, voor een of 2 keer moet het wel kunnen zonder problemen lijkt me.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:11

Oxazepam is inderdaad verslavend, maar eenmalig voor dergelijke ingreep kan prima.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:14

Ik zou ook absoluut voor narcose gaan...

Ik ben zelf ook zo'n angsthaas en heb toevallig ook oxazepam geslikt (niet tegen die angst overigens) maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ik met die pilletjes minder bang zou zijn voor de tandarts... Ja het haalt de scherpe randjes eraf maar ik zou nog steeds een schijterd zijn voor de tandarts hoor!
Mij hebben ze vroeger voor een ingreep bij de kaakchirurg diazepam gegeven, dat is geloof ik hetzelfde als valium, nou maakte echt helemaal niets uit. Kon niet eens meer trap lopen, maar rustig in die stoel gaan liggen met mijn mond open, echt niet!!!
Als ik toen de keuze voor narcose had gehad, had ik dat echt gedaan!

Oxazepam is idd verslavend maar voor een keertje kan het geen kwaad.
als je het langdurig slikt dan kun je er verslaafd aan raken... Ik heb een tijdje oxazepam geslikt maar deze werkte op een gegeven moment niet meer en kreeg toen lorazepam. Ik heb heel veel moeite gehad met eraf te blijven op een gegeven moment!! Maar die ene keer, dat maakt écht niks uit.

meagan_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 12:47

Ik probeer het eerste met de oxazepam en als dat niet werkt ga ik denk
ik voor de algehele narcose. Ik hoop gewoon dat het bij mijn net zo gaat als bij Arabesk.
Algehele narcose levert voor mijn net zoveel stress en angst op als de naalden
van plaatselijke verdoving. Ik weet namelijk niet hoe ik op de narcose reageer
en daarnaast kan het trekken van 4 kiezen daarna heel pijnlijk zijn. Mijn zusje heeft
na het verwijderen van 2 verstandskiezen zoveel pijn gehad, terwijl die totaal niet
kleinzerig is. Laat staan als ze er 4 gedaan had.

Nickeltje schreef:
Tja, je hebt wel het risico dat als je er nu 2 laat doen en dat misschien wat tegenvalt wat pijn betrefd en zenuwen enzo, dat je dan tegen die andere 2 straks nog veel meer opziet...

Daar had ik ook al aan gedacht, maar hij haalt eerst de lastigste 2 eruit. De andere
2 staan wel normaal, dus daar maak ik me al minder druk om en ik kan dan
altijd nog opzoek naar een kaakchirurg die beter om kan gaan met angstige mensen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:55

Als het de eerste keer goed gaat zijn de keren erna een eitje heb ik ervaren. Ik heb zelf ook een gigantische naaldenfobie, maar bij ligt het aan de plaats waar geprikt moet worden. Bij de kaakchirurg was het een eitje, ik heb 2 navelpiercings en een tonpiercing laten zetten net als een tattoeage. Dit ging allemaal makkelijk, maar zodra het in de arm of hand moet draai ik door en raak ik in paniek. Vorig jaar moest ik geent worden voor mijn reis naar Turkije. Ik zat te trillen, moest huilen en werd niet lekker. Dat ging uiteindelijk nog redelijk. Twee maanden terug moest ik terug voor mijn herhaling van Hepatitus A. Mijn vriend ging dit keer mee, en weer kreeg ik een paniekaanval toen ik op de stoel zat. Ik moest gaan inademen door mijn neus en uit door mijn mond. Ik keek de andere kant op en voelde een licht prikje. Voelde niet veel, dacht wanneer gaat die naald nou in mijn arm. Dacht namelijk dat hij tegen mijn arm zat. Maar ze was al bijna klaar. Het gaat dus steeds beter.
De angst voor naalden komt meestal door een nare ervaring. Bij mij is die gekomen bij mijn tweede operatie op mijn negende omdat de verdovende zalf (emla) te kort erop zat om goed te kunnen werken. Ik voelde dus de infuusnaald duidelijk en raakte in paniek. Terwijl het jaar daarvoor er niks aan de hand was en ik dus heerlijk rustig mijn operatie in ging.
Mijn derde operatie op mijn twaalfde heb ik dus de hele inslaapkamer bij elkaar gegild en kreeg ik eerst een kalmerend middel ingespoten omdat de anesthesiste niks kon doen.

Hopelijk gaat het straks goed met de oxazepam. En zijn je eravaringen goed om daarna rustig je laatste verstandskiezen te laten trekken. Weet precies hoe je je voelt :(:)