Podoloog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suus_romy

Re: Podoloog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:26

Ik heb ook altijd scheef gestaan. Nooit wat van gemerkt, tot 2 jaar geleden. Ik kreeg een blessure: shin spints, oftewel scheenbeenontsteking. Naar een fysio geweest die me weer doorverwees naar een podoloog. Deze heeft een zooltje voor mij gemaakt en de blessure verdween langzamer hang. Ik heb er dus hele goede ervaringen mee. :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:30

podoloog?! Hmm.. ik denkd at ik die beste man onder de naam podotherapeut ken.. podoloog klinkt zo gek haha
Ik heb vroeger veel op zolen gelopen, inmiddels ben ik te eigenwijs en heb ook weinig problemen maar het helpt heel goed! Ik vond alleen altijd de schoenen waar ze in kunnen zo'n ramp omdat ik ontzettend gehecht ben aan hakken.. maar voor de rest, als ik echt weer last zou krijgen zou ik zo weer zolen nemen!

Loeskjuh91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:38

Ik heb een ernstige voetafwijking, waardoor ik als ik geen steunzolen had gehad heel wankel op mijn voeten sta, en dus ook vaak val en struikel enzo.
Ik kan dus echt niet meer zonder steunzolen, deze helpen mij om wat meer controle over mijn voeten te hebben.
Mijn ouders hadden vroeger de keus om mij steunzolen te geven of mijn benen op drie plekken te breken.
En wat mij betreft hebben ze de goede keus gemaakt.
De steunzolen betekenen echt veel voor mij.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:43

zijn jullie doorgestuurd doorde huisarts of hebben jullie zelf een afspraak gemaakt?

Loeskjuh91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:46

Volgens mij zijn mijn ouders doorgestuurd door de Huisarts .
En sindsdien om de twee jaar zelf een afspraak gemaakt bij de podoloog om te kijken naar mijn steunzolen.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:15

Ik heb ook steunzolen van de podoloog gekregen, nu staan mijn voeten al een stuk rechter. :)

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:48

doorgestuurd door de huisarts. Volgens mij heb je ook een doorverwijzing van een arts of fysio nodig.

Loeskjuh91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:55

Dat weet ik eerlijk gezegt niet meer.
Maar ik loop nu ook al bijna 11 jaar met steunzolen :P .

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:52

mmm, toch eens langs de huisarts gaan dus.
wat waren jullie klachten als ik vragen mag?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:56

volgens mij ben ik helemaal niet via de huisarts geweest, maar via een schoenenzaak "doorgestuurt".
zelf had ik last van hielspoor, voor de rest stond het ook niet zo mooi, maar daar had ik geen last van

Loeskjuh91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:14

Heel erg stampen, heel wankel staan, vaak struikelen of omvallen.Dat heb ik nu nog wel eens, de eerste stappen van zitten naar lopen zijn altijd best lastig :P .
Dit alles komt omdat de binnenkant van mijn voeten gewoon bijna de grond raken zeg maar .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:32

Podologen volgen een driejarige opleiding en zijn dus geen artsen maar weten wel veel over de voeten, steunzolen en orthesen :j

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:58

Ben door een probleem met de aanhecting pees voet (ontsteking) doorgestuurd door de huisarts maar helaas nooit geweest.

Denk dat ik door dit topic mijn beslissing maar eens ga heroverwegen ;).

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:16

Ik had een scheenbeenblessure doordat ik scheef staan en te veel naar binnen loop waardoor overponatie plaatsvindt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:31

Ilsemarie schreef:
podoloog?! Hmm.. ik denkd at ik die beste man onder de naam podotherapeut ken.. podoloog klinkt zo gek haha

Een podoloog is iets anders dan een podotherapeut ;)

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:41

Hier ook een steunzool klant, heerlijke dingen kan er echt uren mee lopen, alleen passen ze niet in alle schoenen die ik heb helaas...

Loeskjuh91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:36

Bij mij passen ze ook niet in alle schoenen. Maar ik mag ook niet op alle soorten schoenen lopen. Ik mag geen hakschoenen, ballerina's en nog meer soorten schoenen die onstevig zijn.
Gelukkig hoef ik ook niet op bergschoenen te lopen want dan schaamde ik me dood. Ik loop tegenwoordig op nike's :D .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:27

De ballerina's van decathlon hebben schokdemping en zo, die zijn echt wel stevig genoeg voor een zooltje ook :j

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:48

Nou afspraak staat voor maandag bij de huisarts voor een doorverwijzing.Ben benieuwd.
Mijn moeder is vandaag geweest maar die moet maandag door naar het ziekenhuis eerst om rontgen te laten maken.

lenaatje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 08:12

Ik ging heel vaak door mijn enkels toen stuurde de dokter me eerst naar fysio vre-se-lijk een half jaar later ben ik naar de podo gegaan en heb ik zooltjes gekregen ik heb 4 jaar zolen gehad (wel verschillende :+ ) en ben er nu helemaal vanaf:P

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:53

Ik heb al ruim 3 jaar steunzolen, en zal echt niet meer zonder kunnen. Ik had meer platvoeten, en daardoor last van me rug. Nu heb ik er haast geen last meer van. Wel baal ik ervan dat ik het niet meer terug krijg van de verzekering, want die dingen zijn best duur.

Bij mij passen ze ook niet in alle schoenen, ik zorg wel dat ze in schoenen passen die ik bijvoorbeeld aan heb met stage en er dan een hele dag op loop. Maar verder loop ik ook nog gewoon op hakken en ballerina's.

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:41

Meld zich! Liep al 2 jaar met chronische onderrugpijn. Vooral als ik in bed ging liggen kon in mn hele arm onder mn rug door steken, ik had zo'n pijn dat ik automatisch mn rug hol trok. Ook doorverwezen via huisarts en nu heb ik dankzij mn zolen geen last meer! Ik heb links wat cm te kort dus die zool is ook dikker, ben in een aantal maanden tijd van 2 naar 9 mm gegaan. Wat een verschil! Ben ook gewoon dwars hoor, als ik pumps wil dragen dan doe ik dat maar ik weet wel dat ik er dan last van krijg.