Reductil..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:20

mmm, toch interesant, blijf eens even een tijdje meelezen
ben ook al mijn hele leven bezig met vechten tegen de kiloos, maar mijn lijf is een beetje vaag en geeft dus ook heel slecht aan , of soms zelfs niet dat het genoeg heeft ,
dat signaaltje van de hersenen doet het gewoon heel onregelmatig...

en ja, ik probeer gezond te eten, niet te drinken en te sporten en ga zo maar door, maar doordat het sgnaaltje slecht werkt bij mij en nog andere gezondheidsproblemen, schiet het gewoon niet op
en ja heb ook bij dietiste gelopen, maar die kon me echt niets nieuws vertellen

alyel

Re: Reductil..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:24

-3 kilo is echt fantastisch !!

Ik kon met niet houden en ben al op de weegschaal gaan staan... -1.5 kilo ?!?!

Heb ondertussen wel gezondigd vandaag.. 3 paaseitjes (van die kleintjes...)

't Is echt niet dat het je honger helemaal stilt, want ik heb nog gewoon honger. Maar, het verzadigingsgevoel treedt precies wel sneller op.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:02

-1,5 is ook echt super hoor.. :D ik ben wel een week en 2 dagen bezig na die -3 maar toch echt goed.. ik heb zaterdag ook gezondigd hoor.. ik had een feest heb 2 glazen moezel op, wat stukjes kaas en handje borrelnootjes.. maar ja moet kunnen, je moet ook niet een te streng dieet volgen, gewoon zodat je het je hele leven vol kan houden.. ik eet ook s,avond gewoon mee wat de pot schaft, behalve als ze friet eten, ik heb wat boerenkool en spinazie in de vriezer liggen en vis. dus dan maak ik snel stamppot. lekker en zo klaar ;)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:21

1,5 is hartstikke netjes meid! Je hoeft niet 3 kilo per week afd te vallen, blijven resultaat behaal je vbaak beter wanneer je langzamer afvalt!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 19:48

Het resultaat tot hiertoe is -2,3 kg :-) (maar eigenlijk zou ik me pas dinsdag mogen wegen *bloos bloos*)

Probeer ook echt gezonde dingen te eten. Iets wat ik daarvoor ook al deed, want ik lust echt graag salades, maar dan had ik niet genoeg als met wat ik nu eet en wel genoeg heb...

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:41

super gleya! Ik zit nu op -8! Ben nu bijna klaar met de 5de week!

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 02:19

Ik vind het toch maar dubbel dat er medicatie moet gebruikt worden om dit resultaat te boeken.

De medicatie onderdrukt de impuls om het hongergevoel uit te drukken.
Als je lichaam voeding nodig heeft, heeft het voeding nodig.

Ik had het alleen bij het sporten enzo gehouden en het gezonder eten.
Nu heeft je lichaam meer kracht nodig door het sporten maar jij voelt het niet omdat je geen honger krijgt.

Je lichaam gaat al je vetten verbranden om zo aan energie te geraken, dus jij valt af.
Maar dit is veruit de ongezondste manier om af te vallen.

Vooral na het gebruik van je medicatie zit je met een probleem; hoe gaat je lichaam reageren op de honger ? Ga je het kunnen negeren of ga je terug beginnen eten ?

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 08:54

ik eet nu drie gezonde maaltijden per dag. Bij elkaar is dat tussen de 1000 en de 1200 kcal. Ik ben gestopt met alle vormen van snoepen omdat dit voor mij het struikelblok was. Ik mis het nu totaal niet meer. als ik de buurt van mijn streef gewicht kom ga ik langzaam meer eten. Als je 1800 kcal aan gezonde dingen eet per dag heb je echt geen honger. Ik moet gewoon nooit meer beginnen met snoepen, dat is voor mijn wat voor een alcolist een drankje is.O ja daarnaast loop ik drie keer per week hard, voetbal en paardrij ik.

Het is een poging die ik waag. Niets er aan doen, is ook geen optie. Natuurlijk kan ik het bovengeschrevene ook zonder dit pilletje doen. Alleen zou ik honger hebben en eerder geen snaaien. Meer kcal eten is dan natuurlijk ook een optie. Het gaat dan alleen veel langzamer en dan is voor mij de motivatie weg :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:04

Vaak werkt een dergelijk middel ook als placebo, je kunt jezelf namelijk ook slank "denken" :j
Maar veelal zitten er ook stoffen in die een en ander versnellen in het lichaam en een vol gevoel geven.

Allerbelangrijkste is dat je toch weer kritisch moet kijken naar je leefwijze.
Opschrijven wat je dagelijks eet, en met dietiste bespreken wat de dikmakers zijn.

Veel mensen denken och een schepje suiker in de thee/koffie.. Maar als dan blijkt dat ze 10 koppen per dag drinken :+

In dat geval geld dus dat alle beetjes helpen, geen suiker meer in de koffie/thee.
Geen hagelslag op brood, veel vezelrijk eten en natuurlijk veel drinken.

Maar probleem zit m vaak ergens in het eetpatroon als er voldoende beweging is.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 09:36

nicolientje, proficiat met de verloren kilo's ! Je hebt het trouwens mooi verwoord!

Ik denk dat phaser de werking van reductil een beetje OVERschat. Zoals ik in het begin al zei is het echt geen wondermiddel. Het is echter wél wetenschappelijk bewezen dat het werkelijk een HULPmiddel is. Het placebo effect kan hier dus niet volledig aan toegeschreven worden.

Sommigen vergeten dat er ook een genetische verklaring in het spel kan zitten en hoe frustrerend overgewicht kan zijn.
Als er voldoende variatie in het eetpatroon zit (dagelijks rond de 1800 à 1900 kcal zit), er voldoende beweging aan bod komt...wat moet een mens dan nog meer doen?

Trouwens...Er is altijd wel medelijden voor anorexia patienten, maar overgewicht is net hetzelfde! Maar neen, dan zegt men "zeg, die kan toch wel wat minder eten...blablabla!!!"

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:42

Idd is het vaak genetisch bepaald, ik ben ook genetisch bepaald niet de slankste :')

Maar dankzij mijn lichamelijke werk en mijn gezonde eetpatroon ( ahum met regelmatig wat snoepen :o ) blijf ik op gewicht, ik ben nog iets te zwaar, ik weeg nu 74, en wil nog 4 kilo kwijt, die 4 kilo zit met name op mijn buik :+

Maar ik ga niet extreem lijnen, ik moet gewoon leren niet te snacken, omdat mijn verdere eetpatroon prima is.

Maar daarom is het zo belangrijk kritisch te kijken naar wat je op een dag eet en wat de boosdoeners zijn..

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:48

Goed bezig! Komt helemaal goed!

Ik vind dat 1900 kcal per dag tijdens dieet echt nog wel veel trouwens ;)! Ik zit rond de 1600 kcal!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 09:50

(Ik bedoelde als je een een normaal eetpatroon hebt waarmee je rond de 1800 à 1900 kcal per dag zit, zonder dieet, dat je dus niet verkeerd bezig bent.)

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:53

je hebt helemaal gelijk crossmonster.. ik eet ook gewoon 3 gezonde maaltijden op een dag, snoep niet veel, beweeg genoeg, en toch ging het er niet af. maar nu met reductil gaat het er beetje bij beetje af terwijl ik toch gewoon gezond eet..

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:53

Oooh zo! Je snap! Inderdaad 1800 - 1900 is mooi om te stabiliseren :)!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 20:09

2 weken = -3kg

Heb ondertusse wel last van neveneffect: TANDENKNARSEN

Ik word er helemaal zot van! Mijn kaken doen er echt al pijn van. Het is precies of mijn kin komt constant naar voor...
Kan misschien mede door de stress hier thuis komen, maar toch al blij met het resultaat :-)

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 01:12

gleyla netjes 3 kilo.. ik ben bijna 3 weken bezig en 5 kilo kwijt.. als mensen aan mi vragen van 'ben je aan het lijnen'?
d zeg ik nee ik eet gewoon gezond.. doet bij mij veel dat ik niet in me hoofd bezig ben met lijnen. heel raar maar ik heb ook geen behoefte aan vet of zo ;)

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:53

Toppie allemaal. Ik heb vandaag geen pilletje genomen. Had de laatste week niet meer het idee dat het effect had. M'n maag knorde aan een stuk door. Vandaag heb ik zelfs minder honger.

Unicum hoe gaat het bij jou?

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 17:00

bij mij gaat het goed nicolientje.. maar ik gebruik die pillen ook niet omdat ik altijd hnger had, maar bij mij ging het er gewoon niet af. en met deze pillen word je stofwisseling meer op gang gebracht, bij mij dus toch ;)
ben nu 3 weken bezig en 5 kilo kwijt, dus dat is netjes. ik wil er eigenlijk nog 15 af ;)
hoe lang ben jij al bezig en wat is er bij jou af?

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:30

netjes unicum. Ik ben nu 8 kilo kwijt in 6 weken. Laatste dagen zelfs aangekomen, maar ik denk dat ik ivm met menstuatie vocht vasthoud, of is dat een fabeltje?

Nog 6 kilo en ik heb weer een gezond BMI. het liest wil ik er dan nog 5/6 kilo af maar dat heeft dan absoluut geen haast!

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:40

nee nicolientje, dat is geen fabeltje. dat had ik vorige week ook. ik ben nu 1 kilo aangekomen, maar dat komt echt door mezel, had zaterdag een feest en heb echt heel veel gezopen, en gisteren had ik echt ff vet nodig om bij te komen.. maar dan valt het nog mee. gelukkig drink ik alleen nog maar als er echt een groot feest is, dit was dus een uitzondering ;)
maar komt goed. volgende week weer opnieuw wegen

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 07:56

tot nu toe -3.100 kg (maar ik denk (hoop) dat het aan die o zo leuke periode ligt)

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:39

hey, ga der maar vanuit dat het daar aan ligt.. ik had het ook. daarna ga je weer vrolijk verder ;)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:36

Ik plaats hier toch een berichtje omdat ik sinds gister met reductil ben begonnen.

Heb om 11.00 uur de eerste genomen, voelde me vrijwel meteen wat fitter en meer energie. Totaal geen honger tussen door en ik volg nog wel een repen dieet. 1,5 reep gegeten en toen avondeten. Het slapen ging alleen heel slecht, maar 2 uur geslapen omdat ik me zo fit voelde. Vanochtend om half 7 de eerste pil genomen dus hoop dat ik vandaag wat beter slaap.

Moet 1 mei weer terug naar de huisarts, dan meet hij weer mijn pols en bloeddruk. Gister was die 125/80 dus die was goed zei hij.
Ben nu 13 kg kwijt maar sta nogal stil, hoop dus dat de reductil me weer een opstapje geeft.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:29

hey, ik had totaal geen last van bijwerkingen, alleen een droge mond.
als je je pil smorgen pakt slaap je waarschijnlijk wel beter hoor.
maar je leeft toch niet alleen op repen hoop ik?
bij mij werkt reductil goed. ;)