Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar ben gister wel ff op mijn2 pony's gestapt, ik kan meot er echt niet denken om 4 weken niet op me pony's te rijden, maar ik heb alleen maar gestapt:o maar toch,, dat is ook leuk
ik moet tot 4 maart in het gips dus nu nog een weekje
. alleen ik heb nu de regiokampioenschappen dressuur en springen gemist
maarja
ThaGirl schreef:Bedankt allemaal!
@ Daantjuh88: waarom hoefde jij maar 4 weken gips? Ik moet toch echt 5 weken(heb het zelfs specifiek gevraagd omdat ik weekendje center parks ga paar dagen voor het er af mag..)
Skipper schreef:Mijn motoriek in de hand van mijn gebroken pols was wel minder. Je moet heel erg opletten dat je je paard hierop niet scheef gaat rijden ivm ongelijke druk en ongelijke hulpen. Echter je kan dit alleen verbeteren door ... juist ja te rijden. Wedstrijd lijkt me nogal snel daardoor, maar wie weet heb jij meer mobiliteit in je pols doordat je niet geopereerd bent.
Alleen dit is heel persoonlijk, ik liep na 3 weken onder het mom van "het zit toch stevig ingepakt' alweer met een kruiwagen vol mest te sjouwen en ook te paardrijden dusEn erna ging het ook redelijk snel met het rijden omdat ik geen pijn had.
Als ik pijn had gehad zou ik het nooit hebben gedaan, dus je moet het echt ff aankijken voor jezelf. De ene zal het sneller kunnen dan de ander.
R0oszs schreef:hee
mijn pols is nu ook gebrokenmaar ben gister wel ff op mijn2 pony's gestapt, ik kan meot er echt niet denken om 4 weken niet op me pony's te rijden, maar ik heb alleen maar gestapt:o maar toch,, dat is ook leuk
ik moet tot 4 maart in het gips dus nu nog een weekje
. alleen ik heb nu de regiokampioenschappen dressuur en springen gemist
maarja
Ik moet nog tot 17 maartMiriam91 schreef:Ik heb alleen soms een kriebel onder het gips maar daar ga ik me heel erg aan ergeren![]()
Ik zat na 5 dagen alweer piano te spelen. Ze zeiden dat ik mijn vingers moesten bewegen dus vind dat wel een goede oefening. Ik vind het wel vreselijk dat ik van mijn ouders afhankelijk ben. Ik kan niet meer fietsen en mag ook niet bij een vriendin achterop de scooter.
Heb trouwens ook niets gehoord over fysio. Maar denk dat je zelf die kracht moet opbouwen door gewoon je arm weer te gebruiken.
Nog 6 dagen en dan weer freedom
Mijn ouders vinden het zelf heel wat een pols breken en daarom willen ze ook dat ik maar vooral niets doe en ze willen bij alles helpen. Oke de eerste dagen kon ik niet zelf aankleden maar kan nou toch wel weer alles zelf. En nog zijn ze heel bezorgd. Paardrijden zit er echt niet in totdat het dinsdag eraf mag. Maar ik heb ze overgehaald dat als het morgen niet regent ik op de fiets naar school mag
Ik haat het om afhankelijk te zijn ..
Enige lastige is dat de ex-gipsarm vaak nog slap is en aan moet sterken. Dat kan door te oefenen in een bak lauwwarm water en dan rustig aan steeds meer bewegen. Mas schreef:Heb mijn pols ook eens gebroken en weet nog dat ik twee dagen nadat het gips eraf was alweer te paard zatEnige lastige is dat de ex-gipsarm vaak nog slap is en aan moet sterken. Dat kan door te oefenen in een bak lauwwarm water en dan rustig aan steeds meer bewegen.

ThaGirl schreef:Ik heb 2 weken geleden (11 febr) mijn linker arm gebroken, 1 bot, een paar centimeter boven m'n pols.
Over 3 weken mag het gips er af, maar nu vraag ik me af hoe snel alles het weer doet?
Ik kan nu alweer veel met m'n arm en heb er nooit pijn aan (ook niet gehad trouwens), dus ik hoop dat het allemaal snel gaat.
Want ik wil me namelijk opgeven voor een wedstrijd die 12 dagen nadat het gips er af is word gehouden..Wie spreekt er uit ervaring dat dit (on)mogelijk is?
Miriam91 schreef:@ ThaGirl
Ik werd elke keer nog naar school gebracht door mijn moeder. Ze vond dat ik niet genoeg kracht had in mijn arm en dat wanneer je valt of een aanrijding krijgt je met een gipsen arm niet verzekerd bent. Ik werd de afgelopen 3 weken angstvallig thuis gehouden hoorMijn ouders vinden het zelf heel wat een pols breken en daarom willen ze ook dat ik maar vooral niets doe en ze willen bij alles helpen. Oke de eerste dagen kon ik niet zelf aankleden maar kan nou toch wel weer alles zelf. En nog zijn ze heel bezorgd. Paardrijden zit er echt niet in totdat het dinsdag eraf mag. Maar ik heb ze overgehaald dat als het morgen niet regent ik op de fiets naar school mag
Ik haat het om afhankelijk te zijn ..
Maarja door die gebroken pols is mijn vakantie dus wel aardig verpest. Ik had gepland om lekker iedere dag naar stal te gaan en lang te rijden enzo. Maar ik zat de hele dag thuis niets te doen. Heb er aardig de pest in..
Beweging is juist goed, zolang het geen zeer doet in ieder geval. (Maar dat is nu beetje te laat voor je, want jij bent er al bijna vanaf)Wienna schreef:ik zit op dit moment alweer in mijn 5e week met gips.
Bij mij zijn ze een bot in mijn onderarm aan het verlengen. Met gips rjd ik echt niet, hoe erg ik het ook mis. Ik ben veel te bang dat het dan niet goed gaat van binnen.
Ik mag as maandag weer terug naar het zkh en ik hoop eigenlijk wel dat ik dan weer groen licht krijg om te mogen gaan rijden
(positief blijven he)