Goede make-up?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:20

ik heb een doosje oogschaduw (heleboel verschillende kleuren) van essence bij de kruidvat weg, kostte 2,50 ben er enorm tevreden over.
Ik heb oogpotlood (zo'n zogenaamde zelfslijpende) van eigen merk van etos.
Mascara van Chanel (heel gevoelige ogen)
en lipgloss wat ik op dat moment maar tegen kom (meestal gebruik ik alleen purol en soms een laagje rose gloss, meestal van kruidvat of hema)
en het bevalt me allemaal prima :)

Samiyah

Re: Goede make-up?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:22

Duurdere merken zijn niet per definitie beter! Ik gebruik gewoon oogpotlood van de etos, maar wel mascara van chanel. :) Gewoon een beetje uitproberen, je vind vanzelf wel merken die jij fijn vind :).

Ik vind Rimmel London trouwens ook een erg fijn merk :j!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:45

Ik gebruik eigenlijk verschillende merken. Lóreal vind ik fijn, maar ook Maybelinne en Maxfactor.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:01

Ik heb een mengelmoesje van merken. :D

Mascara: Maybelline
Oogschaduw: Luminelle en The Body Shop
Blush: Luminelle
Oogpotlood: The Body Shop en heb er ook een van Nivea
Lipgloss: The Body Shop
Nagellak: L' Oreal en iets van Kruidvat, zou niet weten welk merk (iets goedkoop)
Dagcrème is van Bodysol.

Foundation gebruik ik niet.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:55

Heel verschillend allemaal! :D

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:48

Wildgirl schreef:
ik hou het maar bij het etos huismerk of de essence lijn van de kruidvat, prima spul :D

Prima spul tot je eens een goed merk hebt gebruikt ;)

Ik koop verschillende merken make up maar ik zweer bij de nagellak van Rimmel, de enige nagellak die ik tot nu toe gebruikt heb die dekt in 1x en hard wordt.
Ook het uitrolbaar oogpotlood van rimmel heb ik ALTIJD.
Mascara heb ik meestal Chanel, die wordt hard dus blijft goed zitten en je kan je wimpers krullen (zonder dat ze na een tijdje weer normaal staan).
Lippenstift meestal van L'oreal, ziet er gewoon mooi uit, in tegenstelling tot bv Rimmel.
Oogschaduw meestal van MAC, super gepigmenteerd.
En kan niet meer zonder mn wimperkruller van Shisheido, echt een aanrader voor diegene die dat gebruiken.

Goede make up is het halve werk!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:51

Citaat:
Prima spul tot je eens een goed merk hebt gebruikt

De tip is dan ook zolang je tevreden bent over goedkopere spullen, de duurdere niet uit te proberen :+ .
Bij mij is het ook mis gegaan toen mijn tante me meenam naar de Douglas voor mijn verjaardag.

Edit: klopt trouwens ook dat niet alles wat duur is beter is. Etos schijnt bv. ook best prima mascara te hebben, en lipgloss blijft bij mij eigenlijk nooit zitten (zelfs niet Sisley van 30€) dus die koop ik ook goedkoop. Maar meestal merk je het verschil toch wel.

An_Speedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:59

Ik heb marokaanse oogpotlood van een collega gehad en ging een wereld voor me open 1ste mascara die heel de dag blijf zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:58

Oogpotlood heb ik van Essence (zowel felblauw als zwart) Dit is 1 van de weinige oogpotloden waar m'n ogen wél tegen kunnen.

Mascara van Maybelline.
Nagellak van Essence, of Hema en ik heb ook nagelverharder van DA, vind 't wel prima spul ^^
De rest gebruik ik niet. Dusja. :+

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:34

MAC *\o/* mascara meestal l'oreal, huismerk is troep, altijd pijn in me ogen, vage vlekken, oogschaduw die ophoopt. nee thanks :D

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:42

Foundation - Chanel
Oogpotlood - Maxfactor
Mascara - Maxfactor
Oogschaduw - Lancôme
Dagcrème - Lancôme

Zijn de enige die tenminste de hele dag blijven zitten en waar ik geen uitslag van krijg (allergie)

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:45

Foundation -Gosh/Essence
Oogpotlood - Maxfactor
Mascara - Maxfactor
Oogschaduw - L'oreal of Essence

Dus overwegend Essence & Maxfactor.
Maxfactor vind ik wel fijn, de mascara & oogpotlood(meer eigenlijk nog niet uitgeprobeerd), Essence is ook wel leuk en helemaaal niet duur!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:51

Mascara: diorshow, diorblackout, dior unlimited, lancome primer
potlood: dior
oogschaduw: dior, mac, lancome, chanel
foundation, highlighter, poeder, coverding: dior, lancome
voor de lippen: lippotlood lancome, lipstick dior addict de best voedende lipstick ooit! en eumh juicy tubes van lancome
wenkbrauwpotlood ook van dior
dagcreme:lancome zen lijn

Onlangs coverstick van gosh is gebruikt omdat zoveel mensen enthousiast waren, mijn huid is nog geirriteerd :( nooit meer dus.

En bij goede make up horen goede borstels, daar heb ik de dior backstage lijn gaan dus ook jaren mee.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:01

Dit heb ik momenteel in gebruik

Foundation van Chanel
Poeder en rouge van Dior
Mascara van Lancome en Estee Lauder
Eyeliner van Ysl
Oogpotlood van l´oreal
Oogscaduw van Dior, Chanel, Lancome en L´oreal
Lipgloss Dior en etosmerk

Ik heb altijd verschillende merken in gebruik, en merk wel degelijk kwaliteitsverschil met de goedkopere merken etc! Foundation van Chanel blijft echt goed zitten. Het enigste wat ik vaak van een goedkoop merk heb ik lippengloss. Aangezien ik die alleen met stappen gebruik. Ik duw die namelijk snel in mijn broekzak en dan ben ik bang dat ik die anders kwijt raak..
Wel is van Lipfusion de lipgloss ook erg fijn, maar die pak ik altijd op het werk. Die vind ik namelijk te duur om te kopen.. O:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:02

Ik zweer bij mascara van Dior.

Verder haal ik mijn oogschaduw bij de H&M :o als ik een kleur 4 heb gebruikt wil ik wat nieuws :')

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:06

MarcoBorsato schreef:
Ik zweer bij mascara van Dior.

Verder haal ik mijn oogschaduw bij de H&M :o als ik een kleur 4 heb gebruikt wil ik wat nieuws :')

Waarom :o als je er blij mee bent net goed! en beter voor de portomonnee zeker als je ze snel beu bent :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:25

Ik vind het jammer dat al die dure merken getest worden op dieren,want volgens mij zitten er kwalitatief goede dingen tussen. Maar ik wil alleen dierproefvrij...
Bodyshop bevalt me ook wel, verder is het dus veel etos en hema, en hopen dat er snel meer merken dierproefvrij worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:29

Anoniem schreef:
Ik vind het jammer dat al die dure merken getest worden op dieren,want volgens mij zitten er kwalitatief goede dingen tussen. Maar ik wil alleen dierproefvrij...
Bodyshop bevalt me ook wel, verder is het dus veel etos en hema, en hopen dat er snel meer merken dierproefvrij worden.

Dior is wel dierproefvrij

edit: Dat neem ik denk ik terug...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:32

Hihi,ik wilde net zeggen....
Dior is niet dierproefvrij,als ik tenminste afga op de site van dierproefvrij zelf.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:34

Ja op PETA wel volgens mij... Ik ben het aan het uitzoeken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 13:40

Helaas, Dior is niet dierproefvrij

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:13

MAC, The Body Shop en Dior vind ik erg fijne merken die duurder zijn. Maar ik vind de primer van Gosh echt súper en dat is een drogisterijmerk.

En zoals katia aan alleen goede makeup heb je niks je moet ook goede kwasten hebben. Heb kwasten van the Body Shop en van EverydayMinerals amerika. Mega kwaliteit :)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:33

Ik gebruik verschillende merken maar voornamelijk Dior, YSL, Clinique, Lancome en Lauder. Het geheim voor mooie ogen is Lancome cils booster en dan Dior backstage mascara of Lancome ampiclis. De mascara van Lancome heeft alleen op prijs afgelegd tegen die mascara van Etos.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:54

Ik heb die knalgele collageen mascara van Maybelline (geloof ik) die vind ik echt super :)
Van foundation heb ik rimmel, speciaal om te huid te laten ademen wat een vette huid voorkomt, echt heel fijn!
Mijn oogpotlood is van Bourjois, ook een hele fijne :D

Lipgloss/stift heb ik van alle merken haha

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:36

Anoniem schreef:

Body Shop is van L'oreal dus ook met body shop steun je indirect dierproeven..