eten is iets wat iedereen doet, dus zo raar is dat niet

het is denk ik bij jou dat je bang bent dat mensen je dik vinden.. en dat mensen het vies vinden dat je iets eet.. omdat je het zogenaamd niet nodig hebt omdat je 'al te dik bent'
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LimaMambo schreef:heel simpel: gewoon eten!
eten is iets wat iedereen doet, dus zo raar is dat niet
het is denk ik bij jou dat je bang bent dat mensen je dik vinden.. en dat mensen het vies vinden dat je iets eet.. omdat je het zogenaamd niet nodig hebt omdat je 'al te dik bent'

zoiets kan ook helpen bij het oplossen van het probleem.. probleem onder ogen komen dus
LimaMambo schreef:soms hebben mensen het gewoon nodig om de realiteit in te zien..zoiets kan ook helpen bij het oplossen van het probleem.. probleem onder ogen komen dus
misschien zeg ik nu iets heel lomps hoor.. maar je bent 'niet voor niks' wat steviger.. dus je eet uiteindelijk wel..??
waarom eet je dan niet als er mensen bij zijn?
eet je ook niet als je met je ouders aan tafel zit? of eet je juist als er geen mensen bij zijn? prop je je dan helemaal onverantwoord vol??
gewoon vragen hoor.. niks aanvallend..
]. Nouja, zoals voorheen word gezegd, meeste mensen houden zich met zichzelf bezig, maar ik denk voor andere mensen, en dan niet zo vriendelijk over mezelf, duw mezelf goed de grond in, en als ik een stevig iemand zie lopen, op straat, dan kijk ik die na, en vergelijk ik mezelf, maar ik ben altijd nog erger en nog vreselijker
Toekie schreef:_Tessaa schreef:Heel makkelijk gezegd: mensen zijn veel te druk met zíchzelf bezig, om op jou te letten.
Is ook! Ik had het zelf alleen nog nooit zo bekeken, totdat iemand het tegen me zei. Wil zeker niet zeggen dat het dan meteen over is...
.' __Nathalie__ schreef:het is iets wat in je hoofd zit en daar kom je niet makkelijk vanaf denk ik.
simpele logica als gewoon doen wat ik hier lees, als je dit hebt is dat niet zo simpel.
_Tessaa schreef:__Nathalie__ schreef:het is iets wat in je hoofd zit en daar kom je niet makkelijk vanaf denk ik.
simpele logica als gewoon doen wat ik hier lees, als je dit hebt is dat niet zo simpel.
Maar daar kom het wél op neer uiteindelijk...
Hoe langer je ervoor blijft weglopen, des te moeilijker het uiteindelijk wordt. Een vicieus cirkel wat je moet zien te doorbreken, door: juist...
__Nathalie__ schreef:_Tessaa schreef:Maar daar kom het wél op neer uiteindelijk...
Hoe langer je ervoor blijft weglopen, des te moeilijker het uiteindelijk wordt. Een vicieus cirkel wat je moet zien te doorbreken, door: juist...
ja dat is makkelijker gezegt als gedaan.
Je kan er wel gaan zitten maar als je niks weg krijgt?
Evenals bij mij het naar de wc gaan bij andere.
Ik kan wel gaan zitten, al moet ik nog zo nodig het lukt toch echt niet hoor.
daarom zeg ik je kunt wel simpel zeggen je moet het gewoon doen. Maar als je dit echt zo erg hebt zoals ts en ik dan lukt je dat echt niet!

ayo schreef:(Hoe) heb je vandaag trouwens overleefd?
.
Citaat:wow dat heb ik ook, ik dacht dat ik de enige was maar je omschrijft het precies als ik heb! Ik durf laatste tijd weer iets meer te eten, maar kun je geen afgelegen plekje zoeken op school waar je bv. met je beste vriendinnen kan zitten? Die zullen je heus geen commentaar geven. Doe ik ook altijd nu, als ik met een grote groep zit durf ik ook niet meer te eten.
, dus dat gaat al niet zo makkelijk
Citaat:He linchen! Bij je verhaal krijg ik echt de indruk dat je echt te kampen hebt met een minderwaardigheidscomplex. Je bent er heel erg op gefixeerd wat andere mensen van je vinden. Met name wanneer je aan het eten bent. Je kan het namelijk ook over een andere boeg gooien en het zelfmedelijden aan de kant schuiven. Ik merk nu niet echt dat je iets doet waardoor je jezelf beter gaat voelen (m.u.v. de psych.), iets waardoor je een positiever zelfbeeld krijgt.
Je vind jezelf te dik en dat vertel je jezelf ook meerdere keren per dag, niet zo gek dat je het dan ook nog gaat geloven. Ik heb in je profiel gespiekt en ik vind het eigenlijk best wel meevallen! En geloof me, ik ben een behoorlijke sport en fitness freak en let heel erg op mijn voeding. Ik ben ook niet snel tevreden en leg de lat (te) hoog.
Hoe lijkt het je om eerst eens wat aan jezelf te veranderen waardoor je eigenwaarde stijgt? Je hebt namelijk een mooi gezicht en mooie ogen. Toegegeven, er mogen wat kilo’s af maar zo erg als je zelf denk dat het is, is het echt niet!
Gooi het over een andere boeg, ga naar een diëtist voor een op maat gemaakt voedingsprogramma en ga meer bewegen. Combinatie van de 2 zorgt ervoor dat je er A beter uit gaat zien en B een beter gevoel krijgt over jezelf. Ik weet zeker dat het eten dan ook een stuk makkelijker zal gaan.
Zoek de hulp die je denkt nodig te hebben en begin vandaag nog met die ommezwaai anders blijf je de komende jaren in die neerwaartse spiraal en het wordt steeds lastiger om eruit te komen. Licht je familie en vrienden in van je plannen om je leven een andere wending te geven, het zal je steun en begrip geven. Het leven wordt een stuk makkelijker en leuker! Je bent echt veel te jong om je door negativiteit te laten leiden.
Succes ermee!!!