Dunnere/stevigere bovenbenen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

car0linee

Re: Dunnere/stevigere bovenbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:39

Ik sport nu al 1.5 jaar 4 keer per week in de sportschool.
En moet eerlijk zeggen, stevige benen krijg ik wel ja maar dunner worden ze niet bepaalt.
Ben nu naast het sporten ook nog elke dag thuis aan het rennen.
daar worden mijn heupen wel wat strakker van en weg het beetje cellulites wat ik heb :D
Maar mijn bovenbenen blijven gewoon.
Net zoals broccoli zei, het zijn spieren! en weg gaat dat niet zo makkelijk.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 14:26

Bij mij zijn het absoluut geen spieren. Echt niet. Anders voel je dat toch wel?
Het flubbert :+ Dat lijkt me geen spier.
Daarbij rijd ik geen paard ;)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:28

KsVrPy schreef:
Bij mij zijn het absoluut geen spieren. Echt niet. Anders voel je dat toch wel?
Het flubbert :+ Dat lijkt me geen spier.
Daarbij rijd ik geen paard ;)

Als je het ontspant is het inderdaad flubber.
En als je het aanspant? Dan flubbert het als het goed is niet meer (zo erg). ;) Dan is het dus spier, en geen vet.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 14:45

Mwah ik merk niet veel verschil eigenlijk :P

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:31

Dan zou het vet kunnen zijn ja.
Fietsen is ook erg goed om benen te trainen!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:14

Die 'bobbel' aan de binnekant van je benen is normaliter echt spier voor degene die veel paardrijden. Als je je been aanspant, dan zie dat ook. Bij mij is het in rust ook een 'bobbel' maar als ik het aanspan dan is het keihard en zie je ook echt die spier zitten, die is nu eenmaal overontwikkeld door het rijden. Bij de ene wat meer als de andere. Ik vind het zelf ook echt niet mooi en met lopen heb ik het een klein beetje kunnen verminderen (optisch).

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:18

Zwelgje schreef:
Die 'bobbel' aan de binnekant van je benen is normaliter echt spier voor degene die veel paardrijden. Als je je been aanspant, dan zie dat ook. Bij mij is het in rust ook een 'bobbel' maar als ik het aanspan dan is het keihard en zie je ook echt die spier zitten, die is nu eenmaal overontwikkeld door het rijden. Bij de ene wat meer als de andere. Ik vind het zelf ook echt niet mooi en met lopen heb ik het een klein beetje kunnen verminderen (optisch).

Zie je dat hoopte ik al..... Ook toen ik door ziekte een tijd niet meer zoveel reed, werd het gelijk een stuk minder.
Dus minder gaan rijden zou voor TS een oplossing zijn!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:26

Op zich is paardrijden ook nog steeds wel goed om afgetrainde benen te krijgen, moet je alleen wel redelijk veel voor rijden ;-)

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:27

Klopt, alleen blijf je dan wel die bobbel aan de binnenkant houden....

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:32

Ik hou dit eventjes in de gaten, ik heb hierook last van :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:32

Oww ik heb dit ook!! En ik rijd niet bijster veel paard, dus denk dat het bij mij absoluut niet allemaal spier is :P

Hardlopen werkt voor mij niet, laat me 10 minuten rennen en ik kan 3 dagen niet voor of achteruit door m'n knieën..

Zou een Crosstrainer niet helpen? Heb nl wel een sportschoolabo (en ik ga te weinig ;) ) maar daar hebben we ook van die dingen staan :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:54

Ik rijd zo'n 4 keer per week.. vind ik ook niet veel opzich ;)
Het is bij mij denk ik gedeeltelijk spier, als ik het aanspan dan flubbert het wel degelijk minder maar het flubbert nog wel _O-

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:11

springen met je paard! Verdomme zeg heb gisteren springles gehad en wat een pijn :x

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:35

maar romeo, springen kan je ook niet elke dag doen. Dat is niet goed voor je paard, en daarbij zijn er veel mensen die het niet leuk vinden/niet durven of gewoon anders rijden (recreatief, door het bos e.d.) Dus het helpt misschien wel iets, maar denk niet dat het een structuele oplossing is.
Zwemmen is dat denk ik wel, heb het een tijdje gedaan en het is misschien een goed idee om dat weer op te pakken! :)

@NaNi, wij hebben een crosstrainer, maar of het werkt... Zou leuk zijn, dan spring ik er gelijk op! :Y)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:38

Dvd van Claudia Schiffer speciale oefeningen voor de benen. Hoef je de deur niet uit en kost maar een tientje :D Het zijn trouwens hele goede oefeningen, je voelt het wel ;)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:42

Romeo2007 schreef:
springen met je paard! Verdomme zeg heb gisteren springles gehad en wat een pijn :x

Of een redeo uitzitten :x
Tjee hee wat heb ik m'n spieren daar gevoeld zeg die volgende dag :=

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:06

Ik heb er eentje die echt wel werkt.
Op je rug gaan liggen, en dan je bent omhoog en naar beneden toen, na een tijdje voel je het wel.
Fietsen in de lucht, werkt ook lekker.
En als je het wil verzwaren doe je er wat kilotje's aan. Die je wel eens voor je handen doet, en dan aan je voeten en dan omhoog en naar beneden.

EN hier natuurlijk even kijken : http://www.margriet.nl/media/oefeningen ... popup.html

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:04

Ik heb ook hele dikke benen, scheelt zo 2 maten tussen mn broeken en shirtjes := Lastige is dus ook dat broeken als ze om m'n benen goed zitten om mn buik zeg maar dus weer veel te groot zijn :\ Ben nu ook fanatieker aan het sporten, dus hoop dat mn benen ook wat slanker gaan worden :=

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:01

Nog een peer hier...

Het probleem zit bij mij echter niet aan de binnenkant van mn bovenbenen, maar de buitenkant! De 'rijbroek'! Grr, wat wil ik van dat ding vanaf...

Je kan in zo'n schoonheidsinstituut wel een speciale anti-cellulitis behandeling laten doen, hoeft niet persé cellulitis te zijn, maar gewoon een vetopstapeling, en dat krijgen ze wel weg! Helaas moet je dat wel blijven onderhouden...

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:47

Hier nog iemand met hetzelfde probleem.

Ik doe nu sinds kort 3 x in de week fitnessen en daarnaast rij ik zo'n 6 á 8 paarden op een dag. dus beweging heb ik genoeg.
Ik doe nu op fitness een beginprogramma en dit probeer ik steeds verder uit te bouwen.
Sta op de fitness ook op de loopband waar ik zo'n 5km hardloop/snelwandelen. moet wel zeggen dat ik dit wel echt begin te voelen in mijn benen.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 08:57

spinning gaan doen in de sportschool 2 maal per week is al voldoende voor echt resultaat, ben nu 5 maanden bezig 2 maal per week en al een superesultaat!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:08

Met spinning ben ik ook net begonnen :D
Ik heb ergens hier op bokt gelezen dat de leg magic, ja ja ja van die irritantie webshop programma's echt helpt voor dunnere bovenboven, misschien kunnen we een massale bokt kwantum korting afdwingen met elkaar :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:29

kamaron schreef:
spinning gaan doen in de sportschool 2 maal per week is al voldoende voor echt resultaat, ben nu 5 maanden bezig 2 maal per week en al een superesultaat!

Heb je met spinning eigenlijk echt zon fietsbroekje nodig? En kan het ook gewoon met sportschoenen? Ik wil het namelijk ook eens gaan proberen.
Maar die fanatieke spinfiguren op mijn sportschool hebben altijd zon snel pakje aan en ik vroeg me af of dat nou echt nodig is :+

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:39

Als je zoveel gaat trainen, krijg je stevigere benen, maar ook dikkere benen. Mijn instructeur zegt altijd tegen mij: Jij hebt slappe spaghetti benen. Vroeger, toen ik nog reed, had ik zulke dikke benen (en dan doet hij zijn handen wijd uit elkaar) en dat was allemaal spier. Toen zei ik: dan pas ik geen broeken meer, waarop ik als antwoord kreeg dat ik dan maar moest kiezen tussen paardrijden of leuke broeken passen.

Ik moest van hem iedere dag mijn benen gaan trainen. Dus dat heb ik gedaan. En ik ging afgelopen weekend winkelen en ik vroeg gewoon om mijn normale maat (28,34) en inderdaad, Indian Rose, Replay, Diesel, het past niet. Alleen g-star en Levi's pasten. De rest zit bij mijn benen te strak en bij mijn buik goed.

Dus strakker worden ze wel, maar zeker niet dunner.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:29

Wieke86 schreef:
kamaron schreef:

Heb je met spinning eigenlijk echt zon fietsbroekje nodig? En kan het ook gewoon met sportschoenen? Ik wil het namelijk ook eens gaan proberen.
Maar die fanatieke spinfiguren op mijn sportschool hebben altijd zon snel pakje aan en ik vroeg me af of dat nou echt nodig is :+

je merkt het vanzelf of jij zon broekje nodig hebt....ik heb dr altijd aan en daar doe je dan geen onderbroekje onder...anders fietst je jezelf echt door....en dat doet echt auwwstjjj