Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lynske78 schreef:@ rhaps
Het is ook moeilijk om met vage klachten een diagnose te stellen. Maar ik vind dat je als patiënt het recht hebt om je dan volledig te laten onderzoeken. Het is tenslotte jouw leven. En tegenwoordig wordt je al snel met een kluitje het riet ingestuurd. Er wordt niet meer goed naar de patiënt geluisterd en er ontstaat al snel tunnelvisie.
Je kunt niet bij iedereen de diagnose stress vaststellen. Zeker niet als de patiënt zelf het gevoel heeft dat de klachten lichamelijk zijn en verder onderzocht wil worden.
beantsje schreef:Hebben jullie nooit zelf stiekem een vakje extra aangekruist op zo'n formulier?
Cealli schreef:Ik heb een zelfde soort klachten als jij Selma,
alleen loop ik hier al mijn hele leven mee (ik ben 23).
Altijd te horen gekregen dat het tussen mijn oren zat..
Na lang gedoe in 2003 een internist gevonden die er achter kwam dat ik lactose intolerant was,
als dit niet de oplossing was moest ik terugkomen voor verder onderzoek.
Omdat ik hierna ging studeren in Groningen moest ik daar een nieuwe verwijzing krijgen.
Het ging nog steeds slecht maar ik had de energie niet om het 'gezeur' met een arts weer aan te gaan, in 2005 naar een nieuwe arts gegaan in groningen.
De HA is Groningen heeft hier ruim 2 jaar over gedaan (eerst bloedprikken etc, want het zou wel bloedarmoede zijn en het zat gewoon tussen de oren).
Inmiddels heb ik een jaar gelopen bij een internist in het UMCG, in dit jaar heb ik maar liefst 4 afspraken gehad; ze heeft het druk.
Gelukkig is in dit onderzoek is gebleken dat ik auto immuun antilichaampjes aanmaak tegen mezelf, dit is een beeld dat bij reuma past.
Omdat we inmiddels zelf maar verder zijn gaan zoeken (ik ben inmiddels zo ziek dat ik gewoon NIETS meer kan doen op een dag, even naar de supermarkt lopen op 500m afstand is de max) heb ik het voor elkaar gekregen in het St. Radboud mee te mogen doen aan een onderzoek dat erg goed past bij mijn klachten. EINDELIJK! Hiervoor moest ik wel een verwijzing krijgen van mijn huisarts.
Ruim twee weken geleden verzocht of hij dit met SPOED kon doen. In de tussentijd meerdere keren contact opgenomen met zijn assistenten. Omdat ik gewoon door hen aan het lijntje gehouden wordt is mijn moeder zich er mee gaan bemoeien. Ik krijg de dokter niet te spreken, als mijn moeder opbelt hangen ze op!
Mijn klachten zijn de laatste jaren veel erger geworden en het is niet onwaarschijnlijk dat ik, omdat ik niet wordt behandeld, andere onherstelbare schade aan mijn lichaam op heb gelopen.. Ik denk er sterk over mijn huisarts hiervoor aansprakelijk te houden.
Ik snap niet waarom artsen zo moeilijk doen, waarom zou een jonge meid de moeite nemen naar een dokter te gaan wegens vermoeidheidsklachten, er lijken me toch veel leukere dingen die je in die tijd kan doen! Ik vind het schandalig dat zo weinig artsen iemand nog serieus nemen tegenwoordig!
Op dit moment is mijn moeder bezig om onze zorgverzekeraar in de 'strijd' te betrekken. Als het aan mij ligt volgt er deze week een brief aan mijn dokter van een advocaat. Mensen hebben het recht op zorg, de internist in Nijmegen wil mij behandelen; mijn arts blokkeert dit momenteel letterlijk!
Ik herken je probleem, helaas heb ik geen oplossingen voor je!
Mocht je totaal niet verder komen met bloedonderzoeken mag je gerust PBen, wie weet kan ik je met nuttige info helpen!
Sterkte (aan iedereen met een ***arts!)