wie is er bekend met Lyme?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:10

Ik ken iemand die er via alternatieve middelen vanaf is gekomen,dat duurde 3 kwart jaar ongeveer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 18:11

mijn huisarts neemt het allemaal niet zo serieus...........

en ik ben een echte paardenbep, dus ik zie die lieve man ook maar eens per 3 jaar :) :)

ik ren echt niet voor elk dingetje naar de ha, pilletjes en poedertjes en een goede nachtrust doen het hem wel.

Ik heb ooit een arts in het ziekenhuis verteld dat het geen zin had om te gipsen, want bij thuiskomst zou ik eerst op zoek gaan naar de zaag.......

nou moet ik mijn huisarts nog overtuigen dat ik niet zomaar kom :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 18:13

marleen_usar schreef:
Ik ken iemand die er via alternatieve middelen vanaf is gekomen,dat duurde 3 kwart jaar ongeveer.

ik ben al wel zover in mijn 'onderzoek" dat ik weet dat ik er nooit meer vanaf kom, stel dat het gediognisteerd word.......... daarvoor "heb" ik het al te lang.......

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:14

Zoals ik jou 'ken' van Bokt, verbaast me dat ook helemaal niets. :D

Maar als je de beste man maar eens in de drie jaar ziet en je komt nu met dit soort klachten, dan zou hij je toch wel serieus (moeten) nemen..

KiWiKo

Re: wie is er bekend met Lyme?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 18:15

vastgeroest in een systeem :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:16

Als je kijkt bij http://www.gezondbeterworden.nl dan klik je aan particulieren en dan klik je aan digitaal tijdschrift links onder aan en dan links klik je lyme aan.Daar kan je er veel over vinden.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:50

Ik kamp ook met een heleboel verschijnselen die erg op Lyme lijken.
Daarnaast is mijn weerstand gewoonweg brak. Ik ben sinds juli al 3 keer ziek geweest en 2 keer thuis moeten blijven omdat ik te moe was en mijn lichaam niet meer vooruit de slepen was.

Nou heb ik de klachten al bijna 10 jaar. Alleen ben ik net als KiWiKo. Huisartsen vind ik niks en ga ik niet graag naar toe.

In die afgelopen jaren heb ik echter ook kinkhoest, pfeiffer, ontstoken keelamandelen (plus operatie), vele allergische reacties en meerdere malen naar artsen voor mijn gewrichten die niks konden vinden.

Nu zit ik dus te denken aan lyme en heb er toch wel veel symptomen van. Maar dat zou dan betekenen dat al 10 jaar!! met Lyme rond loop. Toch wel een eng idee...

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:56

Mijn oma heeft 9 weken op de IC gelegen met Lyme. Ze kreeg verlammingsverschijnselen o.a. aan haar middenrif. Toen ze die verlammingsverschijnselen kreeg kwam ze bij een neuroloog uit en die heeft uiteindelijk de diagnose Lyme kunnen stellen.
Ze weet niet wanneer ze het opgelopen heeft, maar ze heeft achteraf erg veel geluk gehad dat ze een neuroloog trof die wel verder keek.

Als je huisarts je niet serieus neemt, dan zou ik toch zeker blijven aandringen of een andere arts zoeken. Lyme uit zich namelijk heel anders bij verschillende mensen en kan zenuwen zo aantasten dat je blijvende schade over houdt. Mijn oma's longen zijn beschadigd en daar heeft ze jaren later nog steeds last van!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:25

Gewoon flink blijven zeuren bij die huisarts!
Vooral de neurologische gevolgen zijn in sommige gevallen echt niet om vrolijk van te worden.
Zo heeft een bevriende hoefsmid echt last met werken. Kan niet meer de hele dag en heeft ook last van slaapapneu..

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:41

Vind ik ook. Echt je zin doorzetten.

Mijn vader was één van de eerste lyme patienten in Nederland. Ik zeg was, want hij is er redelijk goed vanaf gekomen.
In 1988 heeft hij een tekenbeet gehad, wat in 1994 pas ontpopte in Lyme. Het was echt veschrikkelijk.
Het is al een aantal jaren geleden, maar wat ik me nog heel goed kan herinneren is dat als hij stond, moest zitten, lag moest staan etc etc. We waren op vakantie in Frankrijk en op een gegeven moment zat ie dubbelgevouwen in de auto, tussen de bestuurdersstoel en de achterbank, of hij stond de hele nacht onder de douche. Dat was het enige wat een beetje wilde.
Hij voelde zich ook heel slap, was lusteloos en kón sommige dingen gewoon ineens niet meer.
Het is een hele rare ziekte die je zenuwstelsel aantast.
Gelijk na de vakantie is ie opgenomen en lijkt er goed vanaf te zijn gekomen. Hij heeft twee weken in het ziekenhuis gelegen, met infuzen & antibiotica.

Ze kunnen toch tegenwoordig heel makkelijk testen?

Succes in ieder geval.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:47

Ze kunnen het inderdaad testen, maar naar mijn weten is er nog steeds geen echte medicatie ontwikkelt tegen Lyme in een verder stadium. Wat ik altijd heb begrepen is dat antibiotica enkel in het begin helpt omdat het de bacteriën en virussen wat een teek bij zich draagt dood?

Ben erg benieuwd hoe je huisarts reageerde en of je al meer weet!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:56

Jammer dat je HA zo behoudend is - het is een ernstige aandoening die tegenwoordig vaak voorkomt. De tekenpopulatie is behoorlijk besmet.. in ons woongebied staan ook bordjes met waarschuwingen.
Mijn vent had vorig jaar dezelfde verschijnselen na een tekenbeet ( ook op de rug) en die heb iik stantepede huisarts-waarts gezonden. Werd wél serieus genomen, kreeg een Ab-kuurtje en daarmee was de kous gelukkig af.

Om je lijf/leden wat te ondersteunen bij het ontgiften en wat bij te spijkeren: denk 's aan Schindele's Mineralien. Daar ga je je beslist beter bij voelen. http://www.chi.nl/assortiment/schindeles/schindeles.html

Beterschap en sterkte!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:39

Senks voor het meedenken :)

morgen moet ik een labverzoek ophalen bij de huisarts, dan gaan ze testen. Ik zie het wel.

ik weet het niet, het is raar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:43

Ik vind het heel goed dat je actie hebt ondernomen, Kiwiko!!!!
Zelf heb je me aan het denken gezet want mijn lijf doet alweer weken wat het zelf wil en de energie is ver te zoeken, ben dus ook even maar een heel klein beetje uurtjes aan het werk, omdat ik fysiek zwaar werk heb.
Ik wijt het allemaal aan een hondenbeet van een paar jaar terug. Heb toen een bacterie in mijn hand en arm opgelopen die na negen weken medicatie eindelijk verdween maar ik betwijfel óf hij echt weg is. Huisarts neemt het niet zo serieus, ik ga verder kijken...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:53

kijk en dat heb ik dus ook.

mijn slechte korte termijn geheugen heb ik altijd afgewimpeld als gevolg van een val waar ik een half uur buiten westen ben geweest.

de pijn in mijn lijf van het gewoonweg altijd doorgaan en het wonen in een oude koude vochtige boerderij

mijn moeheid heb ik altijd verweten aan mijn toch stressvolle, drukke baan en de bak ellende die ik twee jaar geleden een jaar lang zonder oponthoud over me heen kreeg.

dat ik geen gevoel heb in mijn bovenbeen heb ik ook altijd verweten aan een val waarbij mijn wervels een beetje de weg kwijt waren.

dat ik soms bovenaan de trap sta en niet weet hoe ik veilig die trap afkom heb ik verweten aan die fles wijn van gisterenavond.....

mijn opvliegendheid heb ik altijd verweten aan mijn drukke bestaan en mijn gecompliceerde karakter

dat een tas van 5 kilo me nu moeite kost om over een hekkie te tillen verwijt ik aan het feit dat ik niet meer volop in de paarden zit en daardoor krachtverlies heb

regelmatige korte koortsaanvallen wijt ik aan een verslechterde weerstand omdat ik niet altijd even goed voor mezelf zorg

naja........... vertel het mij maar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:00

Tja en zo blijf ik ook de hele tijd bezig, overal een verklaring voor zoeken, die ik ook moeiteloos uit de mouw weet te schudden.... zooo herkenbaar!!!

nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:21

Ik heb ong. 5 jaar geleden Lyme gehad. Ben toen toch wel ong. een half jaar goed ziek geweest.
Ik heb me laten vertellen dat de sympthomen van deze ziekte bij iedereen erg kunnen verschillen.

Bij mij was het zo dat ik op het begin een rode vlek op mijn been had die steeds groter/dikker werd, en waar steeds meer vlekken omheen kwamen. Daarna had ik heel veel last van hoofpijn en was heel snel moe. (sliep s'nachts de klok rond en s'middags ook nog een aantal uren) Daarna een aangezichtsverlamming gehad. En op het laatst ook heel snel moe, kwam mijn bed niet meer uit en had overal pijn.

Ook mijn dokter nam me eerst niet serieus, en ik zat bijna ieder weekend bij de huisartsenpost in het ziekenhuis. De dokter zei toen 1 op de 1000 dat je Lyme hebt. Mn moeder zei toen nog 'Nou je zal dan toch maar net die ene zijn, en dan sturen ze je ook nog zomaar weg..'

Ik wens je heel veel sterkte! En laat je niet zomaar afschepen bij je huisarts!
Laat in ieder geval bloed prikken. En ook als het geen Lyme blijkt te zijn, blijf doorzoeken totdat je de oorzaak van je klachten hebt gevonden, want er zijn wel een hoop klachten.
Heel veel sterkte

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:33

Inmiddels al meer bekend Kim?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:54

Heb zelf veel met Lyme te maken gehad maar dan met dieren, maar komt op hetzelfde neer.
Het hoeft niet chronisch te zijn daar de ziekte zich terug trekt in huid, gewrichten enz. Pas als je immuunsysteem door stress, ziekte enz. vermindert kan het de kop opsteken. Wel is zaak om zo snel mogelijk bloed af te laten nemen. Hoe langer je wacht hoe groter de kans op Chronische Lyme.

Maar de sympt. kunne ook andere ziektes betreffen. Zo dachten vele mensen dat ik Lyme hadt en bleek ik Fibromyalgie te hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 07:35

ik ga vandaag bloedprikken........... spannend dus :)

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:48

En... heb je de uitslag al binnen ?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 18:49

nee nog niet............. ik ga maandag maar eens bellen......

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:13

Balen zeg! Hoe gaat het nu verder met je? Geen veranderingen?

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:01

En Kiwiko, weet je al meer ?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:10

KiWiKo schreef:
nee nog niet............. ik ga maandag maar eens bellen......

Je houdt het wel heel spannend.. Ben erg benieuwd of je al meer weet! :)