Hoe help je iemand met een eetstoornis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:13

Myour schreef:
Het rottige is dat er weinig valt te luisteren als de betreffende persoon het niet onder ogen ziet. Neem aan dat ze er niet de hele dag over praat, of al helemaal niet. Als de vriendschap goed zit, ben je niet snel onbeleefd denk ik... als je je zorgen maakt over iemand laat dat alleen maar zien hoeveel je om diegene geeft, dat kan denk ik weinig kwaad, zolang je het maar wel rustig, subtiel en zonder te 'pushen' doet.

Volgens mij begrijp je me verkeerd trouwens. Ik vond het bijzonder als ze hun zorgen over mij tegen mij vertelden, op die manier bedoel ik het.

dan begrijp ik je verkeerd ja :D
Hebben veel mensen ook wel ja, dat je eigenlijk zelf je als een soort van redder voor iedereen wil zijn, maar niet voor jezelf ;)

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 02:55

Net terug van carnaval... viel om half 1 voor het eerst flauw, ze is een kwartier buiten westen geweest, daarna kwam ze elke keer bij en viel ze weer net zo hard neer. Ambulance gebeld...hadden het advies om haar niet alleen te laten slapen en elk uur wakker te maken om te kijken of ze nog normaal ademhaalt. Nu ligt ze bij mij boven en was ze net bij en vertelde me het hele verhaal. Over alles wat haar is overkomen en haar eetproblemen nu. Ze ziet alleen zelf de koppeling niet.
Ze wilde niet eten, maar heeft wel een paar glazen water op. Slaapt nu als een roos, ga haar zo weer wakker maken. ;(

Anoniem

Re: Hoe help je iemand met een eetstoornis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 03:55

Heel veel sterkte meid. Vind het super dat je zo voor haar zorgt!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 03:58

Sterkte vanacht! :(:)
Alleen help je iemand met een eetstoornis niet zelf, dat kan je niet. Daarvoor zul je echt proffecionele hulp moeten zoeken..

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 12:41

Ze stond vanmorgen weer om 8 uur naast dr bed met de mededeling dat ze 20 km ging hardlopen om dr fiets op te halen die ik vann8 bij vrienden heb gestalt. Ze ging daarna meteen door naar de optocht waar ze met de fanfare mee moest lopen. Was wel erg aantrekkelijk om te zeggen dat ik haar vanavond zal laten liggen. Heb gezegd dat ze moest ontbijten en op de bank moest gaan liggen, maar dat wilde ze niet. Heb haar de sleutel gegeven van mijn zadel en gezegd dat ze op mn paard kon gaan rijden als ze hem niet nat zou rijden. Ik denk: dat is in ieder geval niet te uitputtend. Wilde ze ook niet en is toen naar huis gegaan. Zal haar straks nog wel bellen.

Bedankt voor jullie steun!

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:09

Ik lees net je verhaal hier mee.
Aan de hand van je omschrijvingen weet ik wel wie je bedoelt, had dat eigenlijk niet van der verwacht. Nou ja ken haar dan ook wel niet zo goed, en ze zal het ook wel goed verborgen houd.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:05

Waardeloos als iemand niet ziet hoe ver ze zijn.

Punt is dat je iemand niet kúnt helpen als ze niet geholpen willen worden.

Sterkte.