Haar verven: welke merken wel en niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:29

Nouks:

Ik ben blond van mezelf en heb het nu iets donkerder dan mijn eigen kleur. Maar die verf staat erom bekend donkerder uit te vallen, ook waarschuwen ze daarvoor op de verpakking.
In mijn geval totaal niet erg maar je moet er wel rekening mee houden.

Kleur vervaagt altijd wel iets na een paar weken maar is zeker nog mooi en warm.

Voor mij geen andere meer dan de Excell 10. Mijn haar lijdt er ook totaal niet onder. Maar donkerder maken is altijd minder erg dan blonderen natuurlijk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 23:22

[LZP] > [MW]

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:11

Nouks schreef:
Suzanne en Frances,

Klinkt positief! Wat is jullie eigen haarkleur? Kan het zijn dat het donkerder uitvalt omdat jullie eigen kleur ook donker is?

En dat donkere was er niet na 2 of 3 wasbeurten weer af ofzo? :)

Beetje late reactie maar ach haha.
Ik heb wel het idee dat het nu ietsje lichter is, maar toch niet veel. Ik had van mezelf idd wel wat donkerder haar, dat zal er ook wel wat mee te maken hebben. Ik ben nog steeds superblij met het resultaat, dus die gaat er de volgende keer weer in :D

Frances

Re: Haar verven: welke merken wel en niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:19

Mijn eigen haarkleur is lichtbruin donkerblond, maar ik verf het al heeeel lang haha. Maar ik heb ooit roodachtig gehad, dat bleef er steeds weer een beetje doorheen komen ofzo, maar bij deze dus niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:07

Ik heb álle merken wel geprobeerd.
Van de standaard merken..tot de kappersmerken.
en de alternatieve merken zoals Directions(PoppyRed).
Roodtinten blijven altijd lastig.
Groentinten wassen uit. Evenals blauwtinten.
Ik heb 14 jaar mijn haren geverfd en laat het nu maar even terugkomen tot mijn eigen kleurtje,een peper en zout blond iets..

Mijn ervaring met de felle roodtinten van Directions zijn overigens erg goed,pakken goed,blijven goed zitten.
Ze geven alleen af en gaan moeizaam uit je haar.
Kruitvat en Etos eigen merk vond ik ook niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:17

Suzanne F. schreef:
Frances schreef:
Ik heb laatst een nieuwe verf gebruikt van loreal. Die in 10 minuten klaar is.
Het is alleen wel donkerder uitgevallen als op het pakje. Ik vondt dit toevallig niet erg, omdat ik het graag donkerder wou maar ze die verf niet hadden

Die heb ik ook!! Excell 10 van Loreal. Valt idd donkerder uit dus daar moet je rekening mee houden! Verder hele fijne verf, mooie glans en kleur en dekt goed.

Heb hier nog naar gekeken, maar alleen kleuren die ik niks vond, helaas.

Net weer Live gebruikt :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:46

Hihihi net de donkerblond gebruikt van Excell 10. Ben gewoon echt heel donkerbruin tegen zwart aan. :D }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:55

En Suzanne, vind je dat erg of vind je donkerbruin/zwart ook wel ok? :+

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:58

Esme_ schreef:
Ik verf mijn haar al jaren blond het de verf van kruitvat eigen merk.
Mijn haar is van nature donkerblond
Verfkleur: Licht blond
Resultaat: Niet zo licht als de kleur op het pakje aangeeft, maar wel "echt" blond.

Ik merk wel dat ik echt geen kleuren moet gebruiken waar roodtinten inzitten (dus ook geen goud blond ofzo), want dat wordt mn haar oranjeachtig.

ik heb precies hetzelfde als jou! zeer goed resultaat... heb ook wel eens de lichtste geprobeerd van het kruitvat... ook supermooi...
maar moet idd ook geen roodtinten proberen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:03

Ik neem zelf altijd nummer 8 (licht blond?) van L'oreal of Guhl (wat er in de aanbieding is)..
Ik heb van mezelf donker blond/licht bruin haar (echt zo'n duffe kleur wat eigelijk niks is) en het wordt met die verf goudblond. Ik heb al regelmatig van wildvreemde mensen complimenten over mijn haar gekregen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:21

Nouks schreef:
En Suzanne, vind je dat erg of vind je donkerbruin/zwart ook wel ok? :+

Ach ja, tis wat anders zullen we maar zeggen. }:0
Ik gooi er van de zomer wel blonde plukken doorheen bij de kapper.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:27

Ik verf ook al jaren m'n haren (deels ;) )
Heb ook al heel veel meegemaakt, ook dat er niks te zien was of juist te extreem :=
Ik heb nu gewoon de goedkope pakjes van etos eigen merk. Ik gebruik toch maar de helft of minder, kleur m'n haar maar deels.
Heb het ook wel eens bij de kapper laten doen, maar dat vond ik veel te duur en ik kon het zelf gewoon beter, zo zonde van m'n geld.

Heb ook wel eens voor m'n ma de merkproducten zoals l'oreal. Maar ik herken het aan het pakje eigenlijk, niet aan het merk :+

Eigenlijk heb ik geen enkel merk waarvan ik zeg: dat nooit meer doen. Het is altijd kijken hoe het uitpakt op je haar, hoe je het aanbrengt, hoe lang je het laat inwerken etc.

Wil het eigenlijk blond hebben nu, deels. Weet nog niet voor welk merk ik dan ga, ben best bang om het blond te kleuren (heb donkerbruin) :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:33

Hee Maiska, uit je profiel werd ik ook niet echt wijs, maar wat bedoel je met het "deels"? :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:36

Ik heb altijd l'oreal. Die pakt het best en heel fijn in gebruik.
Guhl en Garnier heb ik slechte ervaringen mee. Bij Guhl pakte de kleur niet. Het moest zwart zijn, maar was duidelijk donderbruin. Bij Garnier was de kleur binnen twee dagen al verdwenen. Mijn rode haar was na twee dagen donkerbruin.
Garnier pakte bij mijn zus niet.

Schwarzkopf is de ene keer goed, de andere keer niet. Alleen de kleuren vervagen hier ook snel.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:13

Ik heb bijna altijd Guhl, ik vind het persoonlijk erg fijn omdat ik niet van hele grote veranderingen qua haarkleur hou. Ik doe meestal bruin (heb van mezelf ook bruin) maar dan zonder roodtinten want dan heb ik gelijk heel rood haar.
Daarom zal ik denk ik niet zo veel last hebben van dat de kleur niet zo goed pakt ;)

Verder heb ik wel eens Etos gebruikt, dat was er binnen een maandje weer uit (je zag het letterlijk eruitspoelen per wasbeurt).