verdoving tandarts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: verdoving tandarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 16:19

Oke bedankt voor je berichtje
Dat klinkt best wel oke eigenlijk...

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:21

WinSel schreef:
Oke bedankt voor je berichtje
Dat klinkt best wel oke eigenlijk...

je moet het gewoon doen en niet teveel over nadenken .Bedenk eens hoe blij je je zult voelen als het weer gevuld is en je er vanaf bent ipv druk maken om iets wat ws niet langer dan een half uur duurt. ;) En voorderest, omdat je aangaf dat je het vorige keer ook al heb gevuld, gewoon heel goed poetsen! Hoef je het nooit meer te doen *D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:27

heel goed poetsen zegt niets over gaatjes ;)
ik poets mijn tanden ook 2x perdag en heb bijna elke keer gaatjes, dit omdat ik bijna tot geen glazuur op mijn tanden heb zitten, mag totaal geen suikers meer hebben anders hou ik helemaal niets over :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:33

Het gevoel van de naald vind ik zelf vergelijkbaar met wanneer je een vers knapperig broodje eet en een korstje met een randje tegen de tandvlees aan komt. Stelt helemaal niks voor dus :)
Het gevoel erna, het verdoofde gevoel, is natuurlijk wat minder maar dat trekt binnen een paar uur ook weg.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:36

Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik kreeg vorige keer bij mijn tandarts een soort zalfje wat hij op mijn tand smeerde, en het zo redelijk goed verdoofde.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:42

Die vergelijking die zwartwitje maakt vind ik best wel goed :j

Bang? Hier zit een schijterd hoor :j Ik was 5 jaar(!) niet geweest voor ik weer moed verzameld had, begon net aan het idee te wennen dat ik binnenkort maar eens een afspraak moest maken toen er een stuk verstandskies boven afbrak, Oeps :=
Toch maar terug naar mijn oude tandartspraktijk, en goddank bleek daar nu een nieuwe jonge vrouwelijke angsttandarts bij gekomen te zijn!
Die vrouw is geweldig :D
Ze houd rekening met wat ik écht niet wil zolang mogelijk (ik wil géén watten in mijn mond, vertelt ze eerlijk dat je dan wel een zwakkere vulling krijgt maar laat de keus bij mij) en als het niet anders kan laat ze tóch de beslissing aan mij over. Ze dwingt echt absoluut niet, echt super! En dat is maar goed ook, want ik kon meteen terecht en de boodschap was: die moet eruit, en ik zou dat nu wel kunnen doen. Uh nu?!

Ik was dus echt als de DOOD voor de verdoving, met name door alle spookverhalen die ik had gehoord over pijn bij in het gehemelte prikken enzo. Maarja daar kom je bij trekken toch echt niet onderuit := Dus ik vragen naar die zalf. Ja zegt ze dat heb ik wel en wil ik wel doen maar ik denk niet dat het veel verschil maakt. Dus ik vragen naar dat gehemelte prikken en toen vertelde ze dat ze éérst de buitenzijde kon verdoven en dan van buiten naar binnen de binnenzijde verdoven. Het enige wat ik gevoeld heb was een raar gevoel, maar totaal absoluut geen pijn :n

Toen ik week later onverwachts vervroegd moest voor 2e verstandskies (brak ook af, hoe time je het he :+ ) vond ik het eigenlijk al helemaal niet eng meer!

Gisteren geweest voor 1 gaatje, haar voorstel was zonder verdoving en dat heeft ook mijn voorkeur. Toen ze de tweede boor pakte had ik zoiets van uh als ik dit meer voel dan net doe dan toch maar verdoven. Dus zij heel eerlijk: Ja dat denk ik wel, maar het is wel al bijna schoon dus zeg het maar. Nou ja toch maar gekozen voor doorgaan en nog geen minuut later was het boren klaar, blij dat ik daar dus geen verdoving voor genomen heb :+

Nou ben ik dus wel éxtreem makkelijk te verdoven, is echt binnen 2 minuten ofzo ingewerkt :j En ik heb bijna geen last gehad van de verdoving naderhand.

Ter informatie: Bovenkaak is heel lokaal te verdoven, zodat je weinig last hebt van de verdoving verder. Onderkaak is vrijwel niet lokaal te verdoven waardoor je dus je halve mond gevoelloos krijgt ;)

Helemaal genezen ben ik nog niet, heb een heel behoorlijk vertrouwen nu in mijn tandarts, maar onderverstandskiezen moeten bij de kaakchirurg en nee ik heb nog geen afspraak gemaakt :o

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:45

verdoving in je wang doet niet pijn, in je wang.
in je gehemelte is wel pijnlijk, niet heel erg, maar je voelt het wel :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 18:08

nou ik ben vandaag bij de tandarts geweest
GEEN verdoving gedaan, het viel reuze mee.
De vorige keer deed meer pijn.

Nou ik ben er weer een half jaar vanaf:D

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:55

WinSel schreef:
HoiHoi
Ik moet volgende week donderdag naar de tandarts, gaatjes moeten gevuld worden
De vorig keer dat k dat moest deed het echt pijn
Ik ben sowieso al als de dood voor de tandarts, dus was goed gespannen

Maar ik kon wel een verdoving krijgen, nu twijfel ik daar heel erg over,
Ik ben wel van de pijn af maar....

Doet zn verdoving pijn ?
En waar prikken ze allemaal een verdoving dan?

Hoop dat jullie me kunnen helpen

je moet niet eens een verdoving nemen.
Je moet gewoon zonder doen en lekker je eigen muziek meenmene en dat luisteren.
Het valt allemaal best mee achteraf.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:57

Ik neem altijd een verdoving als er geboort moet worden.

Vaak zijn het 1 of 2 keer een spuitje in de kaak (spier) waar het gaatje moet gevuld worden.

En ik neem altijd mn iPod mee om lekker afgeleid te zijn.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:13

Mijn ervaring is dat de verdoving net zo veel pijn doet als het vullen van de gaatjes zonder verdoving. Ik laat ze het altijd zonder doen als het moet gebeuren.

Gewoon lekker je eigen muziek opzetten en ze hun gang laten gaan.

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:59

Ik moet morgen 2 kleine gaatjes laten boren..
Ben ook zo'n scheiterd, toen ik voor mijn beugel kiezen moest trekken was het niet goed verdoofd en dat was echt een drama.
Die verdovingen vind ik niet erg maar het boren zie ik wel tegenop.
Dit zijn trouwens mn eerste gaatjes.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 20:02

succes !!!

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:58

Nou ik snap eigenlijk niet waar ik me zo druk om gemaakt heb.
Verdovingen voelde ik nauwelijks wat van en van het boren al helemaal niks!
Wel paar uur lang mn halve mond flink verdoofd, kon nauwelijks nog slikken. :7