Volle maan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esme_

Re: Volle maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:10

Wat grappig, ik heb de afgelopen nachten behoorlijk beroerd geslapen, veel dromen en onrustig slapen. Nu ik nadenk zit er wel een beetje een patroon in.
Mijn moeder werkt in de zorg, ook 's nachts, en die vertelde dat er met volle maan ook altijd veel meer kinderen geboren worden dan normale nachten.
Ik ben benieuwt of er een wetenschappelijke verklaring voor is..

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:57

Nou volgensmij is deze volle maan niet zo sterk want normaal word ik altijd ongesteld met volle maan maar ben nu al wat te laat. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 17:29

Zonnebloem schreef:
Anoniem schreef:
Herkenbaar Fiffil.
naar buiten 's nachts,ja!!!Dat heb ik nu wat minder,simpelweg omdat het weer slecht is. Maar van de zomer heb ik dat wekeens gedaan ook..

Als ik op vakantie ben heb ik dat idd ook wel eens gedaan ja.
Slaap dan in een tentje dus is het makkelijker om naar buiten te gaan, gewoon over de camping lopen en naar de maan kijken, ik weet ook niet waarom :o

Ik vond het heerlijk toen ik deze vakantie op het strand kon slapen met volle maan. :D

@ Esme_ heb wel eens gehoord dat dieren ook anders reageren met volle maan...

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:44

mooney schreef:
Ik heb sneller hoofdpijn met volle maan, maar met mijn slaap is volgens mij niets mis

Echt vreemd... Kan dit iets met volle maan te maken hebben? Mijn hoofdpijn is een dag of 2 plots komen opzetten (ik heb er zelden last van normaal),
en ook heel levendige dromen de voorbije nachten die ik goed onthoud. :) Ik wist niet dat de volle maan zo'n invloed kon hebben op allerlei dingen.
*googlet even*

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:14

ik word ook sneller chagarijning , mensen moeten me dan ook gewoon laten lopen en niks doms tegen me doen, want dan zijn ze zogenaam de l.ul. Ook heb ik last van hoofdpijn met volle maan.

Ik slaap wel altijd met het raam los, als het volle maan, dan slaap ik toch wat rustiger ;)

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:19

Ik let er niet op xD maar kan het goed voorstellen Slapen doe ik altijd al slecht (slaap liever overdag als het aan mij ligt)
Maar als het volle maan is kun je dat op de wei tegenover stal heel goed zien

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:34

Nooit op gelet eigenlijk. Maar is het niet zo dat jullie hier onbewust al mee bezig zijn en je dan juist wakker wordt ipv dat het echt door de maan komt?

Net als wanneer iemand zegt 'denk niet aan een olifant', dan ga je daar juist aan denken, tis maar een idee ;)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:38

Loose schreef:
Nou volgensmij is deze volle maan niet zo sterk want normaal word ik altijd ongesteld met volle maan maar ben nu al wat te laat. :D

zwanger? :=

Ik droom ook raar als het volle man is en ben prikkelbaarder.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:38

Ik heb het al mijn hele leven, en ben er niet op die manier mee bezig totdat ik het me plots realiseerde eigenlijk...

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:32

JorisDy schreef:
Loose schreef:

zwanger? :=

Ik droom ook raar als het volle man is en ben prikkelbaarder.

Hoop het toch maar niet hè. _O-
Wel vervelend want ik ga volgende week op vakantie, straks wordt ik het dan ineens. :=

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:01

Mas schreef:
Net als wanneer iemand zegt 'denk niet aan een olifant', dan ga je daar juist aan denken, tis maar een idee ;)

Ik had dat vroeger al volgens mijn moeder, toen ik nog geen idee had dat dr een maan bestond zeg maar.
Dus in dit geval ligt het niet aan mijn "fantasie" :D

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:46

Mas schreef:
Nooit op gelet eigenlijk. Maar is het niet zo dat jullie hier onbewust al mee bezig zijn en je dan juist wakker wordt ipv dat het echt door de maan komt?

Nope ik niet, ik heb geen idee wanneer het volle maan is. Maar dan weet ik al aan m'n dromen 's nachts dat het volle maan is.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:43

Ben deze week wel al elke keer wakker geworden snachts.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 20:22

druppeltje schreef:
Mas schreef:

Nope ik niet, ik heb geen idee wanneer het volle maan is. Maar dan weet ik al aan m'n dromen 's nachts dat het volle maan is.

Ik heb verder ook geen idee wanneer het precies volle maan is, dat merk ik vanzelf. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:21

druppeltje schreef:

Ik ook niet, als het volle maan is kan ik gewoon niet inslapen. Alsik eens in de zoveel tidj weer eens tot drie uur wakker lig ga ik eerst denken wat ik het laatst gedronken heb, wat er mss de reden kan zijn dat ik niet kan slapen.
Dan is het vrijwel altijd volle maan. Mijn oom en tante hebben een moestuin, als die bij een bepaalde stand van de maan slabonen zaaien krijgen ze kronkelbonen.
zij houden dus ook heel bewust rekeing met de stand van de maan, ook dus wanneer ze gaan zaaien en oogsten, maar zelfs water geven!

Bij bepaalde standen van de maan is de grond namelijk vruchtbaarder en toegankelijker voor water.

en zo vreemd is dat niet, de maan vervoorzaakt immers ook eb en vloed, en dat is niet zomaar iets.