Plastic ding na beugel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:46

Je bedoelt vast zo'n doorzichtig bitje idd? Dat wordt hier een nachtbeugel genoemd. Ik heb er ook 1 maar die moet ik alleen snachts in. De eerste twee nachten is het wat wennen en drukt het een beetje, maar nu merk ik er niets meer van. Ik moet hem een jaar in, en dat doe ik dan ook want ik wel dat m'n tanden netjes recht blijven staan natuurlijk..... :D Verder heb ik wel een draadje achter m'n tanden, netzolang tot hij eruit valt.

Rianne_

Re: Plastic ding na beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:50

Volgens mij moet je die overdag & 's nachts in toch? En dan langzamerhand kun je dat afbouwen ofzo. Hadden ze bij mijn ortho ook! :j Ik mocht dat niet, ik heb nu een spalkje onder & boven had ik gewoon een losse beugel om af te bouwen.

Zo'n plastic gebitje valt niet echt op vind ik hoor. :) Lijkt me alleen wel heel irritant.

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:34

Ik heb ook zo'n bitje. In het begin moest ik hem elke nacht in, nu heb ik hem elke avond een kwartier in, als hij dan heel strak zit houd ik hem een nacht in. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:04

Na mijn beugel kreeg ik ook zo'n 'plaatje'.
Tegen je gehemelte zit het plaatje en om je voortanden een draadje.
De eerste tijd moest ik em 24/7 dragen. Daarna alleen nog 's nachts (en uiteindelijk niet meer).
Daarbij had ik ook een draadje achter mijn boventanden en ondertanden.
Dit is tegen het verschuiven van tanden nadat je geen beugel meer hebt.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:05

[gast1122] schreef:
Na mijn beugel kreeg ik ook zo'n 'plaatje'.
Tegen je gehemelte zit het plaatje en om je voortanden een draadje.
De eerste tijd moest ik em 24/7 dragen. Daarna alleen nog 's nachts (en uiteindelijk niet meer).
Daarbij had ik ook een draadje achter mijn boventanden en ondertanden.
Dit is tegen het verschuiven van tanden nadat je geen beugel meer hebt.

Dit krijg ik ook.
Volgende week gaat mijn beugel er uit en de week erop krijg ik zo'n gehemelte plaatje

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:28

Toen mijn beugel eruit ging kreeg ik ook een plastic gebitje.
Die moest ik dag en nacht dragen (was wel vervelend voor als je ging eten overdags ergens anders niet in huis)
en nu draag ik hem alleen nog maar 's nachts. Binnenkort weer naar de tandarts dus dan zal ik wel weer verder af mogen bouwen :)

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:56

Die heb ik ook gehad!
Moest hem alleen snachts in doen maar om heel eerlijk te zijn heb ik hem bijna niet in gehad!

Ik heb ook 2 stangetjes achter mijn tanden. Boven en onder heb ik dit. Dat zit achter de voorste 4 tanden en zie je niet. Blijft wel je hele leven zitten. Tenminste bij mij wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:58

Een 'splint' noemde mijn ortho dat! En onderin inderdaad een draadje, een 'bar'.

Ik heb hem een paar maanden gedragen, toen had ik hem 's nachts van m'n nachtkastje afgemaaid, en 's morgens stapte ik uit bed en stond ik er bovenop. Hij was ietsje verbogen en zat voor geen meter meer... Heb hem maar weggegooid...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 08:40

Ik had een onderbitje (doorzichtig) en een bitje boven die met een draadje voor de tanden langs ging.

Maar het zat echt voor geen meter, want ik begon er mee te slissen.
En hadden we me niet laten zien hoe ie er in of eruit moest.
Dus ik ging gewoon eten met het bovenste bitje..
Nouuu......al het eten kwam er precies onder heb em er wel uit gekregen en bijna niet meer in.
Dus de volgende ochtend weer er naar toe heb em toen wel wat gedragen maar daarna niet meer..
Nu ligt ie ergens in de beugelbakkie ofzoiets ergens op een plank,.