Met de pil gestopt en wanneer zwanger??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Re: Met de pil gestopt en wanneer zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:38

Hoi,

ik was gelijk dezelfde maand zwanger na gebruik van de nuvaring. Ik voelde me zwanger, alleen bleven mijn testen negatief (clear blue), terwijl ik ook niet meer menstrueerde. Pas met 10 weken had ik een positieve test (goedkope drogisttest).
Helaas ben ik met 32 weken bevallen. Maar gelukkig is alles wel helemaal goed gekomen met ons meisje!!!

Hiervoor heb ik ongeveer 6 jaar de pil gebruikt en daarna dus een jaar de nuvaring. Onze dochter is nu ruim 14 maanden en ik gebruik nu weer de nuvaring.

Ik hoop dat je snel zwanger bent en je een fijne zwangerschap hebt en straks een gezond kindje in je armen kan houden.

Groetjes!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:46

Heb 13 jaar de pil geslikt en ben sinds 5 maanden gestopt.
We zijn nu net 3 maanden 'bezig' maar ik ben nog niet zwanger...mss wel omdat we het allebei wel veels te graag willen :o

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:54

Ik heb de pil 9 jaar geslikt en het duurde een jaar voordat ik zwanger was.
Na de eerste heb ik de pil niet meer genomen, ik vind het te veel rotzooi. Ik ben toen voor een spiraaltje gegaan.
Twee maanden nadat die eruit was, was ik zwanger. En dat ben ik nu alweer 22 weken ;)

Spannend hoor om te stoppen! Je kunt ook nu al stoppen en nog even doorklussen met condooms. Dan kan je cyclus alvast op gang komen en zie je of die regelmatig is :)

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:18

er is ook een hk topic dat van pil toy baby heet ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:34

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 16:40

Kom gezellig meekletsen in het HK topic :D

ik moest voor de 3e keer ongesteld worden, toen ik het dus niet werd... ik ben inmiddels bijna 11 weken zwanger van ons eerste kindje :D

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 17:07

Stephanie87 schreef:
Kom gezellig meekletsen in het HK topic :D

Oké dat ga ik zeker doen :D

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:00

na 12 jaar een zware pil te hebben geslikt duurde het 12 maanden voor ik zwanger werd,ik ben in dit jaar nooit ongesteld geweest.en als je dan op een gegeven moment ook nog te ''moe'' ben om het te doen(wanneer doe jet het dan op het juiste moment?),dus was het een complete verassing toch ineens zwanger te zijn.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:23

Bij de eerste heb ik 12 jaar de pil geslikt en was in de 2de ronde zwanger.

Nu bij de tweede ben ik na 2 jaar pil slikken gelijk in de eerste ronde zwanger geworden. Ben begin juli uitgerekend.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:31

Ben eigenlijk wel benieuwd of TS haar wens tot controle ;) een beetje over boord heeft kunnen gooien en inmiddels de pil heeft laten staan (of een datum geprikt, ik geloof dat ik hem toen met kerst heb laten staan).
Want echt, het kan misschien nog wel anderhalf jaar duren voordat je zwanger bent (misschien ben je het morgen ook al wel, who knows). Want eigenlijk 'neem' je geen kind, je krijgt een kind (als je er dus eentje krijgt). Een kind is echt een cadeau, vooral als het helemaal gezond is, dan is het zelfs een wondertje!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:47

Dat is inderdaad, je krijgt.

Ik heb wel zo'n beetje hetzelfde gevoel als TS. Het is er nooit het juiste moment voor en het is ook eng om in het diepe te springen. Nooit komt het uit, er is altijd wel iets wat nog eerst gedaan of geregeld moet worden, pfff -O-

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:07

Had ik ook altijd hoor, nou ja, tot mijn 28ste wilde ik nooit kinderen. Tot de knop zeg maar omging, maar van zeggen tot doen, dat duurde bij mij ook nog wel een half jaar. Toen had ik ook zoiets, als ik hem nu niet laat staan, dan laat ik hem nooit staan, dus datum 'gepland'. En ach, toen ik zwanger was, kwam mijn man zonder werk te zitten, ondanks dat we wisten dat dat ging gebeuren zijn dat ook niet de meest ideale omstandigheden natuurlijk. Dat wisten we trouwens van tevoren al wel (beeindiging zaak), maar ik bedoel hiermee te zeggen dat het ondanks dat best goedgekomen is! Je moet je er gewoon aan over geven en dan loopt het allemaal prima. Veel nadelen hebben namelijk voordelen; zo heeft mijn man nu de eerste 9 maanden de zorg fulltime gedaan (dat vond ie heel erg fijn, had ie niet willen missen) en ben ik het eerste jaar weer volledig gaan werken. verder zijn we nog verhuisd tussendoor en zo gaat het leven ook gewoon door als er een kind is, maar het kind hoort er dan gewoon bij, dat gaat allemaal vanzelf hoor!
Dochterlief is nu 5, had haar niet willen missen! Maar denk dat ze op het goede moment kwam. Dus voor TS en Quellian komt dat moment ook nog wel dat je zegt 'nu laat ik hem staan' en stort ik me in het onbekende! (wat ook niet altijd een roze wolk is natuurlijk, maar dat weten jullie ook wel)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:09

Ik ben in november 2007 gestopt met de pil en nog steeds niet zwanger. Wij lopen ondertussen ook bij het ziekenhuis. Helaas is het niet allemaal zo vanzelfsprekend soms en voor mij is zwanger worden steeds meer bijzonder geworden...echt een wonder.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:10

ik ben gestopt met de pil en 3 weken later was ik zwanger,
ik heb de pil 5 jaar geslikt.

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 14:14

@alet74: je berichtje van donderdag heeft me echt aan het denken gezet, en eigenlijk heb ik diezelfde dag nog de knoop doorgehakt :Y)

Ik zal mezelf even quoten; het volgende heb ik in het andere topic geschreven.

Mijn nieuws komt na Valentijn. Leek mij wel een leuke datum om vriendlief te vertellen dat ik de knoop heb doorgehakt en dan kunnen we samen beslissen wanneer we stoppen met de pil
Dus i.p.v. standaard Valentijnscadeautjes heb ik nu o.a. een babymutsje en een namenboekje ingepakt. Wil hem eerst een kaart geven met een tekst die een tipje van sluier oplicht, maar dat hij het pas zeker weet als hij de cadeautjes uitpakt. Maar eh tips voor een leuke tekst op de kaart zijn welkom!

Ik zal zo blij zijn als het eindelijk Valentijn is, vind het zo moeilijk om nog niets te zeggen!! Er gaan zoveel ideën, gedachtes en vragen door mijn hoofd en die willen er dolgraag uit :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:18

Wat leuk!!! Wat een zinnig forum is dit toch ;) Goed zeg! Ik zal nog eens broeden op een leuke tekst! (voel me stiekem wel een beetje gevleid!!)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:24

TS, heel leuk idee om met Valentijnsdag jullie liefde op zo'n manier te laten blijken! Pas je wel op dat hij niet het idee krijgt dat je al zwanger bent? Dergelijke kadootjes worden meestal dan 'pas' gegeven :D

Ik ben na 13 jaar pilgebruik in mei '08 gestopt met de pil. Sinds augustus vrijen we onveilig, wilde eerst alle hormonen uit mijn lichaam hebben. Mijn eerste 3 cycli had ik ook geen eisprong trouwens en duurde een cyclus slechts 21 dagen. Daarna begon de ellende: mijn cycli varieren van 40 dagen tot 26, dus ontzettend onregelmatig. Als je dan ook al 4 maanden bezig bent met een ingrijpende verbouwing en verhuizing is het niet zo vreemd dat we nog niet zwanger zijn geraakt....

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 14:27

Ja zo zie je maar.

Kreeg de dag erna trouwens nog een bevestiging dat ik de juiste beslissing had genomen.
Mijn beste vriendin belde met de mededeling dat ze een ongeneeslijk vorm van kanker heeft. Het is nu afwachten hoe het ziekteverloop zal zijn..
Maar ik hoop zo dat alles goedkomt en dat ze onze kleine leert kennen en ziet opgroeien...
Weer iets waardoor ik het niet meer wil uitstellen...

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 14:32

@chubby, ja daarom is het ook de bedoeling dat de tekst wel verwijst naar de wens om een baby te krijgen samen. (best lastig trouwens) En anders ben ik vlakbij om het nog even nader toe te lichten :D

edit; ik hoop dat het voor jullie ook binnenkort 'raak' is!! *D

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:21

Ik heb even een vraag aan jullie.
Mijn vriend en ik hebben het ook wel eens over kinderen. Nu willen we eind dit jaar ook proberen om zwanger te worden. Was een beetje aan het rondsnuffelen op internet en heb nog wat vragen.
Hebben jullie ook met de verzekering enzo wat veranderd? Ik heb nu niet alles het hoogste en vraag me af of je dan wel voor alles verzekerd bent. Misschien kan ik beter nu alles naar boven bijtrekken want als je eenmaal zwanger bent denk ik dat ze dat niet meer gaan doen? Hebben jullie nog andere dingen vooraf gewijzigd?

Hoe hebben jullie dat geregeld?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:25

Kzou niet eens weten wanneer je het risico het hoogst is dat je zwanger wordt zeg maar welke week etc :')

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:30

Kimmie Girl, je eisprong is precies 14 dagen voor je menstruatie. Lastige is dat je dat dus pas achteraf weet ;) Omdat sperma tot 72 uur aktief kan blijven, ben je dus ongeveer 3 dagen per maand vruchtbaar (de dagen voor je eisprong tot een paar uur erna).

Tinkiebel, ik heb inderdaad onlangs een 'gezinspolis' afgesloten waarmee medische begeleiding, bevalling, kraamzorg en zorg voor een kindje beter zijn afgedekt dan met een basisverzekering.

Bianca22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:45

hoi meiden! :wave:

spannend onderwerp!!!! :):)

ik heb sinds mijn 17e de pil geslikt. ik ben in april/mei 2007 gestopt. ik gebruikte hem toen zo'n 8 jaar. (eerst microgynon later de diane) ik had gelukkig meteen mooie cyclus van zo'n 28 dagen :)) .
ik ben 1 maand ongesteld geworden, 2e maand was ik zwanger (werd helaas een vroege miskraam 5 weken en paar dagen) . toen dacht ik , het zal wel een tijd duren voor het weer gelukt is...maar nee , de maand erop was ik weer zwanger en daar is onze prachtige zoon uit voort gekomen :D geboren 11 maart 2008.

het kan dus heel snel gaan. maar ken helaas ook andere verhalen.....

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:53

@tinkiebel; ik heb inderdaad afgelopen weekend ook al even snel de polisvoorwaarden van mijn uitgebreide zorgverzekering doorgelezen :D . Volgens mij was het allemaal in orde maar ik ga volgende week toch nog even bellen om te checken of we misschien nog iets extra's moet afsluiten. Kan al met al een duur grapje worden als je achteraf onderverzekerd blijkt te zijn.

@bianca22: zo dat ging rap!! *D En bijna alweer 1 (alvast gefeliciteerd)!

Bianca22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:07

[quote="Cynderella81@bianca22: zo dat ging rap!! *D En bijna alweer 1 (alvast gefeliciteerd)![/quote]

we zijn ook erg dankbaar voor alles, dat het allemaal zo goed is verlopen en idd zo snel! :+:

dank voor je vroege felicitatie!! :D