Baby word ieder uur wakker 's nachts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:14

Ibalia schreef:
Anders misschien de "kookwekkermethode":
Baby op bed, lekker slapen, mama houdt van jou, tot morgen..
Baby gaat huilen, kookwekker op 2(of meer) minuten, baby huilt nog, even naar toe lopen, aaitje voer het bolletje, mama is er wel, ga maar weer lekker slapen, enz..

Deze methode heeft goed geholpen bij mijn dochter die (godzijdank) 'smiddags niet wilde slapen en 's avonds niet wilde inslapen.
Dit is natuurlijk de minder leuke kant van een kindje hebben en erg zwaar..
SUcces ermee

ja ja dit ken ik.
ik heb gehoort dat het voor somigge kinderen opeens eng kan worden dat ze alleen liggen.
dat ze zich echt gaan hechten aan mama.
en dat je ze zo gerust kan stellen.
ik heb gehoort dat het heel goed werkt

Storm

Re: Baby word ieder uur wakker 's nachts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 22:17

Maar ze huild ook als ze bij haar ouders op de kamer ligt te slapen. Mijn schoonzus dacht dat ze misschien bang alleen was, maar dat was het ook niet...

creart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:26

Wij hebben ook de eerste twee jaar dit soort onderbroken nachten gehad....
We hielden het vol door er om en om uit te gaan, maar dan nog!

Uiteraard kregen wij ook van het consultatiebureau te horen,
leg je kindje maar in een campingbedje op zolder, waar je hem niet kan horen...
Hoe kunnen ze zo iets adviseren???
Wij waren het daar dan ook niet mee eens en wilde eerst uitzoeken of er niets lichamelijks
aan de hand was. Dat heeft uiteindelijk niets opgeleverd.

Tot wij zelf bedachten: als hij bij ons in bed ligt slaapt hij wel door.
Omdat hij bij ons wil zijn? Of omdat hij daar op een kussen/arm ligt?
Uiteindelijk hebben we in zijn eigen bedje een kussen gelegd en sinds
die tijd heeft hij doorgeslapen!!

Hij wordt inmiddels 7 maar ik denk nog wel eens aan die tijd terug,
dat we het maar net aan volgehouden hebben!!!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:28

Misschien moet ze anders gewoon doen wat haar moederinstinct haar zegt.

Wij hebben onze dochter, toen die een periode elke nacht wakker werd, gewoon tussen ons ingelegd.
Iedereen sliep dan weer binnen 5 minuten en we kwamen allemaal aan onze rust toe.

@creart: das precies wat ik bedoel..hoewel ik een kussen wel eng zou vinden maar voor jullie heeft het dus gewoon heel goed gewerkt.

creart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:47

Klopt, we vonden het ook eng maar op een gegeven moment kom je op een punt
dat je alles wil proberen voor een nacht doorslapen!!!

En inderdaad afgaan op je moederinstinct!!!
Want van alle instanties hebben wij nooit een zinnig
advies gekregen. Sterker nog: we wachten nog steeds op een
bezoek van de wijkverpleegkundige van het consultatiebureau!
En Sem is inmiddels dus bijna 7!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:29

Ibalia schreef:

Wij hebben onze dochter, toen die een periode elke nacht wakker werd, gewoon tussen ons ingelegd.
Iedereen sliep dan weer binnen 5 minuten en we kwamen allemaal aan onze rust toe.

@creart: das precies wat ik bedoel..hoewel ik een kussen wel eng zou vinden maar voor jullie heeft het dus gewoon heel goed gewerkt.

Je vindt het eng je baby een kussen(tje) te geven, maar tussen jullie inleggen is goed? Dat is zo mogelijk nog gevaarlijker! Je beweegt altijd in je slaap en voor je het weet ben je op je baby gerold. Dat wil je ook niet op je geweten hebben, of wel?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:00

Rebel_Jits schreef:
Je vindt het eng je baby een kussen(tje) te geven, maar tussen jullie inleggen is goed? Dat is zo mogelijk nog gevaarlijker! Je beweegt altijd in je slaap en voor je het weet ben je op je baby gerold. Dat wil je ook niet op je geweten hebben, of wel?

Dat valt wel mee hoor :j Als je kind bij je in bed slaapt, slaap je heel anders, je bent heel bewust van je bewegingen. Mijn zoontje heeft ongeveer het eerste halfjaar bij ons in bed geslapen en ik bleef zonder probleem de hele nacht op 1 zei liggen, helemaal beschermd om hem heen gekruld.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:38

Rebel_Jits schreef:
Ibalia schreef:

Mijn dochter was toen 6 maanden en ze lag op het aankleedkussen tussen ons in.
Ik weet dat het in theorie gevaarlijk is maar de praktijk wijst soms anders uit.

Een kind is, net als een paard ;) , geen voorgeprogrameerde machine met een gebruiksaanwijzing.
Als je al weken niet meer aan je nachtrust toekomt, en je kind slaapt wel bij je in bed dan heb je de keuze snel gemaakt.
Dat moet je eens ervaren hebben voordat je hier volmondig ja op knikt..

Als alles zo zou werken zoals het in de boeken omschreven staat dan is het opvoeden een peuleschil. Soms moet je gewoon op je gevoel afgaan, ook al staat dat lijnrecht tegenover de dingen die de profs zeggen.
Alle ouders weten dat het soms heel anders gaat dan dat het consultatieburo zegt. Je raakt vreselijk gefrustreerd omdat je alles doet zoals het hoort en toch reageert je kind niet zoals de boekjes het zeggen. Je weet op den duur niet meer hoe je er mee aan moet. Dan doe je het gewoon zoals je zelf denkt dat het zou moeten.
Vaak komt het dan ook goed.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:45

odetteke schreef:
Rebel_Jits schreef:

Dat valt wel mee hoor :j Als je kind bij je in bed slaapt, slaap je heel anders, je bent heel bewust van je bewegingen. Mijn zoontje heeft ongeveer het eerste halfjaar bij ons in bed geslapen en ik bleef zonder probleem de hele nacht op 1 zei liggen, helemaal beschermd om hem heen gekruld.

Dat ook nog eens. En wat heerlijk is het als je kindje lekker bij jou in slaap valt. Mijn kinderen zijn nu 5 en 6 en als papa eens weg is voor zijn werk dan mogen ze in het weekend bij mij slapen. Dan lig ik klem tussen 2 meiden :+

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:13

Of dat nu zo helpt voor je eigen nachtrust om het kind bij je in bed te nemen...voor mij zou dat zeker niet gelden! Plus dat ik het ook een beetje eng vind, je weet natuurlijk nooit helemaal zeker of je wel zo waakzaam bent in je slaap.
Wat me nog te binnen schiet, is inbakeren. In overleg met CB natuurlijk (moet op een bepaalde manier nl.). En verder huilen baby's soms gewoon veel en kan het best zijn dat het opeens zomaar over is. Moed houden lijkt me een goede tip ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 17:26

Alet, de baby is nu 6 maanden en heeft al vanaf maand 1 ingebakerd geslapen... helpt ook niet, ze word zo boos dat ze met haar hoofdje begint te schudden.
Nu slaapt ze ook niet meer ingebakerd, maar ze is nu ook te oud.

Mijn schoonzus is ook bang dat ze op Emma gaat liggen als ze slaapt.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:56

Hoeveel flessenmelk krijgt Emma? Welke krijgt ze? Misschien heeft ze gewoon nog honger. Je schrijft dat een flesje 's nachts geven niet helpt. Ik heb het in het begin met Sven ook gehad. Die kreeg om 11 uur nog een fles en meldde zich om 2 uur weer. Flesje gegeven en ja hoor, om 5 uur ging de luchtsirene weer af. Wij gaven eerst de Standaard van Nutrilon en zijn overgegaan op de Forte (voor hongerige baby's) en de fles van 11 uur eraf gelaten. Sindsdien (hij was toen 10 weken) sliep hij tot 5 uur. Sinds hij 6 maanden is, slaapt hij tot 8 uur 's ochtends. Je zou je schoonzus kunnen adviseren in overleg met het consultatiebureau te kijken of het kan helpen om Nutrilon Goedenacht toe te voegen aan de laatste fles.
En toch stug blijven volhouden in je dagelijkse ritme, elke avond gewoon om 8 uur naar bed. En inderdaad, elke keer weer hetzelfde verhaaltje: het is slaapjestijd, papa en mama gaan ook slapen en beertje ook en morgen gaan we weer leuke dingen doen......... Het is misschien ook een fase. Baby's zijn slimmer dan je denkt, heb ik gemerkt.
Je hebt van Puck-a-Baby speciale slaapzakken, ik weet niet of je schoonzus die kent? Het is een soort van slaapzak maar dan zonder armsgaten. Er is voldoende ruimte voor de baby om de armpjes te bewegen maar ze kan er niet mee in haar gezichtje komen. Zeker als ze jeuk heeft.
Hoe zit het met de tandjes? Komen die al door? Daar kunnen ze ook behoorlijk last van hebben.
Ik hoop voor je schoonzus dat het snel zal verbeteren!