Mwah valt wel mee. Ik lees al mn hele leven wel boeken enz. Ben 16;)
verootjoo
Geplaatst: 31-01-09 22:04
Ik heb het ook een tijdje gehad. Moest toen naar mijn idee heel hard werken om mn ogen scherp te laten zien. Ook had ik veel hoofdpijn, snel last van fel zonlicht, vermoeide ogen, algeheel vermoeid gevoel. Heb toen wel mijn ogen op laten meten, en dat was - 0,25. De opticien zei dat dit maar een heel kleine afwijking was, en dat hij zich eigenlijk niet kon voorstellen dat daar al die klachten vandaan kwamen.
Ondertussen had ik een jaar geleden pfeiffer gehad, en het bleek dat ik dat nog steeds in mijn lichaam had. Niet goed uitgeziekt. Mijn lichaam was dus dood en dood op, en ik ging dat merken aan zulke kleine dingetjes.
Om een lang verhaal kort te maken; vermoeidheid doet veel met je
driebergen
Geplaatst: 31-01-09 22:16
verschillende dingen: *je oogsterkte kunnen nog licht veranderen op jouw leeftijd. mogelijk is er onderliggend toch iets meer sterkte. *misschien wat droge ogen? *soms kan er ook een probleem zijn in de oogstand. Bij sommige mensen hebben de ogen de neiging naar buiten te trekken, waardoor iemand wazig ziet.
Dit zijn zo even dingen die mij te binnen schieten. Je hebt je klachten nog niet lang, mochten die aanhouden (of zelfs erger worden), dan zou ik misschien nog eens langs een opticien gaan, of een afspraak maken bij een oogarts en dan met name de orthoptist.
in de tussentijd kan mogelijk het volgende helpen: *doe wat oogbewegingen, dus kijken naar links en rechts, boven en beneden. *Als je vermoeide ogen hebt op korte afstand (binnen de 50 cm), kijk dan af en toe even naar buiten, om de ogen te laten ontspannen.
Vanaf je 16 licht veranderen?? Mijn ogen veranderen vanaf mijn 16 elk jaar weer een beetje. Alles bij elkaar opgeteld dus erg veel veranderd vanaf mijn 16e. Ben ik dan een uitzondering? Nee toch?
Volgens Driebergen kan je oogsterkte nog licht veranderen op je 16e, maar bij mij zijn mijn ogen juist vanaf mijn 16e nog erg achteruit gegaan. (en gaan nog steeds achteruit) Vroeg me dus af of ik dan een uitzondering ben?
Ik heb het alleen als ik weer is heel erg last van migraine heb. Dan zie ik zo weinig dat ik de bril maar weer is opzet maar dan wordt het niet veel beter.
Ach de eerste keer schrik je wel dat je bijna niks meer ziet maar het went wel, ik weet nu dat het zicht wel weer terug komt. En ik heb liever vaker me zicht wazig dan die enorme hoofdpijn. Maarja volgens mij heeft iedereen wel wat.