Vaak is het negatief, terwijl ik toch wel weet dat ik er mag wezen.
Ik ben niet de knapste, niet van buiten.. maar ben wel heel goed van
binnen. Ik heb een goed hart. Ik hoef ook niet de knapste te wezen, maar ik
zou zelf wel iets zekerder in mijn schoenen willen staan omtrent mijn zelfbeeld.
Vaak scheelt het wel per dag hoe ik me voel. Heb ik voldoende geslapen,
heb ik leuke kleren aan en zit me haar leuk. Als die 3 puntjes voldoen dan
is mijn dag al vaak heel goed. Zeker als mijn haar leuk zit..
Als dat niet leuk zitvoel ik me al een stuk onzekerder.
Wat ik het mooiste aan mijzelf vind... Mijn ogen & -als het goed zit- mijn haar.
Mijn ogen hebben op de een of andere manier een bepaalde uitstraling en vallen een
beetje op.. hoor daar ook vaak leuke complimentjes over.
Wat ik echt niet mooi vind aan mijzelf.. mijn voeten. Ik heb vrij brede voeten en dat
vind ik echt niet mooi. Ik heb ook een beetje een lang gezicht, niet overdreven erg, niet
heeel opvallend.. maar voor mij wel.. ik wou dat dat net even iéts minder was.

Verder voel ik mezelf momenteel goed. Ik heb nu een mooi figuur, beweeg en slaap genoeg,
heb fijne vrienden om me heen, elke dag lekker paardrijden... Je leef situatie bepaald
ook een hoop, qua jou zelfbeeld. Althans, dat vind ik.

Wat ik ook elke dag weer leer: Respecteer, én apcepteer jezelf zoals je bent. Je bent nou eenmaal
zo, iedereen heeft zijn mooie en mindere kanten.. maar daar moet je mee (kunnen) leven.
De dood duurt veel langer dan het leven, dus probeer dan iets moois van je leven te maken, en apcepteer
je zelf. Dan wordt je leven al een stuk leuker.
Als ik ongesteld ben vind ik mezelf echt lelijk
Maar met make-up is er altijd nog wat van te maken
Wel vind ik mezelf dikker in die periode, maar volgens mij bén ik dan ook echt dikker
Maar ik weeg mezelf nooit, zou niet weten of dat echt zo is.
Heel soms ben ik weleens redelijk tevreden met mezelf, maar meestal kijk ik liever niet in de spiegel, er is teveel aan mij wat me niet zint.

wat later dus eigelijk best wel meevalt.