Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
TinkerTreas schreef:Ik slik al anderhalf jaar Efexor, ik heb redelijk veel last van bijwerkingen gehad. In het begin had ik het idee dat het wel wat hielp, ik ging iig weer beter slapen (nadat ik aan de medicijnen gewend was). Ik heb last van chronische depressie(s), ik ben dus al van kind af aan regelmatig depressief. Deze depressies zijn wel vaak minder heftig als dat je het eenmalig krijgt (een beetje raar uitgelegd, maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Ik zal hier waarschijnlijk dus ook niet meer vanaf komen. In het verleden heb ik ook al 2 jaar andere medicijnen geslikt, daarna weer een aantal jaren zonder.
Ik ben nu aan het afbouwen met de Efexor, over een weekje ben ik er helemaal klaar mee als het goed is. Ik heb ervoor gekozen om met homeopathische middelen mijn depressies onder controle te houden. Die medicijnen zijn toch troep en ik wil het niet de rest van mijn leven blijven slikken. Ook omdat ik tzt graag zwanger wil worden.
Veel succes iig.
).
Dat maakt het ook wel lastig, want het werkt bij mij wel, maar of het optimaal is? Ik zou best wat anders uit willen proberen, maar er is wat mij betreft geen 'weg terug' als ik ermee stop om bovenstaande reden. Overigens zit ik op de helft van de voorgeschreven dosering, dit moest ik een week slikken en dan omhoog (verdubbelen) van dat verdubbelen ben ik twee dagen zo ziek geweest dat ik zelf gezegd heb 'dit kan niet goed zijn' en in overleg met een weekendarts
terug gegaan ben naar de helft. Heb recent nog 1 keer geprobeerd op te hogen onder het motto misschien is mijn lijf nu beter gewend... nou dat doen we dus maar niet meer