) en 's avonds ofwel te flossen, ofwel mondwater te gebruiken. Maargoed ik heb een flutgebit dus dit is het minste wat ik kan doen om het een beetje op orde te houden.. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) en 's avonds ofwel te flossen, ofwel mondwater te gebruiken. Maargoed ik heb een flutgebit dus dit is het minste wat ik kan doen om het een beetje op orde te houden..

KarinvdM schreef:4x, na iedere maaltijd en voordat ik naar bed ga.
Moet eerlijk zeggen dat ik 't een tijd lang alleen 's avonds heb gedaan. 's Morgens ontbeet ik snel en stopte ik daarna een kauwgompje in m'n mond. Flip schreef:KarinvdM schreef:4x, na iedere maaltijd en voordat ik naar bed ga.
Na iedere maaltijd is dus heel slecht, er wordt aangeraden om minimaal een uur te wachten met poesten (na het eten) om het glazuur te laten herstellen. Anders poets je je glazuur weg (erosie). Dat is ook vaak het probleem met de goede mondhygiene van tegenwoordig, caries komt minder voor (daarvoor geldt hoe meer poetsen hoe beter) maar erosie komt steeds meer voor, dat komt door alle fris/ fruit dranken maar ook door het vele poetsen.
Ik poets zelf 2x per dag, soms 3 als ik ga stappen ofzo.
)mijn tanden goed moest poetsen!
.
Flip schreef:KarinvdM schreef:4x, na iedere maaltijd en voordat ik naar bed ga.
Na iedere maaltijd is dus heel slecht, er wordt aangeraden om minimaal een uur te wachten met poesten (na het eten) om het glazuur te laten herstellen. Anders poets je je glazuur weg (erosie). Dat is ook vaak het probleem met de goede mondhygiene van tegenwoordig, caries komt minder voor (daarvoor geldt hoe meer poetsen hoe beter) maar erosie komt steeds meer voor, dat komt door alle fris/ fruit dranken maar ook door het vele poetsen.
Ik poets zelf 2x per dag, soms 3 als ik ga stappen ofzo.
), en soms 3 keer(voordat ik 's avonds moet werken wel zo fris
).