Wat me nu toch is overkomen, vond mijn buik zelfs te veel..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:50

JustaLive schreef:
Oké dan... Maar waarom gebruiken zoveel dan Ob?

Bekendste merk ;) Word de meeste reclame voor gemaakt.

Maar tampons van eigen merk zijn net zo fijn hoor.
Moeders had ook een keer van de Aldi tampons meegenomen maar die waren pluizig (ja heel raar). Dat was dus niets..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 10:51

Ik heb gister ook hele dag last van mn rug gehad.
Zag erg tegen gym op.
Maar had een tampon in + maandverband, En toen gaan badmintonnen, Nou, had niet gedacht dat iik me zo zou voelen, want ik voelde niks :)

Die pluizige dingen lijkt me inderdaad niks, moeilijk inbrengen ook, met die pluizen :=

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:55

OB zijn gewoon de beste oh het 'tampongebied'. Veel huismerken zijn ook prima hoor, maar OB's zijn gewoon net iets beter. Waar je ook aan kunt denken is om bijvoorbeeld alleen met paardrijden/zewmmen/andere sporten een tampon te gebruiken. Ik vond het in het begin ook heel eng/raar/gevoelig, maar dat went wel. Op een gegeven moment of als je ergens mee bezig bent (paardrijden of zo) dan denk je er niet meer aan en voel je dan ook niks meer.
Op dit moment ben ik zo goed als niet meer ongesteld. Wel vreemd, maar ook wel prima. Wel steeds vage rug-/en buikklachten, maar daar zou kan ik eventueel wel een pijnstiller voor nemen.
En jou klachten, als die de volgende keer even hevig zijn, zou ik toch even (met je moeder/schoonzuster?) naar de huisarts gaan. Die kan je dan een lichte pil voorschrijven. Wel makkelijk hoor, dan weet je precies wanneer je ongesteld wordt. Ook verminderden mijn klachten toen heel erg. En je leeftijd? Als je ongesteld wordt, ben je ook oud genoeg om aan de pil. Anders moet je gewoon even naar je huisarts gaan en dit met hem/haar bespreken. Heel gewoon hoor!
Heel veel sterkte en welkom bij de 'vrouwen'!
(ik voel mij nu echt oud, dit jaar wordt ik 30 en ik heb vorige week al een oproep gekregen voor mijn eerste uitstijkje := )

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:58

Gefeliciteerd je bent een echte vrouw geworden! *\o/*

Zelf denk ik inderdaad dat je ook een buikgriepje hebt gehad,
hoe voel je je nu?
Als dit zo aanhoud zou ik inderdaad naar de huisarts gaan,
dit is niet fijn zo :(:)

Tsja, ik heb geen ervaring met ob, maar volgens vele werkt hij heel goed
en zit hij net iets fijner/beter/lekkerder (hoe moet ik dat verwoorden? :+ )

Beterschap, :(:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:29

_Undercover schreef:

Hihi dat vind ik altijd zo'n rare uitspraak... t meisje is 12 :P
Vond het ook raar toen ze dat tegen mij zeiden, ik was ook nog net 12/bijna 13 toen ik voor t eerst ongesteld werd,
voelde me helemaal geen vrouw nog :n Nu op mn 21ste nog steeds niet trouwens :+

Ontopic: Ik gebruik standaard OB, die vind ik het fijnst, maar heb ook goede ervaringen met Tampax en het huismerk van
Kruidvat hoor. Dus ook andere merken voldoen prima :j

Corelli

Re: Wat me nu toch is overkomen, vond mijn buik zelfs te veel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:30

Libresse is ook fijn :j

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:37

Mas schreef:
_Undercover schreef:

Hihi dat vind ik altijd zo'n rare uitspraak... t meisje is 12 :P
Vond het ook raar toen ze dat tegen mij zeiden, ik was ook nog net 12/bijna 13 toen ik voor t eerst ongesteld werd,
voelde me helemaal geen vrouw nog :n Nu op mn 21ste nog steeds niet trouwens :+

Ontopic: Ik gebruik standaard OB, die vind ik het fijnst, maar heb ook goede ervaringen met Tampax en het huismerk van
Kruidvat hoor. Dus ook andere merken voldoen prima :j

Haha, het is ook een rare uitspraak.. :))
Ik was 12 toen ik net ongesteld werd ... dus ik dacht, "huh? Een vrouw? Nu? Euhu.. tuurlijk.." :P

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:45

Wat naar zeg dat je er zoveel last van heb gehad!
Misschien kun je gewoon het beste even de volgende keer afwachten dat je weer ongesteld word, wieweet is het dan al veel minder, of heb je nu gewoon last van een buikgriep. Want de griep heerst nu.

Alsje OB wilt proberen kun je ook een proefpaketje op OB.nl bestellen, iig ik geloof dat dat die site is. Dan kun je het een keer proben en misschien op die manier je moeder overtuigen? in dat paketje zit ook een soort van tampon met een inbrengdingetje, een aantal tampons, een informatie boekje en een kokertje waar je ze in kunt doen en niet de hele tijd door je tas heen rollen als je ongesteld bent ;)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:50

Citaat:
Dankjewel
Toch nog liever even meisje willen blijven en dit uitstellen.
Doet me echt zeer. heb er ook last van enzo..

Dan heb ik heel slecht nieuws voor je: hiermee moet je nog leven tot je in de overgang gaat raken...zo ongeveer tot je 50e dus... :D
Tja, vrouw zijn heeft voor- maar ook nadelen. Het is even wennen maar je bent niet voor niets een vrouw aan het worden dus kop op, niet piepen en doorbijten; we doorstaan dit allemaal hoor dus jij redt het dan ook wel!

En wat betreft tampons: maakt geen ruk uit welk merk. Ik heb AH Eigen Merk en bevalt prima. OB's beter? Hmm wel duurder maar beter??? Ik merk geen verschil.
Dat ding, afhankelijk van je hoeveelheid bloedverlies, gewoon een paar uurtjes inhouden en dan verversen. Goed je vingers wassen erna hè? Je moet gewoon even de slag te pakken krijgen en je raakt vanzelf geoefend erin. Ik zit op wc, tampon in papiertje al tussen mijn tanden, huppa plasticje eraf, touwtje uit de achterkant trekken, met toiletpapier mijn edele deel afdrogen (de tampon die ik in heb trek ik eruit voordat ik een plas ga doen), na afdrogen edele deel gaat tampon met het kopje het gaatje in en met mijn middelvinger duw ik hem naar binnen.
Hij zit goed als je hem niet 'voelt' zitten bij iedere beweging die je maakt. Vergeet vooral niet de vorige eruit te halen en geen tampons door de plee spoelen he om verstopping te voorkomen :+

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:53

Jeetje; jij hebt het wel erg, zeg!
Zelf is het bij mij heel onregelmatig, en dan bedoel ik ook heel erg onregelmatig... Ik was ook laat 'begonnen', zeg maar. De ene keer heb ik er heel erg last van, met buikpijn, rugpijn, misselijkheid en bijna moeten flauwvallen. De andere keer voel ik het niet eens aan komen!
Het is bij mij ook niet te zeggen wanneer het weer eens zo ver is, en het kan ook tijden uit blijven. Erg lastig allemaal, al heb ik er niet zo'n moeite mee als het weer eens een poosje weg blijft! ;) (Over mogelijk zwanger zijn maak ik me ook geen zorgen; dat zou een waar wonder zijn! := )

Beterschap in ieder geval; ik hoop dat het de volgende keren mee gaat vallen!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:57

Imago01 schreef:
Citaat:
Dankjewel
Toch nog liever even meisje willen blijven en dit uitstellen.
Doet me echt zeer. heb er ook last van enzo..

Dan heb ik heel slecht nieuws voor je: hiermee moet je nog leven tot je in de overgang gaat raken...zo ongeveer tot je 50e dus... :D
Tja, vrouw zijn heeft voor- maar ook nadelen. Het is even wennen maar je bent niet voor niets een vrouw aan het worden dus kop op, niet piepen en doorbijten; we doorstaan dit allemaal hoor dus jij redt het dan ook wel!

En wat betreft tampons: maakt geen ruk uit welk merk. Ik heb AH Eigen Merk en bevalt prima. OB's beter? Hmm wel duurder maar beter??? Ik merk geen verschil.
Dat ding, afhankelijk van je hoeveelheid bloedverlies, gewoon een paar uurtjes inhouden en dan verversen. Goed je vingers wassen erna hè? Je moet gewoon even de slag te pakken krijgen en je raakt vanzelf geoefend erin. Ik zit op wc, tampon in papiertje al tussen mijn tanden, huppa plasticje eraf, touwtje uit de achterkant trekken, met toiletpapier mijn edele deel afdrogen (de tampon die ik in heb trek ik eruit voordat ik een plas ga doen), na afdrogen edele deel gaat tampon met het kopje het gaatje in en met mijn middelvinger duw ik hem naar binnen.
Hij zit goed als je hem niet 'voelt' zitten bij iedere beweging die je maakt. Vergeet vooral niet de vorige eruit te halen en geen tampons door de plee spoelen he om verstopping te voorkomen :+

En ik maar denken dat ik de enige was met een tampon tussen mijn tanden :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:05

Imago01 schreef:
Je moet gewoon even de slag te pakken krijgen en je raakt vanzelf geoefend erin. Ik zit op wc, tampon in papiertje al tussen mijn tanden, huppa plasticje eraf, touwtje uit de achterkant trekken, met toiletpapier mijn edele deel afdrogen (de tampon die ik in heb trek ik eruit voordat ik een plas ga doen), na afdrogen edele deel gaat tampon met het kopje het gaatje in en met mijn middelvinger duw ik hem naar binnen.

:D :D
Ik moet toch even lachen, wat omschrijf je dat allemaal beeldend :P
Zie het gewoon voor me nu :D

Maar wellicht handig voor de TS, ik denk niet dat het duidelijker uit te leggen is :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:12

jeetje meid, dat klinkt wel heel erg vervelend! Ik ga met de rest mee dat ik vermoed dat het een buikgriep was in combinatie met je ongesteldheid. Wel echt superfijn dat je het kan bespreken! Ik kan me nog herinneren dat ik de eerste keer met wc papier in mn onderbroek liep omdat ik het niet durfde te vertellen (tja ik was 11...)
Hoe voel je je nu? Al wat beter? Ik zou gewoon volgende keer afwachten en kijken of het dan weer zo gaat en dan inderdaad direct door naar de huisarts.

Ik ben ook zo'n persoon die al vroeg aan de pil ging wegens klachten. Ik was elke keer een week lang uit de running, kon bijna niet uit mn bed komen van de buikpijn, rugpijn en migraine. Ik was ook gerust 9 dagen ongesteld, een week niet en dan weer. Onregelmatig, langdurig en nogal veel waardoor ik al snel overging op supertampons ipv maandverband, die laatste moest ik elk half uur vervangen... Sindsdien nooit meer maandverband gedragen! Je went vanzelf aan het gebruik en je moet gewoon uittesten wat jij zelf prettiger vind! Ik heb trouwens wel tot mn 14e gewacht (dus 3 jaar ongesteld) omdat mn moeder eerst wilde weten of het niet beter zou worden als mn lichaam eraan zou wennen. Niet dus... Heb nu nog steeds 2 dagen verschrikkelijke buikpijn.
Qua tampons vind ik OB en kotex het beste maar kruidvat eigen merk is ook wel goed en de helft goedkoper. Op zwaardere dagen moet ik toch echt ob gebruiken, ik merk dat eigen merk tampons toch echt niet genoeg opnemen en ob is prettiger in gebruik!
Qua pijnstilling zweer ik bij Aleve Feminax! Ik heb jarenlang ibuprofen, paracetemol en noem maar op geprobeerd en dit is het enige wat echt werkt bij mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:21

Erg leuk topic voor als je vrienden/familie/hond stiekem meelezen.:Y)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:23

Anthea schreef:
Erg leuk topic voor als je vrienden/familie/hond stiekem meelezen.:Y)

Geeft dat dan? Er is niks raars aan ongesteldheid en ziek zijn toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:27

Nee, maar kleine jochies vinden dat nog heel grappig en leuk. :+

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:55

Citaat:
En ik maar denken dat ik de enige was met een tampon tussen mijn tanden

:D :x _O-

Tja...ik heb anders handen tekort hoor. Gelukkig heb ik me nog nooit vergist in de nieuwe of reeds gebruikte tampon whahahaha

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 13:13

Voel me gewoon normaal nu,. Heb nu ob mini in .

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:18

Zelf had ik toen ik voor het eerst ongesteld was (ik was toen 13) enorme buikpijn. Ik kon niet naar school van de pijn en lag soms op de grond te rollen van ellende. Ik heb toen een tijdje Femapirin (of zo) gehad, maar die at ik toen als snoepjes dus dat kon ook niet te lang doorgaan. Vervolgens ben ik toen naar de huisarts gegaan en die heeft me de anticonceptiepil Microgynon voorgeschreven. Dat heeft echt geholpen en al ben je dan nog wel heel jong, elke maand die ellende wil je ook niet. Ook mijn ouders maakten daar destijds geen probleem van. In ieder geval zou ik sowieso de huisarts even raadplegen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:10

Corelli schreef:
JustaLive schreef:
Toch blijf ik die dingen eng vinden, en het is bij mij allemaal heel gevoelig enzo.. Met eruit halen ook..

Beetje een rare vraag misschien, maar was de tampon dan wel goed vol gezogen toen je hem eruit haalde? Als een tampon namelijk niet vol is, gaat het inderdaad allemaal wat stroever en dat kan dus ook gevoelig zijn :j

Dat weet ik ook nog wel, van toen ik net tampons gebruikte (op mijn 14e denk ik?). Dat eruit halen doet echt zeer eerst, ookal zit ie wel vol. Een heel raar gevoel, kan het niet omschrijven maar wel echt een k*tgevoel. :D

Zelf heb ik trouwens verder nooit buikpijn ofzo ervan, helemaal niks. *D
Ik hoop voor jou TS dat het nog wel minder erg wordt. :(:)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:23

Ik zal het nog mooier vertellen..
Heb nooit last gehad van mijn menstruatie, ook niet van doorlekken ofzo. Merkte het altijd precies als ik ongesteld werd (dat mijn ondergoed nog schoon was, maar met afvegen was alles rood.) Nja, toen aan de pil gegaan, geen problemen mee (mijn cyclus is/was extreem kort. Ik was elke 2/3 weken aan de beurt ;( Vandaar de pil genomen.)
Tot ik ging doorslikken, voor enkele maanden steeds. Als ik toen ongesteld werd, naaah.. Een buikkrampen, waarbij ik dacht dat ik doodging! Van de pijn kon ik niet staan, zitten, liggen.. Positie maakte niet uit. Je voelt je zo verschrikkelijk dan |( En toen kwam ik erachter dat een kruik helpt! Dat ding brengt echt zoveel verlichting, dat ik weer normaal kon eten en een beetje lopen enzo. (ik neem zo min mogelijk medicatie, neem al genoeg..)
En nu ik weer braaf elke maand de klos is, is het weer een stuk minder. Regelmatig ongesteld zijn heeft toch z'n voordelen :o

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:30

Wat ben ik toch gelukkig als ik zo opmerk dat ik nooit ergens last van heb. Ik kan op de
dag zeggen wanneer ik aan de beurt ben en daar heb ik alleen een kalender voor nodig,
geen rare buikkrampen.

Mijn moeder vertelde mij altijd dat je, wanneer je er echt last van krijgt, gewoon aan
de pil kan gaan. Ik denk dat het dus gerust bij jou kan, ookal ben je nog vrij jong. Zodra
je voor het eerste ongesteld wordt mag je eigelijk al aan de pil.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:15

Ik kreeg hier pas na een jaar menstrueren last van. 2 jaar terug ben ik voor het eerst ongesteld geworden. En nou als ik ongesteld ben heb ik vaak ook hele erge buikpijn en moet ook vaak overgeven enzo. Heel vervelend..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:20

Ik ken het probleem, ik gaf zelf ook altijd over van de pijn, de eerste paar dagen lag ik plat en kon gewoon niks binnenhouden en had teveel pijn om op te staan.

Erg vervelend, tot ik 14 werd en de pil ging slikken (anticonceptie) en hier is het een stuk minder van geworden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds veel last van mijn menstruatie heb, maar minder dan "vroeger". Wel heel fijn, maar leuk is anders!

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:23

:(:)

ken dat... ik ging vroeger ook elke maand onderuit... elke keer moesten ze me van school komen halen omdat ik gewoon van mn stokje ging van de pijn. bij mij is het al veel beter nu ik een pil neem, maar dat heeft ook zn nadelen natuurlijk...