als ik moe ben ga ik staren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: als ik moe ben ga ik staren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:03

ik doe het ook hoor.. :P
Ik vind staren soms wel fijn,, en dan moet ik me ook weer terug naar de tijd trekken zeg maar..
volgens mij heeft (bijna) iedereen er wel last van, dus je bent niet de enige :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:07

Dat doe ik ook! Soms ook voor de computer dan moet
ik echt even met mijn hoofd schudden om eruit te komen. :7

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 17:13

HSP is High sensitive person

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:21

Ik heb het ook, wanneer ik moe ben begin ik al snel met staren.

Zelfs als ik op bokt zit. :Y) Dan staar ik zo lekker naar dat blauwe scherm, zelfs nu merk ik dat ik zin heb om te staren.. :P

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:22

Dat heb ik ook... Ik heb daarnet toevallig even gegoogled op HSP, en veel dingen komen wel overeen bij mij. Maar ik weet niet of het gwn komt doordat ik oververmoeid ben momenteel of dat ik het al langer heb enz.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:51

Arvanti_Haf.

Bedankt voor het verwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:26

He wat leuk staarders! Ik staar ook veel, ben me er wel bewust van, maar ik kan me er inderdaad soms moeilijk uit zetten. Ik moet ook mijn best doen om niet in het staren te vervallen in de auto. Ik staar mijn hele leven al en wat er vaak op attent gemaakt. Ik hoor mensen wel tijdens het staren en ik krijg alles ook wel mee, maar allees ietsje later en ik kan het niet opbrengen om dan te reageren als ik staar. Wel irritant soms. Volgens mij zit het bij mij in de genen, mijn zoon van 3 doet het ook.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:28

ik doe dat onbewust als iemand lang tegen me praat, :+

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 23:29

ik heb ook dat ik alles wel hoor, en ietsje later reageer! geinig he? dat er nog zoveel herkenning komt!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:30

Arvanti_haf schreef:
ik heb ook dat ik alles wel hoor, en ietsje later reageer! geinig he? dat er nog zoveel herkenning komt!

idd! ik reageer dan altijd enthousiast :+

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:36

hier ook een rasechte staarder
heeerlijk. een soort verslaving zo klinkt het, en voelt het soms ook eigenlijk. want je moet je zelf echt dwingen er uit te komen, en verder te gaan met..werken..praten..opschieten want je bent te laat!!!
het kan bij mij in elke situatie :) en dan lekker wegdromen.

ik grapte altijd met mn oud-collega's; wat doe jij voor werk? oh, ik staar!
want we deden het allemaal:P

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 23:37

jah, vind ik ook leuk! tis zoiets "simpels' maar dan toch zo herkenbaar!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:45

Ik heb er tijden last van gehad in de auto.. vooral savonds. Heeeel vervelend, en ik werd er eigenlijk een beetje bang van. Mezelf echt terugmoeten halen, dat kostte zelfs enige moeite!
Dan zat ik al op de snelweg, en bedacht ik me tijdens het staren dat ik nou toch wel op moest letten hoor!
Nu heb ik er eigenlijk haast geen last meer van, ik rij eigenlijk nooit meer savonds, maar wel veel overdag, en dan gebeurt het nog maar een enkele keer :)
Grappig dat blijkbaar zoveel mensen daar last (nouja 'last') van hebben. Ik ervaarde het wel als een echte last trouwens.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:04

Ik heb het ook. Precies zoals het hier word omschreven door anderen. Het dringt dan niet tot me door wat anderen zeggen. Ben dan echt in een soort trans. En dan bedenk ik me vaak ineens: "O sh*t diegene praat! Moet wel ff intresse vertonen :')" [Tis niet dat de verhalen van anderen me niet boeien, maar ik kan mn hoofd er gewoon niet bij houden ofzo..] Meestal reageer ik dan ook een beetje wazig in de zin van: "Uhuh.." "ja.." "nee.." "ja.. ik weet niet..." Voel me dan altijd heel aso :o.
Ik staar trouwens vaker als ik heel moe ben.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:23

Ik heb het zelfde als jij ,
dan zeggen mensen , wat kijk je nou ,
terwijl ik het geeneens door heb.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:44

Ik herken het, vooral als ik inderdaad erg moe en druk ben en even rustig kan gaan zitten :j Ik kijk dan ook nergens bewust naar en geloof ook niet dat ik bewust aan het nadenken ben, het voelt haast als slapen met je ogen open :)) Om eruit te komen is soms zo lastig, vooral als je je aandacht toch echt weer ergens bij moet houden, zeker als mensen en in mijn geval ook leerlingen (sta net als jij voor de klas) iets vragen!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:55

@ Maethoriel: Jouw omschrijfing klopt ook wel idd. Ik voel het nu ook. Heb vanacht moeten door werken tot half 4 sochtends om iets af te krijgen. En ik loop al de hele dag te staren. Zelfs tijdens een hele belangrijke pressentatie die ik vandaag bleek te hebben. :+ [Dat kregen we gister even te horen.. vandaar dat ik zo laat door moest werken.. :\].
Anyway, tijdens die pressentatie kreeg een van de docenten steeds het idee dat ik hem niet begreep omdat ik met grote glazige lege ogen naar het scherm zat te staren... En ik steeds mezelf terug roepen en zeggen: "Ik begrijp u wel.." :+