Mijn leven lang pijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 08:55

marlies85 schreef:
Ik heb chronische rugpijn.Ben bij verschillende soorten therapie geweest.Vaak bij de huisarts geweest, neuroloog, orthopeed en een reumatoloog.Vele foto's, bloedonderzoeken en scan's later weten ze nog niet wat het is.Dus bij deze wil ik je alvast mee geven niet te veel hoop te vestigen op een mri-scan ofzo.

Inderdaad, ik heb precies hetzelfde als bovenstaand :n Lastig maar inmiddels weet ik er goed mee om te gaan.
Ik weet wat ik wel en niet kan doen en dat stress in mn rug springt. Af en toe nog flink balen maar uiteindelijk leer je er redelijk mee te leven :j
Sterkte :(:)

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:00

KiWiKo schreef:
OneDesire schreef:

Fijn dat dat zo opgelost kon worden. Ben alleen benieuwd (niet l*llig bedoeld of zo, gewoon uit interesse): hoe weet je dat het een hernia was, als je niet naar je huisarts geweest bent, die je dan vervolgens weer door gestuurd zou kunnen hebben voor een ct of mri scan ;) ? Neem niet aan dat je chiropractor röntgenogen heeft :+ :D .

omdat mijn zenuw bekneld zat waardoor ik geen gevoel had in mijn linker bovenbeen en zo ongeveer elke beweging die ik maakte wel vreselijk pijn deed :) :) Een van mijn werveld was dusdanig uit zijn verband gerukt dat je dat een acute hernia kan noemen :)

Omdat dit een ongeval betrof en geen jarenlange foutieve stand, is het heel snel weer opgelost :) omdat de wervel vrij makkelijk weer teruggaat en ook veel sneller geneigd is daar te blijven waar deze hoort.

Ok, dat is duidelijk ;) . Overigens geeft een bekkenblokkade dezelfde klachten als een hernia :( . Kan zijn dat ik zelf nog een hernia gehad heb ipv een bekkenblokkade, vlgs mijn therapeut. Dat zei de orthopeed me tenminste. 1 ding is zeker: een slechte rug is verdomd lastig (zeker als ze dan ook nog eens moeilijk gaan doen op het werk, zoals bij mij :( )

Dela

Re: Mijn leven lang pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:29

wat herkenbaar je verhaal..
alleen mijn probleem zit in de schouders/nek..

alle soorten therapie al gehad, scans gehad/mri noem maar op.
maar de dokter gaf maar 1 advies; leer er mee leven...

nou ik beloof je dag in dag uit met pijn leven is geen pretje, het beinvloed mijn hele leven..

nu ga ik dan eindelijk de volgende stap zetten, een andere arts (second opinion) die mij wel kan helpen, want iets in mijn lichaam is niet goed en haal mezelf allerlei rare dingen in het hoofd..

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:56

Ook ik meld me!!

Ook ik heb al jaren pijn mijn rug en ben bij vele mensen geweest! Waaronder dus ook fysio en mensendieck en chiropractie.

Ben net afgelopen woensdag weer in ziekenhuis geweest en weet je wat je na dik twee uur krijgt te horen?
Dat je met je pijn moet leren leven want ze kunnen niks voor je doen. Ze weten niet waar de koude gevoelloze bovenbenen en de uitval in de arm en hand wegkomen. Ja mijn rug is onderin versleten maar daar doen ze nu nog niks aan. Hij zei echt dat als ik bijna in de rolstoel kwam ik in aanmerking kom om mijn rug vast te laten zetten!! Nou dan maar mijn pijn en mijn medicatie elke dag! Elke dag twee tot drie keer (naar gelang mijn pijn)een diclofenac en ik red me wel!!
Kan zelfs weer paardrijden en dat is mij heel veel waard!

Edit: even spelfout eruit gehaald

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 17:39

Mijn vorige dokter (4/5 jaar geleden 2x heen geweest, inmiddels overleden) zei inderdaad dat ik er mee moest leren leven. Maar deze dokter is best wel goed van horen zeggen dus misschien dat ze toch inderdaad dingen uit kunnen sluiten. Als het echt aan mijn spieren/banden ligt dan kan ik daar gewoon therapie voor nemen maargoed, wie weet is er toch wel iets mis.
Ik neem geen pijnstilling (ben zo iemand die het heel makkelijk weer uitkotst, kan er niet echt over.. als ik pijnstilling neem is het gewoon oplosbaar).

Nouja dit topic is niet alleen voor mij maar kunnen we elkaars probleem misschien duidelijk maken en er zitten altijd tips tussen!
Ik zal volgende week afspraak maken voor woensdag bij de dokter, kijken wat die er van zegt.
Wel is het nu wat meer te verdragen dan begin van de week en vorige week.

Paardrijden kan ik overigens wel doen, doet geen pijn (soms wel na de tijd). Ik kan dat dus wel doen zolang de bewegingen maar een gewoonte zijn bij mij, hele stijve of andere types paarden lukt niet, dan heb ik wel pijn.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:18

chiropractor is echt heel goed. Zie dat je in Friesland woont, in Zuidbroek in Groningen zit er eentje die erg goed is, heeft mensen al van verschillende ernstige dingen genezen...

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 19:43

Dank je wel! Ja ik zal op internet wel even zoeken welke dichtbij ligt om daar een keer heen te gaan.
Ik ga woensdag eerst dokter even afwachten :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 09:41

Afspraak bij dokter voor woensdag is gemaakt :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 14:08

Ik krijg een verwijzing voor een revalidatiearts.
Ze wou me eigenlijk naar een sportarts hebben maar die kon ze niet in de buurt vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:18

Ik heb wonderbaarlijke verhalen gehoord over een bepaalde behandeling. Misschien is het ook iets voor jou?

http://www.origene.nl/

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 21:19

Ik zal het even doorlezen :)

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:32

ik heb een vrij zwakke rug, moet ook vooral zorgen dat ik de juiste spieren span de ook loslaat. anders krijg ik kramp, zeurende pijn of zet ik m'n hele rug vast. hier heb ik mee om leren gaan bij mensendieck