Wanneer narcose uit je lichaam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Novalues

Re: Wanneer narcose uit je lichaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:17

Toevallig ben ik afgelopen zaterdag geopereerd voor een korte operatie: 1,5 uur. De narcose was denk ik uit mijn lichaam op zondag. Maar nu ben ik op zich nog steeds een beetje vergeetachtig, maar ik weet niet of dit er mee te maken heeft.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:20

Ik kreeg een spoedoperatie na een ongeval (met een paard :P) en ik heb zeker wel een week lang écht last gehad van de narcose. Ik moest dan ook gewoon in de middag slapen, voelde me de eerste drie dagen vooral zwaar aangeschoten. Niet qua stemming, maar qua beleving van de hele wereld... Raar om dat mee te maken!
Na die week was ik toch minder vermoeid en voelde ik me weer wat helderder. Toch is het iets wat bij iedereen heel verschillend is, ligt er ook aan hoe zwaar je operatie is geweest natuurlijk. Bij mij duurde de operatie 2,5 uur.

Succes, hopelijk voel je je snel weer topfit!

BTW, van het moment dat ik ontwaakte kan ik zelf niets meer herrineren. De dokter zegt dat ik hem netjes heb bedankt voor alles en dat ik blij was dat ik weer 'gemaakt' was. Dat weet ik dus écht niet meer. Ik werd om 2 uur in slaap gebracht, mijn eerste herrinering is van half 6.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:41

Het schijnt dat ik de laatste keer iets riep in de trant van "overschakelen" geen idee of dat op mijn paard of mijn auto sloeg... :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 16:44

Ik had een discman mee genomen en die mocht ik ophouden,maar toen ik arriveerde stopte hij er mee.Dus ik balen,nou het was niet erg zeiden ze we kunnen hem hier ook opzetten. Dus dat deden ze ook.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:47

Ik ben donderdag onder narcose geweest en het 'geheugenverlies' of verstrooidheid, zoals ik het zelf noem, waarover men het heeft, herken ik zeker. Ik weet dus ook niet of dat daardoor komt, maar ik ben net een zeef op het moment.
Verder ben ik alleen de dag zelf nog erg suf en duf geweest, had ook echt even 'concentratieprobleempjes'. Verder heb ik er nu weinig 'echte last' meer van. Ben wel benieuwd wanneer het 'officieel' uit je lichaam is..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 16:48

Nou bij de meeste mensen is het redelijk snel weg,computeren kost me zelfs nog moeite.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:51

ik heb een dikke week last gehad van duizelig en moe!
ik ben geen sec missenlijk geweest gelukkig!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:53

Ik was dezelfde dag het ziekenhuis al uit, die dag wat suf, behoorlijk zere neus en keel gehad.
De volgende dag al eigenlijk niks meer aan de hand. Ik had gasnarcose.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:55

ik ben 13 januari geopereerd aan mijn blinde darm die was ontstoken. Ik ben volledig onder narcose geweest en heb er nu nog behoorlijk wat last van. Heel erg snel moe en vergeetachtig verstrooid.
24 nov 2008 ook geopereerd geweest en ook volledige narcose gehad voor een kijkoperatie in mijn knie.
Sta nu nog op de wachtlijst en feb/maart ben ik weer aan de beurt voor een voorstekruisbanreconstructie.
Dat is dus bij elkaar 3 keer onder volledige narcose binnen een half jaar.
Dit keer heb ik de meeste last van de narcose de 24tigste viel het wel mee. Nu heb ik er wel vrij veel last van maar ik was ook niet gezond toen ik onder narcose ging. Denk dat dat er ook wel voor een deel mee te maken heeft gehad.
Ben zeer benieuwd hoe ik me de volgende keer ga voelen.

Groetjes Yvette

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:37

Hangt heel erg af van je conditie. Mijn vader is 2 weken geleden 3 uur onder narcose geweest, en was meteen daarna weer klaarwakker, en heeft ook nergens last van gehad. Hij heeft dan ook een goede conditie.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 07:52

Klopt speelt allemaal mee, ik zelf ben al weken moe ondanks dat ik 3 keer per week naar de sportschool ga.Dus dan is dit een klap er boven op.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:28

Misschien is wat Anna14 zegt ook wel waar ja: Ik ben echt een goede conditie, dus misschien ben ik daarom vrij snel "bij". Ben nog wel een beetje vergeetachtig en ook wel chagreinig enzo, maar heb het idee dat het toch vrij snel over is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:32

Ik ben 2 keer kort achter elkaar onder narcose geweest, na de 2e keer heb ik er 6 maanden last van gehad.

Probeer zoveel mogelijk water te drinken en dan wel liters de eerste 2 a 3 dagen na de narcose, dat gaat een heleboel schelen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:34

Ik hou dit even in de gaten ben over 2 weken aan de beurt.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:40

Ik heb vorige week een korte operatie gehad. alleen die nacht erop misselijk etc, maar ben nu nog wel erg moe (komt deels omdat ik een week lang alleen maar in bed lag- moest met mijn voet omhoog liggen).
heb een goede conditie vindt ik zelf, maar nu 2 trappen op en ik ben helemaal kapot

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:28

Ik ben 23 december 6 uur onder narcose geweest. Voor die tijd was ik heel erg ziek, dus in een slechte conditie. Tijdens en na de operatie zijn er complicaties opgetreden waar ik vreselijk ziek van ben geweest. We zijn nu bijna een maand verder en ik ben nog steeds duizelig, ik heb hele erge hoofdpijn en veel concentratieproblemen.

De artsen hebben gezegd dat ik zowel voor als na de operatie er zo slecht aan toe was dat het nog wel een half jaartje kan duren voordat ik er weer bovenop ben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:34

Ik had ook een prima conditie, maar dat heeft mij iig niet geholpen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:37

Over het algemeen word je niet meer zo snel misselijk van een narcose.

Wel kàn het zo zijn dat je na de narcose nog een aantal weken/maanden wat sneller vermoeid bent, misschien ook een beetje korter van geheugen. Maar dit gaat vanzelf weer over als je ook tijdig je rust neemt :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:41

Ik ben ook een aantal keer onder narcose geweest. En ik ben er telkens een week goed ziek van, hóge koorts gedurende die week. En me daarna nog een paar weken echt verrot voelen. Er zijn echter ook mensen die gelijk na het wakker worden zich weer tip top voelen. Heel persoonlijk dus ;) Ik reageer er iig heel sterk op, wordt ook niet zomaar meer verdoofd, en krijg al helemaal geen narcose meer..

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:01

Ariebombarie schreef:
Over het algemeen word je niet meer zo snel misselijk van een narcose.

Wel kàn het zo zijn dat je na de narcose nog een aantal weken/maanden wat sneller vermoeid bent, misschien ook een beetje korter van geheugen. Maar dit gaat vanzelf weer over als je ook tijdig je rust neemt :)

Ik werd 'wakker' en het eerste wat er uit mij kwam was: blugh, borrel, borrel, ik ben missellliiijjjjkkkkk.....

En niet zo'n heel klein beetje ook, getsie! Ik voel me niet zo snel misselijk, zelfs niet bij verkeerd voedsel, maar dit overtrof echt alles hoor! Was blij dat er toevallig iemand naast me stond, die me meteen het één en ander gaf tegen de pijn en misselijkheid.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:08

idem hier, ik was echt kotsmisselijk (letterlijk) en dat heeft lang geduurd, ondanks dat ik ook meteen iets kreeg ertegen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:11

Ik was tijdens het bijkomen ook verschrikkelijk misselijk, kan zijn dat ik mede door de morfine dit had, maar zelfs de sondevoeding gooide ik er keer op keer uit

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:19

ik ben bijna 2 weken terug onder narcose geweest en hoewel ik er normaal gesproken amper last van heb ben ik er nog niet bovenop. Vooral vermoeidheid, concentratieproblemen en een totaal waardeloze motoriek. Misselijk ben ik gelukkig niet geweest.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:39

ik ben best wel al vaak onder algehele narcose geweest, ook kort na elkaar. ben echt nog nooit misselijk geweest en inmiddels kunnen ze je ook iets geven tegen de misselijkheid, in je infuus. dus daarom zei ik in het algemeen :D

@ echwel: morfine kan je idd in combi met (uitwerkende) narcose misselijk maken :j

@delerium: damn... :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:35

Lielle schreef:
Ik had ook een prima conditie, maar dat heeft mij iig niet geholpen.

hier hetzelfde... :+