Niet normaal groot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:47

Ik ben geschat op 1.85, ben nu 17 en zit er behoorlijk in de buurt (groei nu als het goed is niet meer, hooguit in de breedte). Ik zit er niet mee dat ik zo lang ben, vind het alleen jammer dat er een hoop jongens kleiner zijn dan ik :+ Hakken draag ik alsnog wel, maar ik kan er toch niet op lopen, dus meestal worden het gewoon platte schoenen. Ik heb gelukkig wel 'gewoon' schoenmaat 41, dus met schoenen geen probleem.

Ik denk dat er weinig anders op zit dan je er bij neer te leggen, het valt echt wel mee hoor!
Laatst bijgewerkt door LizMD op 17-01-09 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:47

Ik zou juist blij zijn als ik zo lang zou zijn. Helaas zit dat er niet meer ik en blijf ik 1.63 ;) Maar kan me best voorstellen, dat je als jong meisje al zo groot bent, dat dat behoorlijk lastig/vervelend is..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:51

Rienn schreef:
Ik zou juist blij zijn als ik zo lang zou zijn. Helaas zit dat er niet meer ik en blijf ik 1.63 ;) Maar kan me best voorstellen, dat je als jong meisje al zo groot bent, dat dat behoorlijk lastig/vervelend is..

en dat is het ;)
mijn kind is 10 jr zit in groep 6 en is al jaren de grootste van de klas
zijn vriendje is 3 mnd ouder en komt met de kruin tot zijn schouder :+ erg raar om die 2 samen te zien

en het is al zijn hele leven hinderlijk geweest ,omdat mensen hem ouder schatten dan hij is en daardoor hem anders bekijken en behandelen :( zijn hele nare situaties door geweest
maar straks als hij 14 jr is en op de hogere school zit is het groot zijn alleen maar mooi meegenomen :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:55

mirgino schreef:
Rienn schreef:

en dat is het ;)
zijn vriendje is 3 mnd ouder en komt met de kruin tot zijn schouder :+ erg raar om die 2 samen te zien

en het is al zijn hele leven hinderlijk geweest ,omdat mensen hem ouder schatten dan hij is en daardoor hem anders bekijken en behandelen :( zijn hele nare situaties door geweest
maar straks als hij 14 jr is en op de hogere school zit is het groot zijn alleen maar mooi meegenomen :D

precies, zo moet je denken! Ik ben 24 en klein en ik word ook altijd veel jonger geschat.. Mensen schatten mij vaak als 18, 19 en enkele keren 20 of 21. Ik vind het nu niet meer erg, maar heb het wel een lange tijd lastig gevonden. Volgens mij maakt het niet uit hoe lang, klein, dik of dun je bent. Het is nooit goed.. ;)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 01:33

mirgino schreef:
en dat is het ;)

Hahaha, sorry dat ik hierom moet lachen maar vind dit zo herkenbaar! Ik was op jonge leeftijd ook altijd al de grootste van de klas (als meisje zijnde versloeg ik zelfs de meeste jongens) en mijn beste vriendinnetje toen was de kleinste van de klas :+

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 01:43

Mijn oudste dochter is 6 jaar en 1.34m en heeft schoenmaat 34
En dat terwijl papa "maar" 1.80 is en ik 'maar' 1.67m
Vind het soms wel sneu voor der want mensen zien der altijd voor ouder aan,terwijl het echt nog gewoon een klein meisje is.
Ik maak me nog geen zorgen over der lengte.
De schoolarts daarentegen wel.
We moeten aanstaande week weer langs komen voor metingen want ze vinden der wel aan de hele lange kant :Z

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:17

mirgino schreef:
en dat is het ;)

Ik was vroeger ook altijd de grootste van de klas.. Toen ik 10 jaar was, was ik ongeveer 157cm geloof ik, toen ik 12 was 161cm. De helft van mijn klas kwam toen amper tot aan mijn kin. Ik ben echter gestopt met groeien rond mijn 12 :D, waardoor ik nu altijd het kleintje in de hoop ben, met mijn 1.63 :+

Char_elle

Re: Niet normaal groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:00

Ik ben altijd de grootste van de klas geweest, erg vervelend maar je deed er niks aan.
Ik had heel vroeg een groeispurt, en werd op 1.80 geschat. Ik ben nu 1.73 en 15 jaar een ik groei echt niet meer. Hooguit 1 cm.
Ik zou je dus niet zo druk maken, je doet er toch niks aan.
En nu voel je je groot omdat alle jongens veel kleiner zijn, maar straks in de 3e klas gaan die groeien en dan ben je echt niet meer zo groot.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:52

saskiakefie schreef:
Karennnn schreef:
Daar zou ik me niets van aantrekke :) Toen ik 13 was schatte ze me ook tegen reuzegroot.
Uiteindelijk ben ik 1.81m geworden. Mijn vader is 1.82m, moeder 1.75m en zus 1.75m...
Vroeger vond ik dit soms wel erg, maar het heeft ook massas voordelen; Zo ondervond ik in de overgang pony-paard véél minder problemen dan mijn mede-overgangers die slechts 1.65m ofzo waren :)
En lange benen voor het paardrijden is vaak toch lekker meegenomen hoor ;)
Enigste nadelen zijn 1) dat ik nooit pumps kan dragen en er wel helemaal gek van ben :P
en 2) Dat ik bij de pony's ontzettend korte beugels had omdat ik anders met mijn been de balk eraf trok.
Ik ben dan ook op mijn 14 al naar de paarden overgegaan. Eenmaal bij de paarden speelt het enkel in mijn voordeel ;)

P_A_R_Love : Ik met mijn 11e :)

hihi dat kan ik geloven ;) maar ik zou eigenlijk al vroeger moeten overgegaan zijn ivm mijn lengte hoor, maar ik ben pas op mijn 11 beginnen rijden en dan meteen met een paard beginnen vonden we dan niet zo verstandig ;)

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:56

Meetje22 schreef:
Mijn oudste dochter is 6 jaar en 1.34m en heeft schoenmaat 34
En dat terwijl papa "maar" 1.80 is en ik 'maar' 1.67m
Vind het soms wel sneu voor der want mensen zien der altijd voor ouder aan,terwijl het echt nog gewoon een klein meisje is.
Ik maak me nog geen zorgen over der lengte.
De schoolarts daarentegen wel.
We moeten aanstaande week weer langs komen voor metingen want ze vinden der wel aan de hele lange kant :Z

als je jong bent is dat niet leuk ook niet!
Toen ik bij de pony's begon stond er telkens op mijn puntenblad: Amazone te groot voor pony.. Terwijl er kinderen waren die 3-4jaar ouder waren, die nog tegen mij reden.
Maar naargelang je ouder wordt, krijgt het volgens mij meer voordelen :)
Ik ga nu mss even een rare vergelijking maken :D maar jaarlingen die 1.60m zijn, denken ze ook altijd van dat wordt een reus, maar al vaak is het tegendeel bewezen. Echter ook jaarlingen van 1.40m of kleiner die uiteindelijk nog 1.65m ofzo worden... We kunnen ons wel baseren op bepaalde testen maar ook vaak loopt het compleet de andere kant uit..

(verder sorry ivm de vergelijking kind ~paard :P maar dat was om wat meer argumentatie te hebben ;) )

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:58

Nou meid, hier de persoon die wél tot de 1.95 uitgegroeid is.. ;)
Ben nu 18, ben altijd groter geweest dan mijn klasgenoten, ben er altijd mee gepest geweest,maar weet nu voor mezelf op te komen en er zijn zelfs vrienden groter dan ik!

Als je wat weten wil ofzo, PBmaar hoor ;)

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:59

_likepink_ schreef:
Heey!

Ik zat nu eigenlijk met een probleempje,namenlijk.
Ik ben echt niet normaal groot voor mijn leeftijd en ga nu weer een groeispurt in.
Ben nu net 12jaar en al 1.71 .
Nu word ik geshat later om 1,95 te worden,ok het zal niet altijd precies kloppen,maar alsnog nu zit in weer in een groeispurt,in october was 1,68 en binnen 3maand gewoon weer 3cm.En het blijft maar doorgaan,iedereen kijkt me op als een reus en soms vind ik dit echt erg iritant,ik ben nog groter als de 4de klassers van hier soms.En begin al te hangen bij een e pony bijna paard,nou lekker dan als ik 1,90 ben := .
Nu weet ik wel dat er een sport is waarvan je niet meer groeit maar daar wil ik niet aan beginnen,maar ik heb ook geen zin om met me hoofd de wolken in te lopen.
Nu wil ik wel weten of het tegenwoordig normaal is.Ik ben nu al een heel stuk groter als mijn moeder.En als ik gewoon dingen doe hoe ik word aangesproken nou fijn om een vuurtoren te zijn := wie wilt er een stuk van me hebben? := :P

Gr!

Ik was op mn 12e net zo lang als jij nu bent :D ben uiteindelijk 1.76 geworden en ben 23 dus ga nu echt niet meer groeien :D
Terwijl mn ouders en broer en zus allemaal in de 1.85 of langer zijn.
Dus het hoeft niet persee hoor :D

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:30

Hmm, ik ben 1,64 en werd geschat op minimaal 1.75. En ben al 2 jaar niet gegroeid. 1,71 is niet zo heel erg lang, misschien groei je nog een paar cm maar er is ook een kans dat je geen 1,95 wordt.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:32

Ik zou echt zo groot willen zijn! Kon ik ook meer wegen :+ Niks van aantrekken joh, bedenk maar of ik het zo leuk vind om klein te zijn (1.64 en 14 jaar is wel normaal maar iedereen is groter zowat). Als je groot bent lijk je nog stoerder ook :Y)

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:54

mirgino schreef:
ja joh, niets aan te doen
mijn zoontje is ook geschat op 2.05cm
hij is net 10 geworden en is nu 1.63cm met schoenmaat 42/43
hij blijft ook maar groeien[ je ziet hem bijna langer worden :+ ]

er is mij verteld dat wanneer hij echt te groot gaat worden hij tijdens of na de pubertijd aan de groeiremmers kan

maar we hebben een jaren geleden foto`s van zijn hand laten maken en daar was gelukkig geen abnormale groei op te zien.

ben jij ook onderzocht?

Maar wat is echt groot? Ik vind 2 meter 5 voor 'n man niet extreem. Maar ja, ik heb dan ook een vriend van 2 meter, dus misschien een andere kijk erop.

Zelf ben ik aan de hand van mijn hand geschat (ik was echt nog jong) dat ik onder de 1.80 zou blijven. Ik was echter altijd heel erg groot. Maar goed.. ik was toen ik 12 was ongeveer 1.75 lang. Inmiddels ben ik 20 en al zeker 6-7 jaar uitgegroeid. Ik ben op 1.77 blijven steken.
Dus wat voorspeld was klopte. Dit was niet een voorspelling aan de hand van het doortrekken van die groeilijnen in groeitabellen, want als ik daar naar had gekeken was ik de 2 meter nu wel over geweest. :+

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:14

:wow: hier voel ik me heel klein:D
ik ben altijd klein geweest, mn ouders zijn ook niet groot.
papa is 1.70m en mama is 1.68m
ikzelf ben 1.60-63 ofzo.. en ik groei normaal niet meer.
ik ben eigenlijk wel blij dat ik maar zo klein ben, vind kleine mensen mooi,
maar grote mensen hebbe echt knappe benen vaak, daar ben ik wel jaloers op :Y)
ik heb maatje 37-38 schoenmaat

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 08:23

Ecudes schreef:
mirgino schreef:
ja joh, niets aan te doen
mijn zoontje is ook geschat op 2.05cm
hij is net 10 geworden en is nu 1.63cm met schoenmaat 42/43
hij blijft ook maar groeien[ je ziet hem bijna langer worden :+ ]

er is mij verteld dat wanneer hij echt te groot gaat worden hij tijdens of na de pubertijd aan de groeiremmers kan

maar we hebben een jaren geleden foto`s van zijn hand laten maken en daar was gelukkig geen abnormale groei op te zien.

ben jij ook onderzocht?

Maar wat is echt groot? Ik vind 2 meter 5 voor 'n man niet extreem. Maar ja, ik heb dan ook een vriend van 2 meter, dus misschien een andere kijk erop.

Zelf ben ik aan de hand van mijn hand geschat (ik was echt nog jong) dat ik onder de 1.80 zou blijven. Ik was echter altijd heel erg groot. Maar goed.. ik was toen ik 12 was ongeveer 1.75 lang. Inmiddels ben ik 20 en al zeker 6-7 jaar uitgegroeid. Ik ben op 1.77 blijven steken.
Dus wat voorspeld was klopte. Dit was niet een voorspelling aan de hand van het doortrekken van die groeilijnen in groeitabellen, want als ik daar naar had gekeken was ik de 2 meter nu wel over geweest. :+

ik vind boven 2 meter groot.

dan heb je vaak obstakels in je leven,oa van bv een bed dat te kort is,schoenmaat die extreem is en weinig leuke schoenen te vinden
kleding wat lastig kopen word,een autostoel of gewoon stoelen in het algemeen
ik kan veel dingen bedenken die erg lastig zijn voor grote mensen boven 2 meter.
dus ik hoop echt dat hij onder die 2 meter blijft.

of hij stopt met groeien? hij is net 10 geworden en nu 163cm
is toch weer 2 cm groter sinds okt.

het lastige voor hem is dat hij groeipijn heeft zo nu en dan
zijn benen doen dan zeer,of zijn armen
ik kan me geen voorstelling maken wat hij voelt maar als je kind huilt van pijn word je daar niet vrolijk van.
zelf weet hij dat hij groot is ,maar heeft daar geen probleem mee
hij ziet de voordelen er wel van in :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 08:31

Ik ben vroeger ook erg snel gegroeid, de schattingen waren toen dat ik op de 2.07 zou gaan eindigen. Dit werd geschat in het ziekenhuis aan de hand van foto's van mijn groeischijven.
Ik zou aan allerlei hormonen moeten gaan om op een normale lengte te gaan eindigen. De bijwerkingen zouden kunnen zijn: zware stem, baard of snorgroei, grote borsten enzovoorts.
Ik wilde dat allemaal niet dan maar lang.
Uiteindelijk ben ik op 1.87 blijven steken. Dus dat valt best mee zeker tegenwoordig ben ik de langste niet meer. Mijn 2 neefjes zijn wel over de 2 meter heen maar ook niet extreem zoals bij mij voorspeld was.
Tegenwoordig zijn er vele winkels voor lange mensen, extra lange bedden, lange kledingmaten, grote schoenen dus dat hoeft echt geen probleem meer te zijn! Mijn moeder heeft schoenmaat 45 en kan altijd goed slagen voor leuke schoenen terwijl ze niet eens zo lang is met 1.76. Ik heb met mijn lengte maat 41 en dat is niet zo groot alleen wel een hele gangbare maat en dus niet altijd leuke schoenen in te vinden omdat ze zo snel weg zijn.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:14

@ Meggiemeg, dan mag jij me wel eens een paar winkels vertellen die lange kledingmaten hebben, hahaha. Ik kan altijd maar in 1 winkel'keten' slagen en dat is nog een vrij onbekende winkel :)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:18

Ik was ook altijd de langste in de klas, de langste in de vriendengroep etc etc... het is nou eenmaal zo, is niets meer aan te verandere, maar erg blij met mijn lengte ben ik niet...
IK werd geschat op 1.83 en ben 1.88. Tot mijn 17e ongeveer ben ik hard gegroeid en was toen zo'n 1.86, daarna ben ik tot mijn 20e zo'n beetje nog die laatste 2 cm gegroeid....

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:37

Meldt zich :+ ben nu 21 en 1,91m en zal niet meer groeien, maar ben al járen de langste van de klas (volgens mij altijd geweest), duurde geloof ik tot 4VWO voor die jongens es een beejte gingen groeien en in de buurt kwamen, zodat ik niet meer zo ontzettend de langste was :+

Maar ach, kleding kopen gaat goed, Miss Etam heeft leuke langere mode en verder is het veel mazzel hebben en tegen dingen aanlopen. Heb ook schoenmaat 43 en koop bij Callandschoen in R'dam altijd leuke schoenen, maar wel duur...en af en toe heb ik mazzel bij de van Haren, dan heb je wel baggerkwaliteit schoenen, maar leuk voor een seizoen en voor 20/30 euro, dus dan hoor je mij niet klagen :)

Vriendjes ook niet al te moeilijk, inmiddels alweer ruim een jaar een schat van een vriend die een stukje kleiner is, maar die het juist prachtig vind dat ik lang ben :+

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:40

Miss Etam hoef ik nooit te proberen (doe het wel telkens weer) maar met mij 1.89 heb ik zelfs met de langere mode van hun nog hoog water :s

Tegenwoordig is het wel zo dat iedereen langer wordt. Nu is sowieso heel mijn familie wel lang dus het zit bij ons zeker wel in de genen. Mijn man is wel een stukje kleiner als dat ik ben maar die vind, zoals ingrid ook al zegt, het prachtig dat ik lang ben.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:46

ja hier ook lange familie...heb een zusje van 19 die nog paar cm groter is dan ik, en een broertje van 16 wat helemaal de 2 meter inmiddels wel haalt :j

Dan heb jij zeker gewoon extreem lange benen, AngelofLove? want de broeken bij Miss etam vallen bij mij prima gelukkig, vaak zelfs aan de lange kant tegenwoordig.
Heb wel broeken nodig met binnenbeenlengte van zo'n 92 cm, 93 voor een echt mooie lange broek...die kom ik ook ngo wel es tegen op de Otto site :)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:49

'Helaas' heb ik extreem lange benen ja, maar ja, we leven er maar mee he :) Zodra ik een broek tegen kom die lang genoeg is wordt ie gelijk gekocht, hahaha. Zo heb ik een periode gehad dat ik 12! nieuwe broeken in 2 maanden heb gekocht en dat jaar daarna kon ik er gewoon geen een vinden :s

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:53

haha ja zo ben ik ook...laatst ook weer, loop ik bij de van Haren, kom ik superleuke laarzen tegen voor niet teveel geld...heb deze winter al 2 paar nieuwe schoenen gekocht..nu dus 3 :+