Goedkope Beautytips, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meliaforever

Re: Goedkope Beautytips, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:38

Offtopic; Je kan jezelf ook abboneren of bookmarken op dit topic. ;)

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:14

Jup, en toen ik vanmorgen wakker werd met een vette kop heb ik het ngo 2 keer gewassen... Maar eruit krijgen lukt niet!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:32

monica08 schreef:
Hebben jullie een tip voor snel vet haar, en dan bedoel ik niet binnen 2 dagen, nee gelijk een kwartier na het douchen alweer..
Eerst en vooral op zoek gaan naar een goede milde (!) shampoo (eventueel eentje speciaal voor dagelijks gebruik). Van agressieve shampoos gaat je haar alleen nog maar meer talg gaan aanmaken. Babyshampoo is bv. heel erg mild, maar dat helpt niet bij iedereen (sommigen krijgen er net vettig haar van, voor anderen is het beter). Moet je even uittesten.
Als je een goede shampoo hebt, mag je je haar best elke dag wassen moest dat nodig zijn. Ik weet immers hoe onprettig het is om mee rond te lopen. Ja ik weet best dat velen zeggen dat je je haar net minder moet wassen, maar geloof me ik heb zelf ondervonden dat dat lang niet altijd de oplossing is. Verder opletten dat je je haar echt heel heel goed uitspoelt, en je kan eventueel ook met koud water naspoelen. Als je haar snel terug vet is, kan je even wat droogschampoo doen op de plaatsen waar het het meest nodig is. Is volgens mij net iets beter dan er talg opsmeren. :)
Ik denk echter dat dit probleem hormonaal zal zijn (weet niet hoe oud het meisje in kwestie is?) en als ze er echt veel last van heeft, kan ze beter naar een dermatoloog gaan.

En misschien is dit topic wel handig (staat ook een link in van een topic van mij daarover);
[MW] Snel vet haar... HELP!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:45

Niet echt beautyvraag, maar weet iemand waar je proefmonsters van parfum, shampoo's etc. kunt krijgen?

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 07:48

Meliaforever schreef:
Als ik me haar in laagjes knipt, gaat het juist bol staan. :\

Idd Ik heb mijn haar ook in laagjes laten knippen en nu staat het vaak bol -.-" ,
Ik heb vaak dat mijn haar na het slapen vooral maar ook overdag gewoon recht staat ?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:29

Om even bij goedkope beautytips te blijven, geen zelfmaakrecept. Maar de Action had laatst goedkope gezichtsmaskers bij ons. ;)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:58

_Judith schreef:
Niet echt beautyvraag, maar weet iemand waar je proefmonsters van parfum, shampoo's etc. kunt krijgen?

Van die kleinere tubetjes shampoo?
Bij ons liggen die gewoon bij de kruidvat in bakjes in de buurt van de gewone shampoo.

En proefmonsters van Parfum.. tja zou gewoon navragen waar ze parfum verkopen of ze daar ook monstertjes van hebben.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:59

monica08 schreef:
Nieuw topic! :D
Ik heb het vorige niet helemaal gelezen (duh :P)
Maar ik had even een vraagje, en ja ik weet wel dat er nog een topic loopt, maar vragen stellen is niet verkeerd :)
Hebben jullie een tip voor snel vet haar, en dan bedoel ik niet binnen 2 dagen, nee gelijk een kwartier na het douchen alweer..

Misschien gebruikt ze te veel shampoo.. en spoelt ze het niet goed uit?
Als je snel vet haar hebt.. zou ik er ook niet veel verzachter in doen..

En een keer een andere shampoo proberen wil misschien ook wel helpen. :Y)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:10

Monica08, hoe was jij je haar? En waarmee?

Kies voor zo min mogelijk middelen en zorg voor bv. schone handdoek/ borstel. En gelijk na een kwartier, is het niet ´gewoon´ de structuur van je haar? Wat gevoelsmatig vet haar is, hoeft helemaal niet vet te zijn of anderen op te vallen..

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:42

Nog een advies voor meiden met snel vettig haar. Spoel je haar altijd heel (!) erg goed uit na het wassen. Als je dat niet doet blijven er shampoo resten achter en die zorgen ervoor dat je haar vet blijft/wordt. (Als je haar schoon is dan hoor je het ook een soort van 'kraken', doet het dat niet dan is het nog niet goed uitgespoeld)
Ook moet je niet te veel shampoo gebruiken, dan kun je het beter 2 keer achter elkaar wassen met een beetje shampoo (in je handpalm zoveel shampoo als de grootte van 50cent)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:45

Bienotje schreef:
Monica08, hoe was jij je haar? En waarmee?

Kies voor zo min mogelijk middelen en zorg voor bv. schone handdoek/ borstel. En gelijk na een kwartier, is het niet ´gewoon´ de structuur van je haar? Wat gevoelsmatig vet haar is, hoeft helemaal niet vet te zijn of anderen op te vallen..

Het is niet voor mezelf, maar voor mijn broer.. :o
Hoe hij het wast? Hij mag 1x in de week spul van de huisarts gebruiken en verder met gewone Andrelon shampoo.
Het is écht vet hoor.. Zodra het opgedroogd is is het alweer ''vies''. en als het dan 's avonds is, is het net sla olie.
De structuur van het haar? Het is sinds een halfjaar zo..

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:48

Misschien ook een keer shampoo halen bij een kapperswinkel tegen vet haar?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:50

Mijn moeder gaat deze week droogshampoo halen, kijken of dat een beetje helpt..

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:51

Shampoo die je niet onder de douche hoeft te gebruiken?
Dat zou ik niet doen.. volgensmij word het daar alleen nog maar vetter van. :=

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:54

@Monica08: Misschien ligt het aan de gel/wax die hij gebruikt, of is hij sinds dat halfjaar andere producten gaan gebruiken??
Droogshampoo is juist erg fijn, het haalt de vettigheid goed weg. Ik gebruik het ook, slaat alleen wel wittig uit dus daarna even een beetje water inspuiten, haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:07

Als hij er ook al voor bij de huisarts is geweest, lijkt het me goed om verder geen andere huis/ tuin en keukenmiddeltjes tussendoor te proberen.

Als het iets van de laatste tijd is, vraag ik me ook af of het niet iets van verzorging/ stress of weet ik wat kan zijn dat het veroorzaakt.

Heeft je broer langer haar? Als ik hem was zou ik gewoon kiezen voor een lekker kort kapsel namelijk, heb je er het minste last van ;)

Maetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:37

Ik heb zelf ook heel veel last van vet haar.
Het kwam ook omdat ik de verkeerde producten in me haar deed na het wassen!
Nu ik dat niet meer gebruik is me haar veel langer veel frisser.
Dus gebruik niet teveel producten in je haar , borstel het niet teveel en zit er ook niet teveel aan! :)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:41

SiCa schreef:
@Monica08: Misschien ligt het aan de gel/wax die hij gebruikt, of is hij sinds dat halfjaar andere producten gaan gebruiken??
Droogshampoo is juist erg fijn, het haalt de vettigheid goed weg. Ik gebruik het ook, slaat alleen wel wittig uit dus daarna even een beetje water inspuiten, haha!

Hij heeft de HA gevraagd welke gel hij het beste kan gebruike, en die gebruikt hij dus nu..

Bienotje schreef:
Als hij er ook al voor bij de huisarts is geweest, lijkt het me goed om verder geen andere huis/ tuin en keukenmiddeltjes tussendoor te proberen.

Als het iets van de laatste tijd is, vraag ik me ook af of het niet iets van verzorging/ stress of weet ik wat kan zijn dat het veroorzaakt.

Heeft je broer langer haar? Als ik hem was zou ik gewoon kiezen voor een lekker kort kapsel namelijk, heb je er het minste last van ;)

Hij heeft inderdaad langer haar, en gaat binnenkort naar de kapper, maar kort kapsel wil die niet.
Laatste tijd is half jaar ofzo, hij is toen gestopt met z'n medicijnen.. Alleen de HA zegt dat het daar niet door kan komen..

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:58

Heeft er iemand nog tips voor pukkel onder en naast je neus :=
Pukkel is echt rood en dat zie je :+

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:48

WiskyBokjes schreef:

Afblijven.
En als je ergens hoognodig heen moet wat coverstick erop doen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:45

Iemand een tip tegen een opkomende puist/pukkel? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:09

take_one schreef:
WiskyBokjes schreef:

Afblijven.
En als je ergens hoognodig heen moet wat coverstick erop doen.

Is er geen manier waarop het sneller weggaat? :+

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:15

Granier 3 in 1! Ik zweer erbij! Je huid word zacht, egaal en puisten binnen 1 nacht weg! Wonder!
Wil je nu je puisten direct weg hebben moet je maybelline foundation mousse erop smeren. Ook wonderspul. Je ziet het niet en het dekt enorm goed.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:13

mireya schreef:
Granier 3 in 1! Ik zweer erbij! Je huid word zacht, egaal en puisten binnen 1 nacht weg! Wonder!
Wil je nu je puisten direct weg hebben moet je maybelline foundation mousse erop smeren. Ook wonderspul. Je ziet het niet en het dekt enorm goed.

Mee eens! *\o/*

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:23

Heeft iemand hier van jullie iets van Lush?