Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:46

Ik ga in ieder geval zo maar naar m'n paard, ik vind dat ik deze week in ieder geval 3 keer moet rijden, misschien is dit topic wel een goede stok achter de deur! We kunnen zelfs wel door gaan geven wat we op een dag wegeten, misschien werkt dat ook wel!

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:47

Het is net als een verslaving... ;) als een ex alcoholist die weer eens een whisky drinkt.. ach ene.... huppa weer verslaafd.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:50

hier gaat het ook om kleine getallen, maar wil het er wel graag af hebben!
motiverend topic dit, ben heel benieuwd hoe het zal gaan met iedereen.
Ik denk ook dat het bewegen een groot onderdeel is bij mezelf wat ik niet genoeg doe om die laatste kilo's eraf te krijgen...

Relaxed: ben heel benieuwd naar dat boek waar je het over hebt, kun je misschien uitleggen wat er precies in staat? of is hij ook te bestellen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:51

Bonechi_ schreef:
Ja maar ik vind diepvries groenten niet zo lekker als verse :+ Diepvries spinazie vind ik nog wel te doen, maar broccoli bijvoorbeeld... blugh

haha nee die neem ik ook niet uit de diepvries hoor,vind ik ook vies :+
maar spercieboontjes bijvoorbeeld?
of rode kool,sommiige verse groentes kun je echt heel lang vers houden,kool en prei liggen bij mij zo anderhalve week in de kast
;)

ik heb absoluut iets met eten, ik kijk naar elk kookprogramma en savonds in bed lig ik al te bedenken wat we de volgende twee dagen gaan eten. als ik boodschappen ga halen ben ik ook echt minstens een uur onderweg, hier even snuffelen,daar even kijken..
ik vergelijk ook veel producten.
moet ook wel want mijn cholesterol is te hoog dus moet ik erg op vetten letten..

mas:
zo zit het inderdaad!
en ik kan dus een patatje eten en de volgende dag gewoon verdergaan met gezond eten.
denk dat het daar ook wel heel erg inzit hoor.
als je je schuldig gaat voelen over dat patatje ben je er heel erg mee bezig en daarvan krijg je dus weer zin in eten.

ik ben wel een emotie eter, voel ik me rot dan koop ik echt zo'n grote bonbon-bloc en die gaat ook in 1x op.
voel me wel dom dan,maar het zit er toch al in en het was lekker.
ik heb wel geleerd om daar inderdaad niet teveel bij stil te staan,anders voel ik me daarover weer rot en zo is het hele cirkeltje dan weer rond ;)
Laatst bijgewerkt door ellepel op 13-01-09 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliana

Hier ok een jojo-er, en ik heb vooral dit ik in de herfst en winter veel aankom, mede door minder beweging denk ik.. Sinds de zomer zit dr 8 kilo aan.. Ik wil dr nu 4 af en dan is het voor mij opzich ook wel prima.
Ik ben sinds 1,5 maand begonnen met kickboxen merk wel dat, dat ook wel iets helpt, maarja snoep he, en vooral boterhammen en choco pasta das mijn verslaving ;)

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 13:51

hyppolyte schreef:
hou op, schei uit.... Ik ben al vanaf m'n 10e aan het lijnen en uiteraard is het jojo effect mij niet vreemd. een paar jaar geleden ben ik gestopt met lijnen (net toen die hele SB hype zich ontpopte), gewoon meer gaan bewegen (paardrijden) en ook niet zo spastisch met eten gedaan, dat heeft geholpen, ik heb me niet in hoeven houden eigenlijk en ben toen in 1,5 á 2 jaar tijd in totaal 15 kilo afgevallen en ben een hele tijd vrij stabiel gebleven.

Tot vorig jaar december, het ging op m'n werk niet lekker, was depressief en stopte zo'n beetje helemaal met rijden, had nergens meer zin in en begon met dat emotie-eten, binnen een halfjaar zat er 10 kilo weer aan en ondertussen zit ik weer boven mijn oude gewicht. Ik baal echt als een stekker, maar ik kan me er op de een of andere manier niet toe zetten om er eens echt weer wat aan te doen.

Ben wel weer wat meer gaan rijden en dat scheelt wel, maar ik rijd nu nog steeds niet standaard elke week 3/4 keer, soms een week wel en dan weer niet, dus dat schiet ook niet op. Ben wel weer wat beter gaan eten en als ik mijn eigen ritme aanhoud dan gaat het wel weer aardig, maar zodra er ook maar iets wijzigt, kom ik weer aan.

Dat ik nooit in een maatje 38 zal passen heb ik al lang geaccepteerd en dat wil ik ook niet, maar dit is ook belachelijk. Voel me ook voor het eerst echt totaal lamlendig, ben onzeker en heb tegenwoordig echt vreetbuien. Ik kan echt totaal geen maat meer houden.

Kop op!! Hiervoor heb ik dit topic geopend. Om ons allemaal even dat steuntje in de rug te geven om gezond te gaan leven. Dat het niet uitmaakt hoeveel je afvalt, maar dat je lekker in je vel komt te zitten. Dat we normaal leren doen over eten, liefst zonder eetbuien. Ik ken het probleem emotie-eten. Het liefst zag ik mezelf ipv mijn verdriet wegeten, een eind gaan lopen, om heerlijk mijn hoofd vrij te krijgen.
Maatje 38 is inderdaad niet belangrijk. Het gaat erom dat je in balans komt in een gezond lichaam. Dat mag best iets steviger zijn, dan het modebeeld.

Super dat je het rijden weer hebt opgepakt. Probeer dat vast te houden en daar ook vooral van te genieten. Verplichting is niet goed, het moet vooral een uitdaging worden en een moment van genieten waar je naar uitkijkt.

heel veel succes.

Diablo

Dela schreef:
diablo, ik wou dat het zo simpel was.

Het ís zo simpel. Kijk, je moet dus niet zoveel gaan eten dat je een tientonner wordt, dat is nou het probleem.
Ik zei ook niet dat het makkelijk is, ik zei dat het simpel is. Niet teveel en vooral gezond eten, gezonde tussendoortjes om het verbrandingsmotortje gaande te houden, véél water drinken en véél bewegen.

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 13:52

Blondie_ schreef:
Het is net als een verslaving... ;) als een ex alcoholist die weer eens een whisky drinkt.. ach ene.... huppa weer verslaafd.

Inderdaad. We moeten gewoon afkicken....

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:52

Tjeetje Hyppolyte, dat klinkt echt niet fijn. Ik vind het eet dagboekje wel een idee. Is het niet een idee om, bijvoorbeeld in tweetallen, je eet/bewegingspatroon te delen? (bijvoorbeeld via pb als mensen het niet open en bloot op het internet willen hebben?) Dan kun je elkaar misschien motiveren of aan goede tips en recepten helpen.

Dwingt ons niet alleen zelf om bewust naar je eigen eten te kijken, maar ook om erover te praten als het even tegen zit en medestanders te vinden...

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:54

ellepel: en als je dan een extra rondje ga lopen van minimaal een uur, dan hou je de schade beperkt!

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 13:58

Bonechi_ schreef:
Tjeetje Hyppolyte, dat klinkt echt niet fijn. Ik vind het eet dagboekje wel een idee. Is het niet een idee om, bijvoorbeeld in tweetallen, je eet/bewegingspatroon te delen? (bijvoorbeeld via pb als mensen het niet open en bloot op het internet willen hebben?) Dan kun je elkaar misschien motiveren of aan goede tips en recepten helpen.

Dwingt ons niet alleen zelf om bewust naar je eigen eten te kijken, maar ook om erover te praten als het even tegen zit en medestanders te vinden...

Is inderdaad een goed idee. Dat schriftje zeer zeker. Misschien dat zelfs mensen het 'schriftje' deels hier durven bij te houden. Om elkaar te steunen ook om elkaar te laten zien dat het altijd niet gemakkelijk is. en belangrijker dat je niet de enige bent. En pb is altijd prima, ik durf er wel iets opener over te zijn, omdat ik hier nog niet zo bekend ben.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:02

cindy:
ik vind lopen niks aan. :D :o

bij mij hoeft er niet veel af hoor,heb in december er "maar" 3 kilo aan gegeten en die gaan er ook wel weer af.
op stal mest ik vaak veel stallen uit,ik ga er al op de fiets heen en heb een beroep waar nogal beweging inzit.
( maak gemiddeld 4 uur per dag schoon)

eetdagboekje werkt inderdaad goed hoor, je kunt ook je gevoel er bij schrijven als je een eetbui hebt gehad.
als je dat terug leest leer je weer veel over jezelf.
afkicken van bepaald eten is erg moeilijk,maar het is wel te doen.

wat diablo zegt is gewoon helemaal waar.
maar wat voor de een werkt dat werkt niet voor een ander,dat moet je een beetje uit zien te vinden.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:03

@Silinka & Bonechi, Thanx, ik denk ook inderdaad dat dit topic een goed idee is, en via pb het gezwoeg delen is denk ik wel een heel goed plan van Bonechi :j.

Gelukkig is m'n vriend het ook zat (hij is ook flink aangekomen het laatste jaar) en die wil weer gaan wandelen, dat deden we beiden ook altijd veel, dus we gaan nu gewoon een paar keer per week weer wandelen, dat is ook een hele fijne manier om weer wat strakker te worden en af te vallen.

Ik weet wel dat zolang ik regelmatig beweeg, ik nog best redelijk wat lekkere dingen kan eten, dan is een dagje slecht helemaal geen ramp, maar als ik niet extra beweeg, dan val ik sowieso niet af als ik gewoon gezond eet, het moet bij mij echt een combinatie zijn.

*edit, om het gedeeltelijk op deze pagina te zetten vind ik op zich geen probleem, maar om echt mijn gewicht neer te zetten durf ik niet zo goed aan, daar schaam ik me toch teveel voor.

Mizoan

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:05

Ben geen jojoer (over het algemeen) maar schuift aan in dit topic omdat ze echt wil afvallen :j

Werk sinds gisteren met het eetboekje (voor mijn begeleider), volg zijn voedingsadviezen op en hoop zodra ik hersteld ben van valpartijen met de gladheid het sporten etc weer op te kunnen pakken :D

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:05

_-:( die SB, kreeg er 10 kg. vanaf en dat was er later weer aan plus nog eens 10 |( ...
Toen maar hulp gezocht bij een persoonlijk begeleider. daar ben ik nu zo'n 3 maanden bezig en gelukkig alweer lekker aan het afvallen.
Rustig aan dat wel maar dan blijft het er ook langer af. ikzelf at volgens haar wel heel goed maar te weinig en verkeerd.
Tja, ik moet gewoon ontbijten, dan om uurtje of 10 een eierkoek of plakje ontbijtkoek. Lunch en dan rond 15 uur een stuk fruit, avond eten en dan ik de avond nog een schaaltje yoghurt met fruit.
Weet nu ook dat teveel fruit ook echt niet goed is, zitten ook veel suikers in en die zetten ook aan, zo staat 1 appel tegeover 3 mandarijnen en maar ik 1 hooguit 2 keer per week een banaan.
Maar let ook op met vlees en vis daar heb je ook hele vette happen bij, verder maar ik 60 gr rijst of pasta, of 3 aardappels zo groot als een kippenei en zoveel groente als je wilt.
In het begin keek ik zielig naar me bord maar tegenwoordig niet meer haha ben er nu aan gewend, je lichaam moet ook de kans krijgen hieraan te wennen.
En ik vreet ook nogals een zak chips leeg hoor, maar probeer wat bewuster dingen wel of juist niet te kopen en chocolade is echt de ergste dikmaker die er is :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:12

ik eet bijna nooit fruit :o
neem wel elke morgen een flesje actimel en 2 spirulina tabletjes,voor de vitamientjes en mijn afweer :D

justmenatas:
wat jij doet is dus ook zo om de 2 uur eten,dat werkt inderdaad heel goed.

ik heb vroeger heel veel druppels/pillen /vetverbranders en weet ik niet wat voor zooi nog meer geprobeerd .
maar merk nu de laatste tijd toch dat dat niet helpt,maar goed eten wel

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:14

[quote="justmenatas] chocolade is echt de ergste dikmaker die er is :o[/quote]

Maar wel de lekkerste :9

Na 5 dagen SB was mijn energiebron op de bodem aangekomen en kon ik helemaal niets meer.
Is leuk als je niet een over actief leven lijdt maar voor mij was het ongezond afvallen.

Iedere 2 - 2 1/2 uur eten moet ik ook, suikerspiegel op peil houden dat is de grootste start in het afvalproces

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:15

Hier is nog een jojo-er.
Met SB 10 kilo afgevallen en nu helaas 13 kilo erbij. Ik denk dat idd een goed eetpatroon en 6x per dag iets eten heel goed is. Op het moment beweeg ik minder als normaal door het weer. Ik zou bijv graag willen gaan hardlopen/joggen. Maar weet niet waar te beginnen. Mijn conditie is ook 0,0. :o

Alleen het is soms best lastig om aan je "dieet" te houden. Ik werk bijv op een afdeling waar bonbons ingepakt wordt :9 . En dat vind ik soms best vervelend.

Een paar goede tips die ik kreeg van een vriendin is:
-Nooit boodschappen doen op een lege maag. Eet eerst wat voor je weggaat.
-Drink voldoende water
- Neem maximaal 3 koppen koffie op een dag.
-Eet rundvlees ipv varkensvlees. En pak ook eens mager vlees
-Natuurlijk 2 stuks fruit op een dag.....

En de rest weet ik niet meer.

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 14:16

Ik kan eigenlijk ook geen koekjes of lekkers in huis hebben, voor het geval er onverwacht bezoek komt. Blijf er gewoon aan denken, en vervolgens kan ik me niet in houden om er af te blijven voor er uberhaupt bezoek is.
Hypolyte: erg verstandig en leuk om het samen met jouw vriend te doen. Zo stimuleer je elkaar en het is ook nog eens goed voor de saamhorigheid.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:19

ons bezoek heeft pech als ze onaangekondigd komen. :P
ik koop geen koekjes meer hoor, ik kan er niet afblijven en tegen de tijd dat er dan zo visitie op de stoep staat zijn de koekjes al in mijn maag verdwenen.
maar ja dat weet de visite nu,en dat is eigenlijk ook geen probleem.

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:20

miep1979 schreef:
[[

Yes i know :o

Toen ik aan mijn dietiste zei dat ik aan Sb had gedaan werd ze al eng, ze zei gelijk dat zijn veelste weinig calorien, als je niks doet heel de dag schijn je er al zo'n 1200 te verbranden en dat krijg je daar soms niet eens binnen.
En met Sb had ik ook heel erg het gevoel van ik mag niks maar ik moet wel. En nu heb ik dat eigenlijk niet, heb me de maand december er niet goed aan gehouden en was maar 3 pond aangekomen ondanks alle lekkere dingen :D lucky me.. Zelf ben ik heel blij dat ik profesionele hulp heb gezocht die ook 1 op 1 is. Niet dat je met een groepjes "dikertjes" op de strafschaal moet gaan staan ofzo lijkt me echt verschrikkelijk. hihi

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:22

ellepel schreef:
ons bezoek heeft pech als ze onaangekondigd komen. :P
ik koop geen koekjes meer hoor, ik kan er niet afblijven en tegen de tijd dat er dan zo visitie op de stoep staat zijn de koekjes al in mijn maag verdwenen.
maar ja dat weet de visite nu,en dat is eigenlijk ook geen probleem.

Hier ook, haha.. Ze nemen het nu zelf maar mee als ze echt wat willen kanen hihi

_Bianca___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:22

Hier nog een jojo-er.
Door stress en het stoppen met rijden ,ben ik weer de nodige kilo`s aangekomen.
Twee weken geleden een reis geboekt voor in juli,dus ik heb weer een doel voor ogen.
Ik wil proberen om 8 kilo kwijt te zijn voor die tijd.Zal alleen moeilijk zijn met de carnaval in het vooruit zicht :D

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:25

Ik woon nog bij mijn ouders thuis.. + broer en zus, dus hier is vaak wel wat te snoepen, naja chips dat scheelt daar kan ik makkelijk vanaf blijven, maar stroopwafels of koekjes,.. & bij mij is het vooral als ik thuis kom van het werken, dan snaai ik eerst de snoepkast open

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:27

justmenatas schreef:
miep1979 schreef:
[[

Yes i know :o

Toen ik aan mijn dietiste zei dat ik aan Sb had gedaan werd ze al eng, ze zei gelijk dat zijn veelste weinig calorien, als je niks doet heel de dag schijn je er al zo'n 1200 te verbranden en dat krijg je daar soms niet eens binnen.
En met Sb had ik ook heel erg het gevoel van ik mag niks maar ik moet wel. En nu heb ik dat eigenlijk niet, heb me de maand december er niet goed aan gehouden en was maar 3 pond aangekomen ondanks alle lekkere dingen :D lucky me.. Zelf ben ik heel blij dat ik profesionele hulp heb gezocht die ook 1 op 1 is. Niet dat je met een groepjes "dikertjes" op de strafschaal moet gaan staan ofzo lijkt me echt verschrikkelijk. hihi

Ik heb begeleiding 1 op 1 via de sportschool waar ik sport :D