Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonechi_ schreef:Ja maar ik vind diepvries groenten niet zo lekker als verseDiepvries spinazie vind ik nog wel te doen, maar broccoli bijvoorbeeld... blugh
hyppolyte schreef:hou op, schei uit.... Ik ben al vanaf m'n 10e aan het lijnen en uiteraard is het jojo effect mij niet vreemd. een paar jaar geleden ben ik gestopt met lijnen (net toen die hele SB hype zich ontpopte), gewoon meer gaan bewegen (paardrijden) en ook niet zo spastisch met eten gedaan, dat heeft geholpen, ik heb me niet in hoeven houden eigenlijk en ben toen in 1,5 á 2 jaar tijd in totaal 15 kilo afgevallen en ben een hele tijd vrij stabiel gebleven.
Tot vorig jaar december, het ging op m'n werk niet lekker, was depressief en stopte zo'n beetje helemaal met rijden, had nergens meer zin in en begon met dat emotie-eten, binnen een halfjaar zat er 10 kilo weer aan en ondertussen zit ik weer boven mijn oude gewicht. Ik baal echt als een stekker, maar ik kan me er op de een of andere manier niet toe zetten om er eens echt weer wat aan te doen.
Ben wel weer wat meer gaan rijden en dat scheelt wel, maar ik rijd nu nog steeds niet standaard elke week 3/4 keer, soms een week wel en dan weer niet, dus dat schiet ook niet op. Ben wel weer wat beter gaan eten en als ik mijn eigen ritme aanhoud dan gaat het wel weer aardig, maar zodra er ook maar iets wijzigt, kom ik weer aan.
Dat ik nooit in een maatje 38 zal passen heb ik al lang geaccepteerd en dat wil ik ook niet, maar dit is ook belachelijk. Voel me ook voor het eerst echt totaal lamlendig, ben onzeker en heb tegenwoordig echt vreetbuien. Ik kan echt totaal geen maat meer houden.
Dela schreef:diablo, ik wou dat het zo simpel was.
Bonechi_ schreef:Tjeetje Hyppolyte, dat klinkt echt niet fijn. Ik vind het eet dagboekje wel een idee. Is het niet een idee om, bijvoorbeeld in tweetallen, je eet/bewegingspatroon te delen? (bijvoorbeeld via pb als mensen het niet open en bloot op het internet willen hebben?) Dan kun je elkaar misschien motiveren of aan goede tips en recepten helpen.
Dwingt ons niet alleen zelf om bewust naar je eigen eten te kijken, maar ook om erover te praten als het even tegen zit en medestanders te vinden...
miep1979 schreef:[[
ellepel schreef:ons bezoek heeft pech als ze onaangekondigd komen.![]()
ik koop geen koekjes meer hoor, ik kan er niet afblijven en tegen de tijd dat er dan zo visitie op de stoep staat zijn de koekjes al in mijn maag verdwenen.
maar ja dat weet de visite nu,en dat is eigenlijk ook geen probleem.
justmenatas schreef:miep1979 schreef:[[
Yes i know![]()
Toen ik aan mijn dietiste zei dat ik aan Sb had gedaan werd ze al eng, ze zei gelijk dat zijn veelste weinig calorien, als je niks doet heel de dag schijn je er al zo'n 1200 te verbranden en dat krijg je daar soms niet eens binnen.
En met Sb had ik ook heel erg het gevoel van ik mag niks maar ik moet wel. En nu heb ik dat eigenlijk niet, heb me de maand december er niet goed aan gehouden en was maar 3 pond aangekomen ondanks alle lekkere dingenlucky me.. Zelf ben ik heel blij dat ik profesionele hulp heb gezocht die ook 1 op 1 is. Niet dat je met een groepjes "dikertjes" op de strafschaal moet gaan staan ofzo lijkt me echt verschrikkelijk. hihi