Obesimed

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keukenkast

Re: Obesimed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:54

Ik heb altijd het idee dat deze dingen een soort "placebo" effect hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:55

Eyck schreef:

Ik denk het niet. Ik denk dat er echt wel iets in zit waardoor je geen trek meer hebt, maar ik denk dat dat echt heel erg slecht is....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 22:56

daar had ik eerlijk gezegd ook helemaal niet aan gedacht yamcha

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:57

xDramaQueen schreef:
smillie_ schreef:
Heb je echt honger? of is het meer zin of gewoonte? (gezien je zegt te eten bij stress of verveling)
Want dat kan er ook insluipen he!
Daar moet je duidelijk een onderscheid in kunnen maken, want als het geen echte honger is, en je begint toch met die pillen, brengen ze sowieso niks op he.

tot knorrende maag aan toe, maar ik geef eerlijk toe dat dat tussen me oren zit, als ik namelijk de hele dag bij de paarden rondloop op wedstrijd negeer ik dat en houd het ook op, maar als ik aan het niksen ben kan ik de verleiding niet weerstaan.

Jah, dat heb ik dus ook.
Ik ben er tot hiertoe nog niet echt dik van geworden, maar het is echt niet makkelijk om met zoiets te stoppen.
Die pillen zijn dan al echt niks voor jou denk ik.
T is echt een wilskracht die je moet hebben om te zeggen dat je iets toch maar niet gaat nemen.
Of dat je iets gezonds in de plaats neemt...
Zelf snoep ik, zeker nu tijdens de examens, echt wel veel tussendoor, maar zodra ik bezig ben heb ik daar geen last meer van.
Kan er dus ook niet afblijven, ookal heb ik achteraf spijt dat ik dat toch opgegeten heb.

Pillen werken inderdaad vaak met het placebo effect.
Je denkt dat je geen honger meer gaat hebben, of minder gaat snoepen, want je hebt nu toch het pilletje genomen dat hiervoor zorgt.
En dat terwijl er in die pillen soms alleen maar rommel zit, en dus geen werkzame stof.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:58

Maar aan de andere kant.. (Ok, even over deze boeg, no offence Knipoog ) roken, te vet eten, teveel drinken, aspertaam; ook allemaal super slecht voor je!

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:59

Yamcha schreef:
Eyck schreef:

Ik denk het niet. Ik denk dat er echt wel iets in zit waardoor je geen trek meer hebt, maar ik denk dat dat echt heel erg slecht is....

Wij hebben op school geleerd dat bijvoorbeeld kalmeringspillen, eigenlijk weinig tot geen werkzame stoffen bevatten.
Hier zijn erg veel tests rond gedaan.
Heel duidelijk voorbeeld, geef een kindje met buikpijn een glas bruiswater en zeg dat er een bruistabletje tegen de buikpijn in opgelost is Knipoog

Ik zeg niet dat dit bij deze pillen zo is he, maar wel dat het voorkomt, en eigenlijk ook wel helpt soms.
Al is het zeker niet de beste manier Knipoog

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:01

Hoi ts....jij kan jezelf helemaal arm kopen aan de pillen, maar het zal je ben ik bang heel weinig helpen. Zolang jij naar de tussendoortjes grijpt kom je er nooit af. Dat is het moeilijke stuk...het vergt vreselijk veel zelfdiscipline.

Als jij Sonja Bakkert hoeft jouw familie er niet onder te lijden natuurlijk Lachen Maar ik denk dat jouw "gewone" eten helemaal het probleem niet is....zoals je al zegt...de tussendoortjes. Ik denk dat je heel eerlijk naar jezelf zal moeten zijn als je daar af wilt en af wil vallen.

Pillen zijn ben ik bang niet de oplossing. Je hebt misschien meer te doen nodig in je leven....zodat je geen tijd hebt om je te vervelen. En stress is gewoon heel vervelend maar daar kom je niet echt onderuit...dan zal je jezelf gewoon vermanend toe moeten spreken. Geloof me, afvallen is gewoon niet makkelijk, zeker als je zo gewend bent aan wat je doet. Ik merk dat het er bij mij ook insluipt hoor...moet mezelf dan echt voor mijn kont schoppen om op te houden....

Maar zelfdiscipline is moeilijk, heel moeilijk en je zal heel eerlijk tegen jezelf moeten zijn....net als bij stoppen met roken....oh de smoesjes die ik dan al niet hoor Knipoog En nee, jij verzint geen smoesjes, da's op zich goed natuurlijk.

Ik wens je heel veel succes met hoe je het uiteindelijk ook probeert op te lossen! Het feit dat je wil vind ik echt bewonderingswaardig! Het is gewoon niet makkelijk

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 23:05

@ elpharo: dankjewel, ik weet ook dat het aan me omgeving ligt, me vriendinnen zeggen dan doe normaal en duwen als pesterijtje een lekker broodje voor me neus en ook dan kan ik het niet weerstaan, ik zit de hele dag op school, werk daarna gelijk en daarna fitness ik, maar het zijn dan op school áltijd de pauzes waarin ik me gruwelijk laat gaan, maar kan moeilijk de pauzes overslaan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:09

xDramaQueen schreef:
daar had ik eerlijk gezegd ook helemaal niet aan gedacht yamcha

Weet je meis, stom voorbeeld misschien he.....

Bij mijn dieren weet ik dat ze gezond zijn o.a. doordat ze trek hebben. Altijd. Dat is heel gezond en normaal. Is ook altijd het eerste wat de DA vraagt als ze wat hebben: "eten ze nog?"
Dat valt het namelijk over het algemeen wel mee.

Zorgen maak ik me, échte zorgen als ze weigeren te eten, dan is er namelijk écht iets ernstig.

Waarom, waarom zou een mens dan vrijwillig pillen slikken die hem/haar aanzetten tot weigeren van voedsel? Het is zó onnatuurlijk. Als er iets inzit dat maakt dat je niet meer wilt eten, kán dat niet anders als ongelooflijk slecht voor je zijn, nog afgezien van het feit, dat puur weinig eten al onvoorstelbaar slecht is.........

Je kunt eten én afvallen tegelijkertijd. Het kan écht en ik ben ermee bezig. En guess what....... het bevalt me uitstékend, ik voel me beter dan ooit. En volgens mij kan dat alleen maar omdat de methode gezond en natuurlijk is, omdat je het lijf niet afbreekt, maar opbouwt. Alleen is het niet gratis, maar goedkoper dan pillen, dat wel. En ik moet er ook flink wat voor doen, maar ik krijg het met rente terug. De moeite waard toch??
xDramaQueen schreef:
@ elpharo: dankjewel, ik weet ook dat het aan me omgeving ligt, me vriendinnen zeggen dan doe normaal en duwen als pesterijtje een lekker broodje voor me neus en ook dan kan ik het niet weerstaan, ik zit de hele dag op school, werk daarna gelijk en daarna fitness ik, maar het zijn dan op school áltijd de pauzes waarin ik me gruwelijk laat gaan, maar kan moeilijk de pauzes overslaan Haha!

Lekkere vriendinnen dan........ ipv dat ze je steunen, ondermijnen ze je......

Zou eens goed kwaad worden als ik jou was......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:10

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 23:14

@ Yamcha: tjah ik weet het, je moet eens weten hoe witheet ik voor ze heb gestaan, maar thuis precies hetzelfde, me moeder loopt altijd te zeuren dat ik moet lijnen maar ondertussen haalt ze wel de lekkerste dingen in huis, en zegt dan ach, keer ken geen kwaad, maar ik zorg gewoon dat mijn eten ergens anders ligt, en ook me gezonde tussendoortjes, zodat de vooraadkast niet meer in het zicht komt Ja

ik ga er gewoon voor Go jij! Go jij! en zal morgen ook met me vriendinnen praten.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:15

Wow dramaqueen...weet je wat je eigenlijk zou moeten doen...ze uitnodigen thuis en ze vertellen dat je serieus graag wil afvallen...zij doen het denk ik niet om jouw echt te pesten, maar zien denk ik niet in dat het je misschien toch dwars zit. Waar jij snoept is herkenbaar....ik snoep ook het meest....op mijn werk! Als jouw vriendinnen hier misschien mee kunnen en willen helpen zou dat het leven al makkelijker maken. Daarbij kan nee zeggen heel fijn zijn Knipoog Probeer maar eens. Soms wordt het gewoon een gewoonte....nee dank je....nee hoor, lief aangeboden maar vandaag niet. Nee ik hoef niet Lachen Kan echt leuk zijn! En het grote geheim is: niet twijfelen als je het zegt...niet smachtend naar het broodje kijken...en al gauw dringen ze niet meer aan, want het helpt toch niet.

Maargoed...graag gedaan...tips aan de zijlijn zijn altijd makkelijker dan als je er zelf staat.... Knipoog

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:18

Voor dat je een tussendoortje van jezelf mag nemen een droge beschuit eten.
Bij mij hielp dit heel goed om van de tussendoortjes af te blijven.
Na een 2 keer had ik echt geen zin meer in die droge zooi en nam dus ook geen tussendoortje meer.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:18

Ik heb deze pillen gekocht.
Ze geven je idd een vol gevoel (je moet ze ook met 2 glazen water innemen) dus bij de gewone maaltijd eet je inderdaad minder, maar na een paar uur kreek ik dus echt weer honger omdat ik minder gegeten had, gevolg is dus chips, chocola etc. (en ja dat is zwak om dan maar dat soort spul te gaan eten) Omdat ik ivm een aantal blessures nu ff niet kan sporten komen de kilo's er erg hard aan op deze manier.
Maargoed over die pillen, bij mij werkt het dus niet.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:22

Haha, MET 2 glazen water??? Ja niet zo gek dat je een vol gevoel hebt... Wat een waanzin.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:01

Bonita_Bon schreef:
Haha, MET 2 glazen water??? Ja niet zo gek dat je een vol gevoel hebt... Wat een waanzin.

Vind het ook niet heel raar dat je dan een vol gevoel hebt Clown
Grote onzin dus, deze pillen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:38

Weet je, als de oplossing in pillen zou liggen zouden er geen mensen met overgewicht meer zijn.

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:53

Broccoli heeft gelijk. Die pillen werken alleen zoláng je ze gebruikt (als ze al werken). Daarna kom je net zo hard weer aan, das de bedoeling want dan moet je weer nieuwe pillen kopen en verdienen zij geld Knipoog

Ben je al eens bij een diëtist geweest? Ik denk dat je goed inzicht moet krijgen in waarom/wanneer je eet (en dan wat dieper dan dat je nu opschrijft). Een diëtist kan je helpen met een eetpatroon waar jij je goed bij voelt (geen honger, wel voldoende, niet teveel, en toch lekker).
Ik heb het even snel gelezen maar ik meende dat je zei: ik eet heus geen 6 broodjes. Eet je (flink) minder dan dat? Dan zou dat wel eens de reden kunnen zijn van je hongergevoel. Die 6 broodjes (per dag) is namelijk heel normaal (je hebt er 5-7 nodig).
Maar sorry als ik het verkeerd gelezen heb Knipoog

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:55

Broccoli schreef:
Weet je, als de oplossing in pillen zou liggen zouden er geen mensen met overgewicht meer zijn.

Kan toch ook dat mensen geen geld hebben voor die pillen dan? Al geloof ik er ook niet in hoor. Gewoon gezond eten, jezelf niet uithongeren en bewegen.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:11

Helaas maar waar: Alleen gemotiveerd gezond en met mate gaan eten, voldoende bewegen en veel drinken brengt je tot het gewenste resultaat.

Wat mij heeft geholpen is écht een datum prikken. B.v. volgende week maandag. Dan kun je dit weekend nog bewust iets lekkers halen. En dan gemotiveerd aan de slag. Haal lekkere verantwoorde tussendoortjes in huis. Als je "vergeet"genoeg te drinken zet dan een aantal keren per dag je mobiel op wekker en drink dan ook daadwerkelijk een groot glas water. Dan nog voldoende bewegen, en dit kan heel simpel door vaker de trap te nemen, een stevig stuk wandelen met je paard of afspreken met een medelijner om iedere avond een uur door te stappen. Heb je een stok achter de deur.

Knäckebröd met halvarine, radijsplakjes en bieslook. Plak ontbijtkoek met halvarine. Een appel, sinasappel, stuk komkommer, radijsjes, worteltjes, grapefruit, stuk bloemkool (rauw, erg lekker;)). Salade van verschillende soorten sla met kipfiletblokjes. Boterham met halvanaise, tomaatje in plakjes, bieslook en kip of kalkoen filet plakjes. Somaar wat voorbeeldjes wat je tussendoor kunt eten. Vóór het eten een glas water en het liefst géén zuiveltoetje maar gewoon een stuk fruit.

Ik ben er meer dan 20 k mee afgevallen. Motivatie is de helft, de dingen in huis hebben die je kunnen helpen al een groot stuk en de dingen die je NIET helepen ook vooral niet kopen!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:12

ik heb bij dit middel geen goed gevoel,omdat me niet duidelijk is wat de werkelijke werkzame stof is.
mijn vader wilde het toch perse proberen,en voor hem werkt het goed,maar ik denk dat je meer hebt aan de tips die al gegeven worden.

heel veel succes

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:20

_Tara_ schreef:
Broccoli schreef:

Kan toch ook dat mensen geen geld hebben voor die pillen dan? Al geloof ik er ook niet in hoor. Gewoon gezond eten, jezelf niet uithongeren en bewegen.

Als de pillen écht zouden werken dan zouden de pillen wel worden vergoed door de zorgverzekering.
Overgewicht is een serieus probleem aan het worden.
En als je geen geld hebt kun je ook niet zoveel eten inslaan...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:29

Dat vergoeden is wel waar ja. Veel geld hoef je niet te hebben om dik te worden, kijk naar alle fastfooddingen enzo, lekker goedkoop Tong uitsteken

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:08

_Tara_ schreef:
Dat vergoeden is wel waar ja. Veel geld hoef je niet te hebben om dik te worden, kijk naar alle fastfooddingen enzo, lekker goedkoop Tong uitsteken

Haha, ok, ok Bloos

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:15

Ik denk dat de pillen ook niet zullen werken bij snackaanvallen.
Dus zonde van je geld en tijd.

Het beste is inderdaad om uit te vinden wat jij lekkere tussendoortjes vind, en je daaraan te houden. Als mijn vriend met een zak chips op de bank zit, smeer ik snel twee crackers met kaas of smeerkaas. Lachen Ieder zn ding.