Handen helemaal kapot door kou

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

stubeck

Re: Handen helemaal kapot door kou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:58

Nivea sos handen creme werkt super goed! wel duur tubetje maar je hoeft er maar erg weinig van te gebruiken.
ik smeer meestal mn handen savonds voor ik naar bed ga in en trek dan katoenen handschoentjes aan de volgende dag zijn mn handen nagenoeg heel.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:02

daaf4ever schreef:
En Sudocreme? Lachen

Bij merkt werkt Sudocreme goed en anders Nestosyl. Dat laatste doe ik heel dik op kloven, dan s nachts een pleister erom en de volgende ochtend is het veel beter. Sterkte ermee! Lachen

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:04

Sudocreme trekt toch niet zo snel in en blijf toch heel erg wit? Tenminste mijn broertje komt altijd als een spook naar beneden wanneer hij het op zn puistjes smeert.. Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:06

olijfolie Haha!

gewoon olijfolie of andere olie, smeer daar je handen mee in.
vaseline,uierzalf of welke vettige zalf dan ook werkt ook allemaal.

bodylotion kan ook best,als je daar wel tegen kunt dan kun je dat ook best op je handen smeren.
is toch allemaal voor de huid dus op zich maakt het niet zo veel uit.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 18:15

Sudocreme heb ik ook al geprobeerd, niet succesvol

Meerdere hebben het over katoenen handschoentjes, nog nooit van gehoord, is dat echt om de creme goed in te laten trekken?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:18

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:20

moet je snachts wel heel stil liggen met je handen Clown

ik heb een keer handschoentjes geprobeerd en werd midden in de nacht waker met een vet bed,vet haar
en van mijn handen was de creme verdwenen en de handschoentjes lagen bij het voeteneinde Tong uitsteken

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:21

Bah ROFL
Wordt toch je handen vastbinden dan haha

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:24

haha ja alles zat er onder Tong uitsteken

olijfolie is trouwens wel een heel goed middeltje hoor.
en goedkoop ook. Ja
je kan ook olijfolie en dan een beetje azijn er door doen en dan daarmee je handen insmeren.
moet je geen open plekjes hebben want dan prikt de azijn,maar werkt heel erg goed( ook goed voor droge paardenvoeten)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:29

OK: dit is misschien een maffe tip, maar het werkt wel!!

Smeer je handen in met vaseline (dat is puur en alleen vet, daar ben je vast niet allergisch voor) en trek daaroverheen een stel handschoenen aan. Washandjes werken ook. Het is niet de bedoeling dat ze heel erg strak zitten. Een stel washandjes werkt het beste. Die zijn er alleen maar voor zodat je niet je handen gaat gebruiken vóórdat het is ingetrokken. Smeer dik in, echt zodat je hele handen glimmen (zet van te voren de tv aan als je wilt kijken, want lezen gaat niet want je kunt de blaadjes niet omdraaien Vork ) en doe dan de washandjes eroverheen en probeer zo een kwartier te blijven zitten. Als je dat twee keer per dag doet, moet dat echt wel gaan helpen.

Je kunt ook kijken of je niet allergisch bent voor klovencrème, want die onstaat nu in feite op je handen. Je kunt een hypo-allergene crème bij de apotheek halen, maar je kunt ook eerst de goedkope bij het Kruidvat halen.

Btw, olijfolie is ook heel handig, maar ik vind vaseline prettiger.

Ook zijn deze producten heel erg fijn voor je huid:

http://www.weleda.nl/index.php?id=194
en
http://www.weleda.nl/lichaamsverzorging/van-top-tot-teen/huidolien/wilde-rozenolie.html

Succes!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 18:30

Vaseline heb ik vanmiddag al geprobeerd, kreeg daar gigantische jeuk van en mn hele handen werden rood Scheve mond
Zal morgen eens naar de apotheek gaan, kijken of ze daar iets hebben waar ik goed op reageer.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:24

Nijn schreef:
Vaseline heb ik vanmiddag al geprobeerd, kreeg daar gigantische jeuk van en mn hele handen werden rood Scheve mond
Zal morgen eens naar de apotheek gaan, kijken of ze daar iets hebben waar ik goed op reageer.

Jeetje, wat vervelend! Dat leek me toch wel hét middel omdat er geen parfum e.d. in zit. Het lijkt me inderdaad verstandig om naar de apotheek te gaan, misschien hebben ze hypo-allergene crème.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:35

SOS creme van Nivea-hand.. WERELDSPUL! Mijn handen bastten ook compleet open door dit weer, en mn knokkels waren net schuurpapier. 2 keer gesmeerd met sos en ze zijn weer zacht en heel! Superspul, écht het proberen waard!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:38

Ik heb precies hetzelfde als wat jij hebt, mijn handen zijn met deze temperaturen eigenlijk continu vol kloven, erg vervelend.
Ik heb van alles al geprobeerd, gewoon vaseline (te kleverig Tong uitsteken) olies, handen creme's van dure merken etc. Tegenwoordig doe ik een hydrofiele zalf van mijn moeder erop, pleister om heen en de kloven gaan in elk geval dicht. Tegen de droog heid doe ik nivea intensief voedende creme of anti age.

Ik ben eigenlijk ook voor allemaal allergisch, maar met laatste 2 gaat het wel redelijk. Maar ook al smeer ik die erop mijn handen worden toch rood en branden, ook al is het geen allergische reactie meer maar een reactie op het feit dat ik iets op de droge huid smeer bij mij!

Ik heb het op gegeven want ik werk veel met water bij de paarden e.d. en ik ben dus allergisch voor water
Fijn he Clown

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:41

Allergisch voor water... Lastig...

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:44

Een paar huishouhandschoenen, handen goed insmeren met olijfolie handschoenen aan voor een uurtje.
Dat 2/3 * per week, binnen mum van tijd weer hele zachte handen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:19

LUSH!!!!!!

Smitten, Helping Hands en Lemonny Flutter!

Zijn met natuurlijke ingredienten, dus bijna geen alergische reactie mogelijk Vork
Ik vind zelf smitten heeerlijk.

Hij is super vet, maar trekt mega snel in Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:00

ellepel schreef:
haha ja alles zat er onder Tong uitsteken

olijfolie is trouwens wel een heel goed middeltje hoor.
en goedkoop ook. Ja
je kan ook olijfolie en dan een beetje azijn er door doen en dan daarmee je handen insmeren.
moet je geen open plekjes hebben want dan prikt de azijn,maar werkt heel erg goed( ook goed voor droge paardenvoeten)

Ik heb dezelfde problemen en bovenstaande werkt super! Voor overdag heb ik het huismerk handzalf van de apotheek gehaald, zalig spul Ja

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:45

Kit_for_ever schreef:
Allergisch voor water... Lastig...

Ja geloof me, érg lastig. Maar ik heb er inmiddels al mee leren leven :D

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:38

mischien is dit wat is speciaal voor stal en winterhanden
http://www.paardendrogist.nl
en dan NAF stable hands
kost 5,95 maar daar komt nog wel verzendkosten bij

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:27

De producten van Weleda kan ik je echt aanraden!

Ik heb verschillende vette zalfen die goed en fijn werken bij mij, ik kan ze wel meenemen? Dan kan je proberen en kijken of ej huid erop reageerd!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 21:30

Nivea heb ik van een collega mogen testen, geen succes :n
Uierzalf kon ik alleen een giga grote pot vinden, morgen zouden ze de kleine potjes aanvullen dus dan maar een nieuwe poging doen :)

Rosa als je wilt doen graag, begin ondertussen een beetje moedeloos te worden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:22

Bij mij werkte dat Atrax (of hoe 't ook heet) niet, Nivea niet, Vaseline niet, Uierzalf niet, Dove creme ook niet.. of het werkt gewoon niet of het brandde (en ook met rode plekken erbij soms inderdaad!), aah niet leuk meer gewoon := Toen heb ik nog handcreme van de Bodyshop geprobeerd (met amandel), lekker vette meuk maar ook die brandde.

Uiteindelijk heeft Weleda bij mij super geholpen :j Ik heb bij de tuinen deze zalf gehaald:
http://www.weleda.nl/lichaamsverzorging ... creme.html

Heel erg vet en olie-ig, maar echt heerlijk voor mijn handen :) Toen de tube leeg was waren m'n handen gewoon veel beter hersteld en nu ben ik m'n potje handcreme van de Body Shop aan het opmaken omdat die nu niet meer zo brandt, nu m'n handen ook wat minder ernstig zijn :=
(Edit: en in de herfst, als 't weer nog niet zo dramatisch is krijg ik ook al last van m'n handen, dan gebruik ik de speciale handcreme van Vaseline. Die werkt dan nog erg goed, maar ik moet er wel vrij veel mee smeren. In de winter als m'n handen echt kapot gaan, dan brandt die echter ook alweer teveel)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:45

Ik heb sowieso altijd al eczeem op mijn handen, dus nu is het nog erger. Bij mij helpt het meestal wel als ik het vaak insmeer met Vaseline intensive rescue moisture locking body lotion hypoallergeen (haha de fles staat naast me vandaar dat ik het weet :P ).

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:34

Lanette crem van de huisarts...
of Rituals ginkgo's secret werkt ook super goed...