Wortelkanaalbehandeling

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cas

Re: Wortelkanaalbehandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:02

Heb ik vaker gehad, gewoon goed laten verdoven, nooit pijn gehad. Heb wel hele goede tandarts, nooit pijnlijke behandelingen gehad Pling . En nog voor de verdoving is uitgewerkt een pijnstiller nemen.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:09

ik heb het maar liefs 5 keer gehad,alle 4 mijn voor tanden,en 1 tand verder achter in.(ook boven)
en of jullie het willen geloven of niet 4 keer ZONDER VERDOVING laten doen. je wil niet weten hoe veel pijn ik heb gehad!!!
die tandarts van mij zei.......een zenuw kan je niet verdoven.pas bij de laatse keer heeft hij verdoofd,omdat ik eiste dat hij al mijn boven tanden er uit zou trekken.ik had het voort helemaal gehad,en had heel veel schrik inmiddels voor die behandeling.ik kan mij nu wel voor mijn kop slaan waarom ik in godsnaam niet naar een andere tandarts ben gegaan.
ik heb zelfs gehapt voor een boven gebit,
en moest er een paar dagen over na denken of ik het wel zeker wilde.
op dat moment wel,als ik maar van de pijn af zou zijn,maar een kunst gebit is natuurlijk ook niet alles he.
toen ik twee dagen daarna terug kwam,en had besloten om toch maar niet te trekken,maar weer een behandeling te laten doen,zei hij ......ik zal het maar verdoven.
ik zei dat kon toch niet????? hij zei.... nou het licht aan de aard van de ontsteking.
ik had echt zo iets van........wat is dit dan!!! nou hij verdooft,en wat denk je........geen centje pijn gehad.heb er echt helemaal niks van gevoeld.
ik zei nog tegen hem,dat had je de vorige 4 keer ook zo mogen doen grrrr wat een L van een tandarts zeg.
toch staat hij bekend als een goede tandarts,maar mijn vriend zal het nooit niet worden.
krijg nu nog kippevel als ik eraan terug denk brrrrrr

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:31

pff, ik mag morgen weer! Ik ga maar slapen en goed tandjes poetsen! Moet er nog even niet aan denken, maar wat moet dat moet!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 09:27

Volgens mij heb ik een gedeelte van mijn noodvulling eruit gebeten. Bloos!

T0rnad0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:26

Ach gut

Ik had tot me 30e nog geen eens een gaatje Knipoog

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:29

Ik heb ook een wortelkanaal gehad, op mijn voortand.
Bij de verdoving ging ik door de grond, men wat deed dat zeer! Ik kreeg deze helemaal boven in mn mond voor mn voortanden. Bijna in mijn neus dus!
Daarna voelde ik niks meer. Wel zeker 5 dagen met onwijze napijn gelopen. Heb paracetamol gegeten als m&m's!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:30

amazone77 schreef:
ik heb het maar liefs 5 keer gehad,alle 4 mijn voor tanden,en 1 tand verder achter in.(ook boven)
en of jullie het willen geloven of niet 4 keer ZONDER VERDOVING laten doen. je wil niet weten hoe veel pijn ik heb gehad!!!
die tandarts van mij zei.......een zenuw kan je niet verdoven.pas bij de laatse keer heeft hij verdoofd,omdat ik eiste dat hij al mijn boven tanden er uit zou trekken.ik had het voort helemaal gehad,en had heel veel schrik inmiddels voor die behandeling.ik kan mij nu wel voor mijn kop slaan waarom ik in godsnaam niet naar een andere tandarts ben gegaan.
ik heb zelfs gehapt voor een boven gebit,
en moest er een paar dagen over na denken of ik het wel zeker wilde.
op dat moment wel,als ik maar van de pijn af zou zijn,maar een kunst gebit is natuurlijk ook niet alles he.
toen ik twee dagen daarna terug kwam,en had besloten om toch maar niet te trekken,maar weer een behandeling te laten doen,zei hij ......ik zal het maar verdoven.
ik zei dat kon toch niet????? hij zei.... nou het licht aan de aard van de ontsteking.
ik had echt zo iets van........wat is dit dan!!! nou hij verdooft,en wat denk je........geen centje pijn gehad.heb er echt helemaal niks van gevoeld.
ik zei nog tegen hem,dat had je de vorige 4 keer ook zo mogen doen grrrr wat een L van een tandarts zeg.
toch staat hij bekend als een goede tandarts,maar mijn vriend zal het nooit niet worden.
krijg nu nog kippevel als ik eraan terug denk brrrrrr

Dat klinkt echt als een nachtmerrie Nagelbijten / Gniffelen

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:33

Ook ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad, vorig jaar. Ik was enorm zenuwachtig en wist niet precies wat me te wachten stond, en toen ik hoorde dat er een vervangende tandarts was ipv mijn eigen werd ik helemaal gek...

Gelukkig was het een erg fijne tandarts die alles precies uitlegde wat hij ging doen. Zodra het goed verdoofd is heb je nergens last van tijdens de behandeling, dat was bij mij het geval. Vond het zelfs een beetje een grappig gevoel, je voelt dat ze met zo'n borsteltje in die kanaaltjes gaan :p Klinkt gek maar het valt echt mee!

Ook daarna geen last meer gehad maar wel preventief 2 dagen paracetamol geslikt.

Succes!!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:34

Ik heb er ook al 2 gehad. En het vervelende ervan is dat mijn zenuwen niet recht naar beneden lopen, maar met hele kronkels in mn tanden zitten. Dus moest ik bij de eerste behandeling 5x een uur in de stoel zitten voor het was behandeld Zij zijn groot en ik is klein!
De 2e kies ging wat vlotter, daar was ik er bij 3x een uur al mee klaar.

Beide behandelingen trouwens zonder verdoving gedaan. Ik moest van mn tandarts aangeven als het teveel pijn deed, zodat hij me dan kon vedoven. Nouja, verschillende malen aangegeven dat de hel toch was losgebroken...zegt hij: 'Ja, nog eventjes en dan ben je er vanaf' Rolleyes
Dat dus elke keer, tot de behandeling was afgerond.

Heb trouwens elke keer knallende pijn gehad als ik uit die stoel kwam (nouja niet meteen, maar 30min later ofzo), kreeg toen ook een hele doos ibuprofen mee.
Laatst bijgewerkt door Myrtje_ op 12-01-09 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:35

Appart dat de ene zo'n last heeft, en de ander niet. Misschien ligt het aan de plek? Ik ben best hard namelijk, en heb echt 5 dagen last gehad.
Mijn behandeling duurde trouwens bijna 2 uur.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:02

Ik heb er ook tig gehad, ben de tel inmiddels kwijt...... Clown

Mag in maart er weer 2 uit laten voeren.
Met verdoving uiteraard, maar heb het geluk dat mijn tandarts het super uitvoert, heb bij hem nog nooit geen napijn gehad.
Ook 2 keer via noodtandarts een wortelkanaalbehandeling gehad en die beide met flinke napijn......

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:32

Bij mij begon de ellende in november 2007. Had vreselijke kiespijn & kon van de pijn mijn rechterkaken niet meer opelkaar zetten. Naar de TA gegaan, foto's gemaakt & TA zag in mijn bovenkaak een verstandskies drukken. Okay, die moest eruit. Verstandskiezen in bovenkaak & preventief in de onderkaak laten verwijderen (dat was een ware hel!). Natuurlijk heb je na zo'n behandeling last van napijn, alleen vond ik dat die pijn wel erg lang bleef aanhouden & inmiddels pasten mijn onder -en bovenkaak niet meer opelkaar (heel raar gevoel). Dus in januari maar es terug gegaan naar de TA, foto's gemaakt: niets te zien. Stukje van mijn laatste kies afgeslepen, kaak paste weer opelkaar & pijn was weg. Maar de pijn kwam weer terug, ditmaal vele malen heftiger. 's Nachts werd ik wakker van de pijn, die trok door tot in mijn oor. Weer terug naar de TA: weer niets te zien & weer een stukje van mijn kies afgeslepen, zo ging dat een paar maanden door. Totdat ik in de zomer (bijna een half jaar later!) zo'n pijn had dat ik wel door de grond kon zakken. Foto's gemaakt, weer niets te zien. Ondertussen had ik wel een bobbel achterop mijn kaak gekregen, dit vond de TA wel vreemd. TA begon dus maar eens te boren in de kies die zo'n pijn deed, zonder verdoving... Nou, toen kwam het... een vreselijke geur & troep kwamen uit de kies (beetje onsmakelijk misschien Bloos ), de wortelkanaalbehandeling was begonnen! Omdat de ontsteking er al zolang zat & zo groot was, ben ik zeker 6 keer terug geweest om te behandelen. Al die keren zonder verdoving, het deed gelukkig helemaal geen pijn & ik was ZOO blij dat ik eindelijk van die kiespijn af was!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:47

Ik moest het laatst ook,
Ik vond het heel eng, maar de verdoving vind ik nog enger.
Dus zonder verdoving gedaan, en het viel heel erg mee.
Alleen een dag later deed mijn kaak en kin wel ontzettend pijn.

T0rnad0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:45

Verdoving vindt ik ook niets, maar heb toch met gedaan....

Afgod dat je het zonder heb kunnen doen/ondergaan.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:53

ik heb er eerlijk gezegt niets van gevoeld Bloos
1 seconde bij het vullen even iets irritants, verder niets ;p

je voelt de boortjes enzo wel, maar dat doet geen pijn.

T0rnad0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:58

Naaaaa zelfs met een verdoving vondt ik het niet prettig dat het kanaal werd 'schoon' geboord !

Misschien is het afhankelijk hoever ze moeten boren ?

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:00

Voor zover ik weet 'raggen' ze altijd je hele kanaal uit.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:06

ja, en wat er dan uit komt smaakt zoooo vies! Tong uitsteken

T0rnad0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:09

Lekker hoor......

Heb eerst 6 maanden met een bobbeltje op me kaak gelopen die ik soms door prikte om maar niet naar de tandarts te moeten Bloos

PS voor andere onder ons, dit is GEEN goed advies Clown

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:05

Myrtje_ schreef:
Voor zover ik weet 'raggen' ze altijd je hele kanaal uit.

dat dacht ik ook,bij mij met een ijzer dun soort iets van borsteltje,met haakjes er aan,en die duwen ze in je tand en draaien die er zo verder in,en kom je bij de zenuw,en dan begint de elende,de pijn.
en om het dan nog erger te maken gaan ze er heel vlug mee op en neer, Huilen
ik snap niet dat er hier mensen zijn die het net als ik zonder verdoving hebben laten doen,en er niet veel van hebben gevoeld,ik ben niet klein zeerig,maar dit doe ik NOOIT meer.(zeg ik nu Knipoog )
en dit deden ze een keer of 6 ongeveer.
en daarna branden ze de zenuw door,er kwam echt rook uit mijn mond Sigaar
na 2 weken moest ik weer terug komen,en herhaalde ze de bahandeling,op het door branden na.
en dan ging er de definitieve vulling in.
zit weer met kippevel op mijn rug brrrrr

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:06

T0rnad0 schreef:
Lekker hoor......

Heb eerst 6 maanden met een bobbeltje op me kaak gelopen die ik soms door prikte om maar niet naar de tandarts te moeten Bloos

kwam die bij jou ook boven de tand te zitten?
een wit bobbeltje?

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:08

OOO dat was dat stinky ding dus.. dat hij mn zenuw doorbrandde... dat had ik de 2e keer alleen niet gevoeld/meegemaakt?!

Moet over 2 weken weer naar de tandarts...en heb zo het donkere vermoeden dat hij weer worteltjes uit mn kies moet halen Zij zijn groot en ik is klein!

T0rnad0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:10

amazone77 schreef:
T0rnad0 schreef:
Lekker hoor......

kwam die bij jou ook boven de tand te zitten?
een wit bobbeltje?

Yeb...... Zij zijn groot en ik is klein!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:11

Ik vond de wortelkanaalbehandeling zelf nog niet zo'n ramp verdoofd. Maar de behandeling moet nog afgemaakt worden, mmaar dat kreng is nu gaan onsteken van binnenuit weer in de punten van de wortel. Donderdag naar tandarts geweest, schoongemaakt (stinken als ze dat openboren, GADVERDAMME) en antibiotica gekregen. Was vandaag nog niet over, weer schoon gemaakt bij de tandarts van binnen. Als t nu niet goed is woensdag moet ik bij de kaakchirurg toe. Maar sinds vorige week is het dus echt een ramp... Pijn in mijn mond en de klieren aan die kant helemaal dik en gevoelig. Ziek Bah.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:15

Tornado,dat had ik ook.
en je kan het zo inderdaad een tijdje uit stellen door het door te prikken.maar op een gegeven moment dan is er geen houden meer aan he?
ik werd op een morgen wakker,en kon helemaal niks meer,kon ze niet eens meer poetsen,het was allemaal naar 1 kant geschoten,vreselijk als ik er nog aan denk,
sinds dien ben ik eerder gegaan haha je leert er wel van. Knipoog