Vaag gevoel ,afwezig?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Vaag gevoel ,afwezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:53

pmarena schreef:
Ik heb dat ook heel vaak , dat je het gevoel hebt er niet "bij" te zijn , alsof je droomt of TV kijkt ofzo ,
in plaats van dat je er middenin zit. Is bij mij echt vermoeidheid en slecht eten , volgens mij komt je lichaam dan gewoon bepaalde stoffen tekort en gaat wat minder belangrijke dingen "uitschakelen" , soort overlevingsstand denk ik :-P

Als ik op tijd naar bed ga , gezond eet , dan is er niks aan de hand. Ik heb ook celzout-tabletjes , die werken ook SUPER op 1 of andere manier.
Als ik ze een paar dagen niet inneem krijg ik weer zo'n comateus "buiten-de-werkelijkheid-gevoel" , heel typisch is dat.

Schindele kleipoeder werkte ook heel goed trouwens daarvoor. Dus blijkbaar heeft je lichaam dan toch iets extra's nodig om "erbij" te blijven met het koppie.

Mensen die dus niet dat extra nemen zijn er dus niet bij met hun hoofd? Volgens mij moet je gewoon proberen zoveel mogenlijk aanwezig te zijn, jezelf bewust zijn van wat je doet en waar je dat doet. Heeft naar mijn mening niks te maken met pilletjes of andere suplementen.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:28

Dat gevoel heb ik ook vooral als alles uit begint te werken... Knipoog

koe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:32

Heb ik ook wel eens als het een gewoonte is, bijv; de deuren dicht doen, lampen uit doen.....
Dan denk ik soms had ik dat nou net gedaan of was dat gister, als ik het dan ga controleren, heb ik het toch wel gedaan, als ik het dan een keer niet ga controleren, heb ik het niet gedaan......

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:28

_Tara_ schreef:
Mensen die dus niet dat extra nemen zijn er dus niet bij met hun hoofd?

Wat is dat nu weer voor idiote interpretatie van wat ik schrijf Verward

Wat ik schrijf is , dat dit soort klachten vaak voortkomen uit vermoeidheid van je lijf , door bvb. te weinig slaap of niet goed eten.
Dat je dus iets tekort komt op 1 of andere manier. Net zoals andere mensen hierboven ook bevestigen Lachen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:56

pmarena schreef:
_Tara_ schreef:
Mensen die dus niet dat extra nemen zijn er dus niet bij met hun hoofd?

Wat is dat nu weer voor idiote interpretatie van wat ik schrijf Verward

Wat ik schrijf is , dat dit soort klachten vaak voortkomen uit vermoeidheid van je lijf , door bvb. te weinig slaap of niet goed eten.
Dat je dus iets tekort komt op 1 of andere manier. Net zoals andere mensen hierboven ook bevestigen Lachen

Misschien leg jij 't idioot uit? Nagelbijten / Gniffelen Eerst heb je 't over pilletjes en vervolgens dat je lichaam dus kennelijk iets extra's nodig heeft om je hoofd erbij te houden. Dat iets extra's heb ik toen opgevat als die pilletjes.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:42

Pmarena wat zijn dat precies voor dingen? Lachen Is het homeopatisch? Ik ken het ook, heel erg zelfs, ik ben volgens mij een beetje oververmoeid Nagelbijten / Gniffelen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:52

Tara : dan heb ik het toch niet meteen over een algemene wet die voor iedereen geldt ofzo Verward Ik leg simpelweg een bepaalde situatie uit , MIJN situatie , niet dat dat direct voor de hele wereldbevolking en in allerlei andere situaties geldt Tong uitsteken

Njen :
Ze werden mij adhv. een test aangeraden door Josefien van www.natuurlijkinblans.nl Lachen

Blijkbaar is dat net hetgene dat mijn lichaam tekort komt , ik stop er regelmatig mee en dan na een paar dagen voel ik me weer afweziger worden in een drukke periode , echt heel maf !

Is geen echt medicijn maar uit de homeopatische hoek idd.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:11

@ Pmarena: Je zei 't wel in 't algemeen. Maar goed ik snap wat je bedoelt. Lijkt me wel rot als je afhankelijk bent van zoiets. Maar als 't homeopatisch is kan 't natuurlijk niet veel kwaad.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:00

Gisteren zei ik nog tegen iemand: 'ik kan me helemaal niet herinneren dat ik m'n paard afgezadeld heb en het zadel opgeruimd heb.' 't Was toch echt zo. Paard stond zonder zadel in stal en zadel lag keurig op z'n plek. Dit is volgens mij gewoon automatisme.

Ik heb wel vaak met wandelen dat ik gewoon wéét dat ik daar gelopen moet hebben, maar het me echt niet meer kan herinneren.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:10

Ik heb het eigenlijk altijd ik doe de deur op slot, kijk of de garagedeur dicht is, en fiets weg.
Dan ben ik de straat uit en dan denk ik: heb ik de deur wel dichtgedaan?
ik denk dat het gewoon automatisme is dat ik het niet eens meer bewust meemaak.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:31

_Tara_ schreef:
@ Pmarena: Je zei 't wel in 't algemeen. Maar goed ik snap wat je bedoelt. Lijkt me wel rot als je afhankelijk bent van zoiets. Maar als 't homeopatisch is kan 't natuurlijk niet veel kwaad.

Nou ik heb liever dat ik afhankelijk van zoiets ben als het zou helpen dan dat ik dag in dag uit als een zombie rondloop... Daar heb ik momenteel dus last van omdat ik oververmoeid ben, maar daar valt momenteel niet veel aan te doen. Mocht dus zoiets bij mij helpen dan zeg ik zeker geen nee...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:36

Je bent niet geaard als je er niet bij bent,wat je kan doen is een paar keer stampen dat helpt vaak al.Of denk dat je voeten de wortels van een boom zijn en dat je voeten de grond in groeien.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:57

Njen schreef:
_Tara_ schreef:

Nou ik heb liever dat ik afhankelijk van zoiets ben als het zou helpen dan dat ik dag in dag uit als een zombie rondloop... Daar heb ik momenteel dus last van omdat ik oververmoeid ben, maar daar valt momenteel niet veel aan te doen. Mocht dus zoiets bij mij helpen dan zeg ik zeker geen nee...

Als je oververmoeid bent kan ik me voorstellen dat je zoiets gebruikt. Ik bedoel gewoon gezonde mensen die dan toch zoiets nodig hebben om alert te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:59

'Aarden' kan je ook doen door op blote voeten te lopen (met sokken eventueel), of door op een andere manier fysiek contact zoeken met de omgeving waarin je je bevindt. (dingen aanraken en voelen)

Ik heb aardig wat ervaring met dissociatie, lange termijn oplossingen zijn o.a goed (voedzaam) eten, goed rusten en slapen en je gedachten dagelijks van je afschrijven zodat je meer ruimte in je hoofd krijgt. Korte termijn oplossingen, dus dingen die je kan doen op het moment dat je dissociërt zijn o.a tel-oefeningen (tel wat er in je omgeving te zien is, of dat nou dakpannen of mensen met rood haar zijn), dingen om te 'aarden' zoals ik al noemde en letterlijk op gaan noemen wat je om je heen ziet, wat je hoort, wat je ruikt, wat je proeft en wat je voelt (fysiek voelen, bv. een zachte bank waar je op zit).

Nu zijn dit dingen die ik vooral ken vanuit de PMT (psychomotorische therapie), vaak gebruikt voor mensen die dissociëren vanuit een traumatische gebeurtenis, maar ze zijn ook zeker bruikbaar voor 'gewone' dagdromers. Knipoog

Claire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 17:30

Dat heb ik ook wel eens.
Maar dan meestal als iemand iets tegen me gezegd heeft, een dag erna heb ik zoiets van; 'Zei hij dat nou of heb ik het gedroomd?'

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:08

ik heb het ook wel eens, echt heel raar! ik heb het meer als ik bijvoorbeeld een hele week laat naar bed ben gegaan, dus moe ben ofzo..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:30

Dat is wel logisch marrlinde, dat je het vaker hebt als je moe bent. Heeft echt alles te maken van je bewustzijn met waar je mee bezig bent. Als ik moe ben gaan de dingen vaak ook wat langs me heen Tong uitsteken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:27

Njen schreef:
_Tara_ schreef:

Dat heb ik dus ook : foute levensstijl , te druk , te weinig slaap , te haastig eten en dus ook niet super-gezond altijd... dan moet je toch ter compensatie iets hebben als dat jarenlang zo gaat. En celzouten of kleipoeder zijn geen echte medicijnen ofzo , maar gewoon in de categorie "iets extra's".

Net als vitamientjes of elektrolieten voor sportpaarden Tong uitsteken

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 05:52

_Tara_ schreef:

Nou ik heb liever dat ik afhankelijk van zoiets ben als het zou helpen dan dat ik dag in dag uit als een zombie rondloop... Daar heb ik momenteel dus last van omdat ik oververmoeid ben, maar daar valt momenteel niet veel aan te doen. Mocht dus zoiets bij mij helpen dan zeg ik zeker geen nee...[/quote]

Dat heb ik dus ook : foute levensstijl , te druk , te weinig slaap , te haastig eten en dus ook niet super-gezond altijd... dan moet je toch ter compensatie iets hebben als dat jarenlang zo gaat. En celzouten of kleipoeder zijn geen echte medicijnen ofzo , maar gewoon in de categorie "iets extra's".

Net als vitamientjes of elektrolieten voor sportpaarden Tong uitsteken[/quote]

Idd, alleen extra vitamientjes helpen niet bij mij, jah om te zorgen dat ik niet weer ziek word, maarjah...